لرستان خبر گزارش می‌دهد؛

کشور ایران و استان لرستان هم زمان درگیر چندین بحران زیست محیطی همچون ریزگرد و آتش سوزی درختان زاگرس است اما مدیر سازمان محیط زیست، به جای حل این مشکلات ترجیح می دهد خود را درگیر موضوعات حاشیه ای کند.

به گزارش لرستان خبر، بعد از گذشت نزدیک به 2 سال از تغییر مدیریت کلان سازمان محیط زیست و صدر نشینی دوباره معصومه ابتکار بر سکان هدایت سازمان سبز محیط زیست، و توجه به سابقه کارهای سیاسی ایشان، این سوال در ذهن متواتر می شود که در صحنه گفتمان مدیریت ابتکار موضوعات تخصصی محیط زیست نقش اول را بازی می کنند یا گرایشهای سیاسی و بحث های غیر ضرور و حاشیه ای، و آیا می توان از چنین مدیریتی انتظار دگرگونی مثبت در سازمان تحت فرمانش داشت.

 

ابتکار

 

کسی منکر این موضوع نیست که سبقه سیاسی ابتکار بر هر وجه دیگر مدیریتش غالب است که دوران اصلاحات و فعالیت در ستاد میرحسین موسوی بهترین دلیل بر این مدعاست اما باید دید افق دید خانم ابتکار در مدت 2 سال گذشته و راهبرد مدیریت وی بر روی چه موضوعاتی متمرکز بوده است.

 

پدیده گرد و غبار مهمترین بحرانی است که سازمان محیط زیست با آن روبرو است اما باید دید که عکس العمل سازمان محیط زیست در مواجه با این مشکل چه بوده است، آیا در دو سال گذشته که پدیده گرد و غبار امان استان های غربی به ویژه خوزستان و لرستان را بریده است رئیس پر مدعای سازمان سبز ایران به جز نشستن در دفتر اتاقش و گفتن این جمله که کاری نمی توان کرد چه کاری کرده است، و حتی در آخرین مورد هجوم ریز گردها به مرزهای غربی، وزیر بهداشت که شرح وظایفش در این موضوع بحرانی، بسیار کم رنگ تر از ابتکار است برای پیگیری این مشکل به استان خوزستان رفت اما خانم ابتکار معاون خود را آن هم با حواشی فراوان روانه استان خوزستان کرد.

 

ابتکار

 

ابتکار در مورد مشکل آلودگی تهران نیز نسخه عجیبی تجویز کرده و با پاک کردن صورت مسئله آلودگی، از مردم تهران خواسته که این شهر را ترک کنند و کسی نبود از ایشان بپرسد پس وظیفه سازمان متبوع شما در موضوع آلودگی هوا چیست.

 

 

خانم ابتکار در حالی ژست حمایت از محیط زیست را می گیرد که در قانونی عجیب که یادآور کاپیتالاسیون است شکار را برای خارجی ها آزاد کرد و هم زمان با حضور در میان تجمع حمایت از سگ در شیراز از کشتار این حیوان  اعلام انزجار کرد و این در حالی بود که ایشان حاضر به حضور در میان مردم بحران زده خوزستان و لرستان در بحران ریزگرد نشد.

 

23046_93ابتکار5

 

باید از خانم ابتکار پرسید شکار گونه های وحشی و کم یاب محیط زیست ایران کم تر از سگ نیست و البته موضوعاتی که حتی گفتن آن اهانت به ملت ایران است و ایشان بهتر است به جای این رفتار دوگانه و گرفتن ژست هایی چون بانوی سبز  و دگر اندیش، مشکلات سازمان تحت مدیریت خود را حل کند.

 

 

 

 از دیگر شاه کارهای مدیریت خانم ابتکار، بی تفاوتی در برابر سوختن جنگل های زاگرس و به ویژه درختان بلوط اطراف خرم آباد در کمتر از یک هفته گذشته است و این بار نیز خانم ابتکار به جای حضور در منطقه و تشکیل ستاد بحران به یک مصاحبه مطبوعاتی بسنده کرد و این در حالی است که قیمت یک درخت بلوط بر طبق آمار سازمان های زیست محیطی داخلی و خارجی نزدیک به 200 هزار دلار و به عبارتی 600 میلیون تومان است.

 

بلوط

 

به طور قطع ارزش درختان بلوط برای محیط زیست لرستان، ایران و جهان کمتر از چند قلاده سگ نیست اما معلوم نیست چرا مدیر سازمان محیط زیست، در قبال این موضوعات رویه ای دیگر دارد و در بحث های حاشیه ای نیز سیاست دیگری را دنبال می کند، واقعیت این است که صیانت از محیط زیست غنی و ارزشمند لرستان و ایران ارداه قوی و بدونه هر گونه ژست و فیلم را می طلبد و تا چنین روحیه ای در سازمان محیط زیست وجود نداشته باشد باید به آتش سوزی و ریزگرد و این دست مسائل عادت کنیم.

 

انتهای پیام/  

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • شیرین

    بابا این خانم گند زده به همه چی.

  • علی

    خانم ابتکار کلاً تو آفسایده...

نظرات