ابتلا به سرطان با درصد بالایی به خاطر اشتباهات فردی بوجود می‌آید که بر همین اساس می‌توان با تغییر در سبک زندگی از ابتلا به سرطان پیشگیری کرد.

ژوهشگران اعتقاد دارند علاوه بر دلایل ژنتیکی برخی از فاکتورها در زندگی اشخاص می‌توانند مسبب ابتلای آنها به بیماری مرگبار سرطان شوند.

گفتنی است، اکثر سرطان‌ها به دلایلی مانند چاقی و عدم انجام ورزش بروز می‌کنند اما انجام کارهایی ساده نیز می‌تواند از بروز سرطان در افراد جلوگیری کند.

بررسی ها نشان می دهند، تمیز کردن خانه، گردگیری و به طور کلی تحرک و ورزش می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در جلوگیری از ابتلای افراد به سرطان سینه و روده داشته باشد.

پژوهشگران در وهله اول تغییر خوراکی‌هایی مانند چیپس سرخ کرده با میوه‌هایی مانند هویج، عدم مصرف نان سفید، ماکارونی، برنج با سبزی های دارای فیبر را توصیه اکید می‌کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند خوردن نمک زیاد می‌تواند فشار خون افراد را افزایش دهد و این مسئله موجب افزایش ریسک ابتلا به سرطان معده در افراد می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند نمک باعث آسیب دیدن و تخریب شدن دیواره معده می‌شود.
در عوض استفاده از نمک پژوهشگران مصرف ادویه‌جات، سبزی، سیر و لیمو را به عنوان طعم دهنده مواد غذایی توصیه می‌کنند.

فلفل سیاه، پودر فلفل،‌ زنجبیل، ریحان و سبزیجاتی از این گروه می‌تواند علاوه بر حفظ سلامت باعث کاهش وزن افراد شود.

خوردن مقدار زیادی از گوشت قرمز همچنین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را در افراد تا حد زیادی کاهش دهد، بررسی‌ها نشان می‌دهند گوشت قرمز به پوشش داخلی روده آسیب می‌رساند.

علاوه بر تمامی این موارد، ورزش شدید، فعالیت فیزیکی و پیاده روی نیز می‌توانند سبب حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به سرطان در افراد شوند.  منبع:
 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات