نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از وجود ۱۴۰ هزار بیکار در استان لرستان خبر داد

ایرج عبدی عصر پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی کارخانه لاستیک سازی خرم آباد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار بیکار در استان لرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع معضل بیکاری این ۱۴۰ هزار نفر نیازمند ایجاد ۱۴۰ کارخانه هستیم عنوان کرد: اگر برای هر کدام از این کارخانه ها هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در این زمینه نیاز است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش مهاجرت از استان لرستان خبر داد و بیان داشت: همچنین افزایش سن ازدواج در لرستان، فقر، اعتیاد و ... از دیگر معضلات اجتماعی موجود در لرستان است.

عبدی همچنین به ایجاد پدیده خشکسالی در لرستان و به تبع وارد شدن خسارت به بخش کشاورزی این استان اشاره کرد و بیان داشت: پدیده خشکسالی موجب خشک شدن باغات و زمینهای کشاورزی در استان شده است.

وی بر ضرورت پیش بینی یک فصل در برنامه ششم توسعه کشور برای استانهای محروم مانند لرستان برای رفع عقب ماندگی های موجود در آنها تاکید کرد و گفت: همچنین پیش بینی مشوق های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استانها، اختصاص ۱۰ درصد منابع بانکی برای استانهای محروم و ...باید برای رفع عقب ماندگی ها و همچنین رشد و توسعه آنها در نظر گرفته شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی کارخانه شیر خشک و مرغ ماهان در خرم آباد خبر داد. منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات