امروز/

لرستان خبر : ظهر امروز هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسئولان در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، ظهر امروز هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسئولان در خرم‌آباد برگزار شد.

 

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در این مراسم اظهار داشت: خیران مدرسه‌ساز کارهای بزرگ و خوبی را انجام داده‌اند و حضور خیران مدرسه ساز در عرصعه تعلیم و تربیت و تأمین فضاهای آموزشی قابل تقدیر است.

 

وی افزود: مجمع خیران مدرسه ساز در کشور و خارج کشور دارای اعتبار است و این مجمع علاوه بر مدرسه‌سازی، فعالیت‌های دیگری را نیز در سطح کشور به ثمر رسانده است.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: دولت وظیفه دارد تا فضای آموزشی مناسبی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد و این حق دانش‌آموزان است.

 

وی با اشاره به این‌که فراهم نمودن امکانات سخت‌افزاری در سیستم آموزشی سبب تربیت نیروی انسانی می‌شود، تصریح کرد: دولت وظیفه دارد این زیرساخت‌های سخت‌افزاری را در اختیار سیستم آموزشی کشور قرار دهد.

 

بازوند بیان کرد: با توجه به این‌که دولت بنا به دلایلی نمی‌تواند این زیرساخت‌ها را به صورت استاندارد در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد بنابراین مردم در تحقق‌بخشی به این امر در قالب مجمع خیران مدرسه‌ساز به دولت کمک می‌کند.

 

وی با اشاره به افزایش اعتبارات دولتی برای فضای آموزشی، خاطرنشان کرد: امسال اعتبارات دولتی اختصاص یافته برای فضای آموزشی در لرستان 40 میلیارد تومان است در حالی که این اعتبار در سال گذشته 34 میلیارد تومان بوده است.

 

استاندار لرستان گفت: با توجه به تعهدی که بانک‌های استان نسبت به ساخت هرکدام یک مدرسه داشته‌اند، امسال طرح ساخت 17 تا 20 مدرسه توسط بانک‌های استان شروع می‌شود.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات