امروزه یکی از روش‌های کلاهبرداری، پیامک هایی است که با متنی بسیار جذاب و با شیوه های مختلف مهندسی اجتماعی به صورت انبوه برای هموطنان ارسال می شود.

به گزارش لرستان خبر ، به تازگی پیامک هایی برای مشترکان تلفن همراه ارسال شده که آنها را به عنوان یکی از برندگان در قرعه کشی وزارت ارتباطات معرفی کرده است.

 

 

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فضای مجازی، با بیان اینکه مشترکین باید مراقب پیامک کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در قرعه کشی و مشابه آن باشند گفت: وزارت ارتباطات هیچ قرعه‌کشی برگزار نمی کند و این شیوه جدید افراد سودجو برای کلاهبرداری است که پس از دریافت رمز کارت از کاربران فریب خورده حساب آنها را خالی می کنند.

 

 

نمونه متن ارسالی در ادامه برای شما قرار داده شده است که کلاهبرداران پس از برقراری تماس از کاربر خواسته‌اند تا مشخصات خود را از قبیل نام و نام خانوادگی و شماره ملی و ...برای آنها ارسال نماید.

 

                        farhangnews_129623-367672-1433566611

 

 

پس از ارسال،مشخصات پیامکی مبنی بر صحت اطلاعات ارسالی و همسان بودن با اطلاعات فرد برنده برای او ارسال می‌شود و از وی خواسته می‌شود جهت واریز مبلغ، شماره حساب، شماره کارت، رمز دوم و دیگر مشخصات بانکی را برای آنها ارسال نماید.

 

 

مراقب پیامک کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در قرعه کشی وزارت ارتباطات باشید

 

در این زمینه پلیس فتا مکاتباتی با اپراتورهای تلفن همراه انجام داده است که طی آن مشخص شده این اپراتورها برندگان خود را فقط از طریق سایت اعلام نمایند.

 

همچنین در این راستا اپراتورها پیامک‌هایی را در مورد چگونگی و نحوه اعلام برندگان برای تمامی کاربران ارسال کرده اند. لذا به تمامی هموطنان عزیز متذکر می‌شویم هرگز برای دریافت وجه نیازی به ارسال اطلاعات حساب بانکی نمی باشد.منبع: باشگاه خبرنگاران

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات