لرستان خبر گزارش می‌دهد؛

تحویل مسکن مهر دلفان به متقاضیان به دلیل کندی در تزریق تسهیلات و عمل نشدن وعده‌های مسئولان در حالت انتظار است.

به گزارش لرستان خبر، مسکن مهر یکی از طرح‌های ملی و بزرگ و از نقاط قوت در دولت نهم و دهم در راستای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد جامعه بوده که با استفاده از تسهیلات مناسب بانکی برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد جامعه کلید خورد تا با بنا نهادن و بهره‌برداری آن، دغدغه قشر ضعیف جامعه برای خانه‌دار شدن برطرف شود.

 

اجرای این طرح  توانست بسیاری از مردم کم‌درآمد را خانه‌دار و بیشتر اجاره‌نشین‌ها را که سال‌ها در انتظار خانه‌دار شدن هستند از  کابوس اجاره‌نشینی رها کند اما وضعیت و شرایط این پروژه در برخی استان‌ها به‌گونه‌ای است که سرعت دستیابی به این مهم را کند کرده است.

 

با وجود اینکه لرستان یکی از استان‌های کم‌تر برخوردار کشوراست، ‌روند ساخت مسکن مهر در این استان به کندی پیش می‌رود و این در حالی است که چندین سال از عملیات اجرایی مسکن مهر در دلفان به عنوان محروم‌ترین شهرستان لرستان می‌گذرد اما هنوز بسیاری از این مسکن‌ها به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

 

 

مسکن مهر و افزایش سهم متقاضی

 

این در حالی است که مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در 29 مرداد سال 93 اظهار داشت: شهرستان دلفان 641 واحد مسکن مهر دارد که 83 واحد آن تا پایان شهریور و 117 واحد در پایان سال 93 افتتاح می‌شود و 441 واحد باقیمانده تا پایان سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد اما در عمل چنین چیزی محقق نشد.

 

حسن رحیمی یکی از متقاضیان مسکن مهر شهرستان دلفان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: چندین سال از وعده خانه‌دار شدن می‌گذرد اما تاکنون انتظار ما برای خانه‌دار شدن به پایان نرسیده، این در حالی است که در بسیاری از شهرستان‌های دیگر طرح‌های مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده است

 

وی افزود: باوجوداینکه شغل کم‌درآمدی دارم، مستأجر هستم و به سختی اجاره‌بها هرماه را پرداخت می‌کنم به امید خانه‌دار شدن اقدام به ثبت‌نام مسکن مهر کردم و با قرض گرفتن و وام توانستم اقساط اولیه مسکن مهر را تهیه کنم ولی این عادلانه نیست که هرروز پرداخت سهم متقاضی بیشتر شود و هیچ خبری از خانه‌دار شدن نباشد.

 

علی یار محمدی یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر دلفان  بیان کرد: پس از سال‌ها مستأجری به امید خانه‌دار شدن هرچقدر پس‌انداز داشتم را بابت خرید مسکن پرداخت کردم، باوجوداینکه چند ماه بیشتر به فسخ  قرارداد منزل اجاره‌ای که الآن ساکن آن هستیم نمانده و برای رهن منزل دیگر نیاز به پول‌دارم که متأسفانه هیچ‌گونه پولی برایم باقی نمانده است.

 

 

بهره‌برداری مسکن مهر دلفان تا پایان سال 95

 

وی افزود: به امید صاحب‌خانه شدن و رهایی از مشکلات اجاره‌نشینی برای مسکن مهر ثبت‌نام کردم ولی تاکنون وعده‌ خانه‌دار شدن در حد یک حرف باقی‌مانده و هرروز بر مشکلات ما افزوده می‌شود که امیدوارم مسئولان نسبت به تسریع درروند ساخت این واحدها اقدام کنند.

 

روح‌الله زمانی، رئیس اداره راه و شهرسازی دلفان اظهار داشت: 641 متقاضی شهرستان دلفان برای مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌ که تاکنون 83 واحد آن به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

 

وی افزود: 102 واحد در مرحله پایانی کار و آماده بهره‌برداری است و 200 واحد نیز در مرحله نازک‌کاری و مابقی در مرحله سفت‌کاری هستند.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی دلفان عنوان کرد: اگر مسئولین به وعده‌های خود در جهت تسهیلات عمل کنند و متقاضیان نیز سهم خود را پرداخت کنند تا پایان سال 95 تمامی واحدهای مسکن مهر شهرستان دلفان به بهره‌برداری می‌رسند.

 

 

پرداخت 30 میلیون تومان وام به متقاضیان جدید مسکن مهر

 

وی بیان کرد: وام‌های پرداختی دولت به متقاضیان 25 میلیون تومان بود ولی به متقاضیانی جدیدی که ثبت‌نام می‌کنند 30 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

 

زمانی تصریح کرد: هر واحد با زیربنایی بین 100 تا 107 متر در دو و سه‌طبقه ساخته می‌شود و سهم متقاضی در پرداخت هر واحد بین 20 تا 25 میلیون تومان است.

 

وی در رابطه با کندی روند ساخت مسکن مهر در این شهرستان گفت: عملیات اجرایی مسکن مهر شهرستان دلفان نسبت به دیگر شهرستان‌ها با تأخیر و از سال 91 شروع شد.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی دلفان اظهار داشت: به دلایل شرایط جوی هوا، سرما و یخبندان فصل کاری در این شهرستان محدود است به طوری که فقط شش ماه از سال کار ساخت‌وساز انجام می‌شود و عدم پرداخت به‌موقع تسهیلات متقاضیان یکی دیگر از دلایل تأخیر درروند ساخت‌وساز مسکن مهراست.

 

وی افزود: از مسئولان انتظار داریم انشعابات و خدمات‌ زیربنایی مثل آب، برق، گاز و فاضلاب را هرچه سریع‌تر انجام دهند تا روند ساخت مسکن‌ مهر با سرعت بیشتری انجام شود.

 

 

مشخص نبودن زمان بهره‌برداری مسکن مهر دلفان

 

علی باقری فرماندار دلفان اظهار داشت: قرار بر این شد در سال 93، 200 واحد از مسکن‌های مهر این شهرستان تحویل متقاضیان داده شود ولی متأسفانه تاکنون فقط 100 واحد از این مسکن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی افزود: بنا شد از 641 واحد مسکن تا پایان امسال 400 واحد آن به بهره‌برداری برسد ولی با وجود مشکلات زیرساختی، تأخیر کار پیمانکاران، پرداخت نکردن سهم متقاضی و مشکلاتی که در انشعابات این مسکن‌ها وجود دارد زمان بهره‌برداری این مسکن‌ها مشخص نیست.

 

فرماندار دلفان عنوان کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر شد اداره راه درصدی برای انشعابات در اختیار شهرداری قرار دهد ولی متأسفانه این مبلغ  پرداخت نشد که نتیجه آن تأخیر درروند ساخت‌وساز مسکن مهر در این شهرستان است.

 

وی افزود: خیلی از متقاضیان مسکن مهر این شهرستان معترض کندی روند ساخت واحدها هستند بنابراین سعی شد به کسانی که نیاز ضروری‌تری به مسکن دارند 100 واحد تکمیل‌شده را تحویل دهیم، امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده بتوانیم تا اواخر امسال 400 واحد را تحویل متقاضیان بدهیم.منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات