در چهارمین روز از توزیع سبد کالا به سراغ چند تن از دریافت کنندگان این سبد حمایتی در شهرستان رودبار رفتیم که شهروندان رودباری در گرمای 45 درجه شهرستان رودبار از ناعدالتی ها در نحوه توزیع این سبد می گفتند.

در چهارمین روز از توزیع سبد کالا به سراغ چند تن از دریافت کنندگان این سبد حمایتی در شهرستان رودبار رفتیم که شهروندان رودباری در گرمای ۴۵ درجه شهرستان رودبار از ناعدالتی ها در نحوه توزیع این سبد می گفتند.

توزیع کالای خارجی در سبد کالای حمایتی دولت به مردم برنج هندی ،پاکستانی و مرغ‌یخی گویا به ذایقه اقشار مشمول دریافت «سبد کالا» خوش نیامده است.

 

تمام حسن و خوبی های این سبدکالا یک طرف، اما مهم تر از همه تولید داخل بودن اجناس و اقلام سبد کالا است، به دلیل اینکه واردات هر کالا و محصول برابر است با بیکار شدن یک شهروند ایرانی.

 

یکی از شهروندان رودباری در این رابطه گفت: چرا باید برنج هندی،پاکستانی به جای برنج  ایرانی در سبد کالا باشد در صورتی که محصولات برنج کاران ما بر روی دستشان مانده است؛ مردم انتظار دارند که دولت در سبد کالاهایی توزیعی از کالای ایرانی به ویژه برنج ایرانی استفاده کند.

 

لازم به ذکر است پیش از این اعلام شده بود که سبد کالا هر سه ماه یکبار قرار است توزیع شود؛ در سبد اولی که دولت میان ۱۶ میلیون سرپرست خانوار توزیع کرد، ده کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم مرغ، یک شانه تخم مرغ، دو بسته ۴۰۰ گرمی پنیر، دو بطری ۹۰۰ گرمی روغن قرار داشت.

 

در این سبد کالا نیز به گفته مسئولین به مناسبت ماه مبارک رمضان دو کیلوگرم خرما نیز گنجانده شده است.

 

یکی ازدریافت کنندگان که سر پرست خانواده پنج نفره بود با ابراز نارضایتی گفت: با این که اعضای خانواده ی ما پنج نفر است با مراجعه به مراکز توزیع سبد متوجه شدیم که فقط به سه نفر از افراد خانواده این سبد تعلق گرفته است.

 

وی افزود :این در حالی است که برخی خانواده های ۴نفره ۱۰کیلو برنج یک مرغ و یک کارتن قند دریافت کردند حال یک خانواده چهار نفره فقط تا آخر رمضان باید یک مرغ مصرف کنند و خانواده ما که پنج نفر بودیم پنج مرغ و۴کیلو برنج هندی ویک کارتن قند تعلق گرفت.

 

اختلافاتی در توزیع سه قلم کالا از قبیل مرغ، برنج، قند سبد کالای حمایتی دولت برای خانوار های رودباری وجود داشت.

 

IMG_3091

IMG_3093

منبع:رودبار ما

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات