رئیس شورای حل‌اختلاف لرستان:

رئیس شورای حل‌اختلاف لرستان گفت: بیش از 400 نفر از اعضای شورای حل اختلاف لرستان بیمه عمر و بازنشتگی شده‌اند که حدود 500 نفر با داشتن شرایط استخدام و با پیگیری‌های انجام شده حداقل دستمزد برای آن‌ها به تصویب رسیده است.

به گزارش لرستان خبر، یارالله کاکولوند شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: اعضای شورای حل اختلاف حقوق نمی‌گیرند بلکه برساس تعداد پرونده‌های موجود پاداش می‌دهیم.

 

وی افزود: بیش از 400 نفر از اعضای شورای حل اختلاف لرستان بیمه عمر و بازنشتگی شده‌اند که حدود 500 نفر با داشتن شرایط استخدام و با پیگیری‌های انجام شده حداقل دستمزد برای آن‌ها به تصویب رسیده است.

 

رئیس شورای حل اختلاف لرستان عنوان کرد: در سال گذشته تعداد پرونده‌های ارده به شورای حل اختلاف 89 هزار بوده که تنها هشت هزار از این پرونده‌ها وارد اجرای احکام شده است.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد 16 هزار پرونده توسط شورای حل اختلاف به سازش رسیده و در 60 هزار پرونده‌ای که برای آن‌ها توسط این شورا حکم صادر شده است.

 

کاکولوند با بیان این‌که مردم نسبت به احکام صادر شده توسط شورای حل اختلاف اعتراض نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: از تعداد 60 هزار حکم صادره توسط این شورا تنها 990 اعتراض ثبت شده است.

 

محمدعلی محمدی، مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان در این نشست اظهار داشت: در سال گذشته 283 زندانی غیرعمد از زندان‌های لرستان آزاد شده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که مبلغ جرائم زندانی‌های آزادشده 18 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است، بیان کرد:سازمان زندان‌ها تلاش می‌کند تا زندانیان را به شکل تربیت‌یافته به جامعه برگرداند.

 

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان به فعالیت‌های اداره کل زندان‌های لرستان اشاره و عنوان کرد: این اداره در سال گذشته اقدام به برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، برگزاری مسابقات قرآنی و برگزاری بیش از 80 جلسه انس با قرآن کرده است.

 

وی تصریح کرد: تربیت 100 نفر از زندانیان حافظ یک تا 15 جزء قرآن، آموزش بیش از یک‌هزار و 100 نفر از زندانیان در رابطه با برق‌کاری و خیاطی از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات