مدیرکل نوسازی و بهسازی لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل نوسازی و بهسازی لرستان گفت: 62 پروژه توسط نوسازی مدارس در حال اجرا است که برای تکمیل 53 پروژه از آن که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد هستند، 66 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش لرستان خبر، محمد چگینی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: در استان لرستان تعداد مدارسی که تخریبی هستند، زیاد است.

 

وی با اشاره به این‌که چهار هزار و 600 کلاس تخریبی در لرستان وجود دارد، افزود: در مقابل کلاس‌های تخریبی چهار هزار و 600 کلاس مستحکم نیز در لرستان وجود دارد اما در بسیاری از موارد باید بیشتر به جایگزین کردن فضا پرداخته شود تا این‌که فضای جدیدی احداث شود.

 

مدیرکل نوسازی و بهسازی لرستان عنوان کرد: با توجه به اعتبارات محدودی که اداره نوسازی مدارس دارد، این اداره قادر نیست که تمامی کلاس‌های درس را بازسازی کند.

 

وی با اشاره به مقاوم‌سازی 963 کلاس در لرستان، تصریح کرد: استان لرستان 150 پروژه مقاوم‌سازی، 972 پروژه مستحکم و 884 پروژه تخریب دارد.

 

چگینی بیان کرد: اعتبارات استانی سال گذشته 11 میلیارد و 393 میلیون تومان بوده که 78 درصد آن محقق شده است این در حالی است که 84 درصد اعتبارات ملی در زمینه بازسازی و مقاوم‌سازی محقق شده است.

 

وی کل اعتبارات سال گذشته را 24 میلیارد و 412 میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: 96 درصد اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، 83 درصد اعتبارات تجهیزات گرمایشی و 20 میلیارد تومان اعتبارات کل سال گذشته محقق شده است.

 

مدیرکل نوسازی و بهسازی لرستان گفت: امسال اداره نوسازی و بهسازی لرستان، جلوگیری از تغییر فضای آموزشی، شناسایی و جذب خیرین جدید، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توزیع مناسب امکانات و اعتبارات شهرستان‌ها، پرداخت طلب پیمانکاران را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی افزود: استان لرستان در زمینه فضای باز مدارس، هوشمندسازی فضای آموزشی، تأمین فضاهای آموزشی، تجهیز فضای آموزشی و آزمایشی با مشکلاتی مواجه است.

 

چگینی عنوان کرد: 62 پروژه توسط نوسازی مدارس در حال اجرا است که برای تکمیل 53 پروژه از آن که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد هستند، 66 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات