مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی بروجرد:

لرستان خبر: مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: با توجه به این‌که برخی کتابخانه‌ها اداره کتابخانه خود را تنها از بخش سهم نیم درصدی شهرداری تأمین می‌کنند بنابرای باید این سهم افزایش یابد.

به گزارش لرستان خبر، داوود پهلوان ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌‏های عمومی و نهضت مطالعه مفید این شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته مصوب شده بود که شهرداری سهم نیم درصدی را به انجمن کتابخانه‌های عمومی بروجرد پرداخت کند که با وجود مشکلات مالی شهرداری این امر محقق شده است.

 

وی افزود: با توجه به این‌که برخی کتابخانه‌ها اداره کتابخانه خود را تنها از بخش سهم نیم درصدی شهرداری تأمین می‌کنند بنابرای باید این سهم افزایش یابد.

 

مدیر اداره امور کتابخانه‏‌های عمومی بروجرد عنوان کرد: در سال گذشته مصوب شده که کتب و نشریات فرسوده‌ای که در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد، فروخته شده و درآمد آن به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز شود.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک هزار جلد از کتاب‌های وجینی که شامل کتاب‌های فرسوده و ناقص هستند، به فروش رسید و 80 درصد از هشت هزار جلد نسخ تکراری و بدون مخاطب در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

 

پهلوان با اشاره به بازرسی کتابخانه‌های استان در اردیبهست‌ماده، بیان کرد: در این ارزیابی بازرسان کشوری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد را به عنوان اداره برتر کتابخانه‌های عمومی استان معرفی کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یکی از مصوبات سال گذشته نصب تابلوی راهنمای کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری بوده است، این مصوبه اجرایی نشده و در ارزیابی به عمل آمده بروجرد حائز امتیاز در این زمینه نشد.
 

مدیر اداره امور کتابخانه‏‌های عمومی بروجرد، نصب تابلوی راهنمای کتابخانه‏‌های عمومی توسط شهرداری را یکی دیگر از مصوبات قبلی خواند که اجرایی نشده است.
 

احمد گودرزیان، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بروجرد در این نشست اظهار داشت: کتابخانه‌های مبادی اصلی فرهنگ هستند که باید تعداد کتابخانه‌های عمومی در شهرستان افزای یابد.

 

وی تعداد کتابخانه‌های موجود در بروجرد را نسبت به تعداد جمعیتی ناکافی دانست و افزود: کتاب یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل است گرچه امروزه با وجود اینترنت این تعریف برای کتاب بیان نشود.

 

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بروجرد با اشاره به پایین بودن فرهنگ مطالعه در ایران و شهرستان بروجرد، عنوان کرد: میانگین مطالعه در ایران از دو دقیقه به هفت دقیقه افزایش یافته است در حالی‌که این آمار در کشوری مانند ژاپن 90 دقیقه در شبانه‌روز است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات