لرستان خبر گزارش می دهد؛

پروژه کوچک سکوی تماشاگران ورزشگاه نورآباد در لرستان هم اکنون تماشاگر وعده های تحقق نیافته است تا این پروژه بعد از ۱۳ سال دوندگی کفشهایش را آویزان کرده و متوقف شود.

به گزارش لرستان خبر، شهرستان دلفان یکی از شهرستانهای جوان استان لرستان به شمار می رود . جوانان این شهرستان در ادوار گذشته با وجود امکانات کم و عدم حمایت جدی مسئولان ورزش از این قشر همواره در مسابقات مختلف داخلی و بین المللی برای کشور عزیزمان افتخارات فراوانی به دست آورده اند هر چند بدلیل عدم توجه مسئولان ورزش به آنها تعدادی از این ورزشکاران با ورزش خداحافظی کردند.

 

این شهرستان یکی از شهرستان های کمتر توسعه  یافته استان به شمار می رود که در بسیاری از زیرساخت ها نسبت به سایر شهرستانهای استان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد از جمله این زیرساخت ها کمبود امکانات ورزشی است که همواره به یکی از مهمترین مشکلات ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی تبدیل شده است.

 

سکوی تماشاگران نورآباد

 

فوتبال به عنوان یکی از پر طرفدارترین رشته های ورزشی محسوب می شود که بسیاری از نوجوانان و جوانان با عشق و علاقه به این ورزش روی می آورند و در بسیاری اوقات نیز برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت به انجام این ورزش پر هیجان می پردازند و در شهرستان دلفان نیز قدمت این ورزش به سال ۱۳۵۲ بر می گردد و به طور رسمی تیم فوتبال این شهرستان در این سال شروع به فعالیت کرد.

 

سکوی تماشاگرانی که ۱۳ ساله شد

 

یکی از طرح های ورزشی در شهرستان دلفان پروژه سکوی تماشاگران فوتبال مجتمع ورزشی شهدای این شهرستان است که عملیات ساخت آن در سال ۸۱ آغاز شد اما متاسفانه با گذشت بیش از ۱۳ سال هنوز این طرح به بهره برداری نرسیده است و همچنان جوانان این شهرستان چشم انتظار به بهره برداری رسیدن آن هستند.

 

وقتی دستور ویژه وزیر هم کارساز نیست

 

متاسفانه حدود یک سال و چند ماه از سفر وزیر ورزش و جوانان به این شهرستان می گذرد و همچنان طرح سکوی تماشاگران فوتبال این شهرستان به بهره برداری نرسید و قول های وزیر نیز عملی نشد و جوانان و ورزشکاران این شهرستان که با سفر وزیر نور امید در دلشان زنده شده بوده امیدشان به یاس و نا امیدی تبدیل شد.

 

سکوی تماشاگران نورآباد

 

یکی از قول های وزیر ورزش و جوانان این بود که ۵۰ درصد از مبلغ تکمیل این پروژه توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت شود و ۵۰ درصد دیگر توسط استانداری لرستان تامین شود اما متاسفانه این امر محقق نشد و تنها از سوی استاندار لرستان از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ اعتباری ناچیز اختصاص پیدا کرد و همچنان روند ساخت این طرح به کندی صورت می پذیرد.

 

وقتی عمر جوانی به تکمیل یک پروژه قد نمی دهد

 

ورزشکاران این شهرستانبا ابراز نارضایتی از کم توجهی مسئولان ورزش استان به این شهرستان می گویند: متاسفانه کم توجهی مسئولان موجب دلسردی و نداشتن رغبت ما به ورزش شده  از سوی آنها تحرکی برای پیشرفت ورزش دلفان ندیدیم و تنها در حد شعار دادن بوده و به صورت عملی حرکتی را از طرف آنان مشاهده نکردیم.

 

آنها می افزایند: مگر عمر مفید یک ساختمان چند سال است که ۱۳ سال می بایست ما به انتظار تکمیل آن بنشینیم. دوران نوجوانی و جوانی ما همراه این طرح گذشت و به نظر می رسد تا چندین سال آینده نیز این طرح به بهره برداری نرسد.

 

سکوی تماشاگران نورآباد

 

ورزشکاران نورآبادی معتقدند یکی از مهمترین دلایل روی نیاوردن نوجوانان و جوانان به ورزش عدم توجه و حمایت مسئولان ورزش است و  می گویند: توجه نکردن به خواسته های به حق و ناچیز جوانان موجب تبعات اجتماعی و بروز بسیاری از مشکلات حاکم بر جامعه از جمله اعتیاد می شود که امیدواریم مسئولان ورزش استان به وظیفه اساسی خود که حمایت از ورزش و ورزشکاران است بپردازند تا خدای ناکرده در آینده شاهد بروز مشکلاتی در بین جوانان نباشیم.

 

فوتبال در دلفان مرده است

 

یکی از ورزشکاران و مربیان رشته فوتبال و رئیس پیشین هیئت فوتبال دلفان در این باره می گوید: هر ورزشی به ویژه فوتبال اگر تماشاچی نداشته باشد انگیزه ای برای ورزشکاران وجود ندارد و از کوچکترین هیجانی نیز برخوردار نیست که متاسفانه این وضعیت به عینه در شهرستان دلفان مشهود است.

 

سکوی تماشاگران نورآباد

 

علی حسین عباسپور معتقد است فوتبال در شهرستان دلفان مرده است ادامه می دهد: در گذشته شهرستان دلفان دارای تیم در دسته یک در  استان، دسته دوم و دسته سوم بوده و این شهرستان سابقه حضور تیم فولاد لرستان در سوپر لیگ کشور را در کارنامه خود دارد اما متاسفانه در حال حاضر حتی یک تیم در دسته های مختلف نداریم و تنها دارای تعداد اندکی تیم فوتبال روستایی هستیم که به عنوان تیم های دسته اول شهرستان به استان معرفی می شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه چون زیرساختی برای ورزش در این شهرستان وجود ندارد هیچ انگیزه ای برای ادامه ورزش وجود ندارد می افزاید: مبلغی که برای ساخت اولیه ساخت سکوی تماشاگران هزینه شد باید گفت یک سرمایه ملی بوده که روز به روز در حال از بین رفتن است و کوچکترین استفاده ای برای ورزشکاران ندارد.

 

وی ادامه می دهد: به نظر من اگر نمی خواهند ساخت این طرح را ادامه دهند مبلغ حاصل از فروش ضایعات و آهن آلات آن را صرف دیگر مشکلات ورزشی این شهرستان کنند.

 

یک میلیارد تومانی که هیچ وقت تخصیص پیدا نکرد

 

فرماندار دلفان نیز در این باره می گوید: در سفر وزیر ورزش و جوانان به این شهرستان ایشان قول پرداخت یک میلیارد تومان برای تکمیل این طرح را دادند و متاسفانه این امر با گذشت بیش از یک سال تاکنون محقق نشده و تنها اعتباراتی از سوی مدیریت ارشد استان به این طرح اختصاص داده شده است.

 

علی باقری با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان توجه ویژه ای به شهرستان محروم دلفان ندارد می افزاید: انتظار داریم با توجه به عمق بالای محرومیت و وضعیت معیشتی و درآمد کم مردم این منطقه برای استفاده بهتر ورزشکاران از فضاهای موجود مساعدتی شود تا سالن هایی که توسط بخش خصوصی اداره می شوند و از مردم هزینه دریافت می کنند به گونه ای دیگر اداره شوند تا کسانی که توان پرداخت هزینه های ورزشی را ندارند بتوانند استفاده کنند.

 

سکوی تماشاگران نورآباد

 

وی می افزاید : با توجه به اینکه در طرح سکوی تماشاگران فوتبال این شهرستان سالن های متعددی طراحی شده است که در صورت به بهره برداری رسیدن آن مشکل کمبود فضای ورزشی که برای بسیاری از رشته های ورزشی وجود دارد حل خواهد شد.

 

فرماندار دلفان می افزاید: انتظار داریم در سالجاری با تخصیص اعتبارات ویژه برای ادامه ساخت این طرح در آینده ای نزدیک شاهد به بهره برداری رسیدن این طرح و حل مشکل جوانان ورزش دوست و ورزشکار این شهرستان باشیم.

 

پروژه ای که در پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی متوقف شد

 

گفتنی است طرح ساخت سکوی تماشاگران فوتبال در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع در بالا دست سالن ورزشی شهدای این شهرستان ساخته می شود  که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی عملیات ساخت آن متوقف شده است.

 

سکوی تماشاگران نورآباد

 

به هر روی امیدواریم مسئولان ورزش استان پیشبرد اهداف ورزش در این شهرستان را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا در آینده شاهد رشد و شکوفایی ورزش این منطقه و قهرمانی ورزشکاران این دیار در تورنمنت های بین المللی و داخلی در تمامی رشته های ورزشی باشیم.

 

شهرستان دلفان با دو هزار و ۷۴۰ کیلومتر مربع مساحت در شمال غربی استان لرستان و در همسایگی استانهای کرمانشاه و همدان قرار گرفته است. منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات