مدیرکل ثبت احوال لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل ثبت احوال استان لرستان گفت: در راستای تصمیم‌گیری بهتر و برنامه‌ریزی مناسب باید بانک اطلاعاتی جامعی از زنان خودسرپرست، بدسرپرست و بی‌سرپرست تهیه شود.

به گزارش لرستان خبر، حسین میر دریکوندی عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان لرستان اظهار داشت: سالانه سه هزار و 400 طلاق در لرستان ثبت می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که طلاق در سال‌های اول ازدواج درصد بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: با توجه به این‌که در برخی طلاق‌های ثبت شده، افراد دارای فرزند هستند بنابراین برای حضور در جامعه نیازمند توجه ویژه هستند.

 

مدیرکل ثبت احوال لرستان بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از تمام بانوان تأکید و عنوان کرد: در راستای تصمیم‌گیری بهتر و برنامه‌ریزی مناسب باید بانک اطلاعاتی جامعی از زنان خودسرپرست، بدسرپرست و بی‌سرپرست تهیه شود.

 

وی تصریح کرد: باید در راستای خدمت‌رسانی بهینه و جلوگیری از موازی‌کاری و اثرگذار نمودن اقدامات در این زمینه، سازمان‌های خدمت‌رسان ارائه خدمات خود را هدفمند کنند.

 

دریکوندی بیان کرد: ارائه آمارهای مشابه از سوی دستگاه‌های مختلف سبب می‌شود تا بسیاری از افراد از امتیازهای دستگاه‌های مختلف به طور همزمان استفاده کنند.

 

سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار لرستان در این نشست اظهار داشت: با توجه به سهم 50 درصدی بانوان در جامعه و توسعه کشور بنابراین ضروری است توجه ویژه‌ای به این قشر از جامعه به وجود آید.

 

وی افزود: 50 هزار زن سرپرست خانوار در استان لرستان وجود دارد و باید نظام جامع اشتغال‌زایی و توانمندسازی بانوان بر مبنای آمار کامل از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست ایجاد شود.

 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار لرستان عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های موظف هستند دستورالعمل‌های دولت و مجلس را در زمینه امور بانوان اجرا کنند که در این راستا باید اداره کل امور بانوان و اداره بازرسی نقش نظارتی خود را بر اجرای این مصوبات داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: در راستای اشتغال‌زایی برای بانوان و استفاده از محصولات آن‌ها دستگاه‌های مربوطه ایجاد بازارچه‌های فصلی و دائمی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

شاهرخی به همکاری سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به توانمندسازی بانوان تأکید و بیان کرد: برای اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی پرداخت می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات