کهرم که حکم خود را از معاون رئیس‌جمهور دریافت کرده است در گفت‌وگو با "بی‌بی‌سی فارسی"، برای نظام جمهوری اسلامی ایران از لفظ «رژیم» استفاده می‌کند. وی پیش از این نیز بارها در شبکه تلویزیونی "صدای آمریکا" با عنوان دولتی خود حضور یافته بود.

به گزارش لرستان خبر ، پس‌ازآنکه حسن روحانی در مراسم دهمین دوره جایزه محیط‌زیست گفت: «تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط‌ زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند.» بسیاری گره زدن موضوع تحریم‌ها را به مسائل طبیعی مانند آب و محیط‌زیست غیرطبیعی خواندند و نسبت به این موضوع انتقاد کردند که چرا رئیس‌جمهور حرف‌های سران غربی را که مدعی هستند تحریم‌ها در کشورمان اثر داشته و ایران را به‌پای میز مذاکره هسته‌ای کشانده، با درجه شدت بسیار بالاتری تأیید می‌کند.

در همین حین بی‌بی‌سی فارسی سعی کرد با القای این مطلب که تحریم‌ها موجب تشدید بحران‌های مختلفی ازجمله بحران آب و محیط‌زیست شده است، به سراغ برخی از افراد برود که با برچسب دولتی و کارشناسی بر این ادعا صحه بگذارند.

"اسماعیل کهرم" مشاور جنجالی معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست یکی از این افراد بود که در برنامه این هفته «صفحه دو» بی‌بی‌سی فارسی به‌طور ویدئوکنفرانس حضور پیدا کرد.

کهرم که همسو با خواسته بنگاه سخن‌پراکنی انگلیس سخن می‌گفت با بیان اینکه ایران در شرایط زیست‌محیطی حادی قرار دارد، گفت: دولت اقرار می‌کند که ایران در محیط زیست منطقه در شرایط بسیار بسیار بحرانی قرار دارد!

البته این نخستین بار نیست که وی آشکارا در رسانه‌های ضدانقلاب حضور می‌یابد و علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور خود، سیاه‌نمایی می‌کند. وی پیش از این نیز علاوه بر حضور در استودیوی بی‌بی‌سی فارسی و مصاحبه‌های متعدد با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا، تلاش کرده بود از خود، تصویر یک عنصر رسانه‌ای ضد انقلاب را به نمایش بگذارد.

 

حضور اسماعیل کهرم در استودیوی بی‌بی‌سی فارسی در لندن

 

وی در ادامه گفت‌وگوی اخیر خود با بی‌بی‌سی فارسی، از لفظ "رژیم" که اغلب برای حکومت‌های نامشروع و خودکامه سلطنتی به کار می‌رود برای نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد که نشانه عدم سواد سیاسی وی است در این زمینه است و با ادبیات خاصی که حاکی از اعتراف دولت است، اظهار داشت:‌ دولت اذعان می‌کند که شرایط بحرانی است اما چندی پیش مقامات کشورمان می‌گفتند که تحریم‌ها مانند نسیم است بر کوه دماوند. این عین گفته یکی از اشخاص برجسته رژیم! است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: در زمان آقای احمدی‌نژاد ایشان اجازه داد که در پارک‌های ملی معادن استخراج و جاده احداث شود و وی گفت که از جنگل‌ها استفاده کنیم تا از تحریم‌ها سربلند بیرون بیاییم.

کهرم افزود: من نمی‌دانم چه نقشه‌ای برای این جنگل‌ها داشتند ولی به نظرم با این اوصاف حدود 12 هزار هکتار محکوم‌به نابودی بود.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی این وضعیت تغییر کرده است، گفت: الآن ورق برگشته و رئیس دولت اذعان دارد بر اینکه تحریم‌ها ظالمانه هستند و حتی یک گفتار جنجالی ابراز داشته که این تحریم‌ها را برداریم تا ملت ایران بتواند آب بخورد!

مشاور ابتکار در ادامه با اشاره به انتقادات داخلی از سخن رئیس‌جمهور عنوان کرد:‌ این گفته‌ها مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت که چنین سخنانی طرف مقابل راجری‌تر می‌کند از اینکه ببیند تحریم‌ها این‌قدر در زندگی مردم تأثیر گذاشته است.

وی افزود:‌ اما امیدواری برای من این است که دولت جایگاهی برای محیط زیست قائل است گرچه فکر نمی‌کنم که اولویت داشته باشد، اولویت جاهای دیگری است که مردم نمی‌پسندند. البته من از این مسئله راضی نیستم و کار باید انجام شود اما غیر دولت این مسئله مغفول است.

 

کهرم در حال ادامه‌دادن به سخنان شاذ خود بود که مجری برنامه بی‌بی‌سی نیز سخنان غیر کارشناسی وی را قطع کرد و میکروفن را به کارشناس دیگری داد و در ادامه به گفته مجری بی‌بی‌سی تماس تلفنی وی قطع شد و امکان ارتباط مجدد حاصل نشد.

البته این اولین باری نیست که کهرم به عنوان یکی از مقامات مسؤول دولت یازدهم با بی‌بی‌سی فارسی گفت‌وگو می‌کند و این رویه چند بار است که تکرار شده اما متأسفانه این بار این مسئله با تکرار ادعاهای غربی‌ها در شبکه مخصوص آن‌ها و با لحن و ادبیاتی همراه است که به نام یک کارشناس دولتی ادا می‌شود، درحالی‌که این سخنان کمتر وجهه کارشناسی دارند و بیشتر به ادبیات لمپنانه و چاله‌میدانی شبیه هستند.

حال باید از دولت محترم و شخص خانم مدیر محیط زیست باید سؤال شود که آیا دولت یازدهم و مدیرانش بی‌بی‌سی فارسی را به عنوان رسانه معاند و ضد انقلاب می‌شناسند یا خیر؟

خانم مدیر باید جواب دهند چگونه از شخصی در منصب مشاور استفاده می‌کنند که نه سواد سیاسی دارد و نه فهم ملی و حکومتی؟

به نظر می‌رسد کابینه یازدهم آنچنان از مدیران و مشاوران میانی خود غافل شده است که این اشخاص بدون هیچ محدودیتی با یک رسانه بیگانه گفتگو کرده و تأسف‌بارتر آنکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مانند عناصر فعال در جریان نفاق، سلطنت‌طلبان و ضد انقلاب، "رژیم" می‌خوانند. منبع:مشرق

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات