رئیس دادگستری لرستان:

لرستان خبر: رئیس دادگستری لرستان گفت: با توجه به تصویب اعتبار 30 میلیارد تومانی در سفر رئیس قوه قضاییه به لرستان، جذب این اعتبار می‌تواند به توسعه خدمات دستگاه قضایی کمک کند بنابراین از دستگاه‌های اجرایی توقع داریم در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش لرستان خبر، جعفر بدری شامگاه چهارشنبه در شورای اداری استان لرستان اظهار داشت: تأمین امنیت و اجرای عدالت از وظایف مهم قوه قضاییه است.

 

وی با اشاره به این‌که وظیفه قوه قضاییه حمایت و پشتیبانی از دولت است، افزود: با توجه به این وظیفه اما گاهی اعتراضاتی مبنی بر حمایت دستگاه قضایی از دستگاه‌های اجرایی مشاهده می‌شود.

 

رئیس دادگستری لرستان ضمن تأکید بر این‌که اعتماد مردم به دستگاه قضایی افزایش یافته است، عنوان کرد:  با توجه به مشکلاتی که از زمان دریافت تصدی خود در این حوزه وجود داشت اما با تلاش‌های انجام شده توسط همکاران دستگاه قضا با رفع بسیاری از مشکلات زمینه برای حضور سرمایه‌گذار در لرستان فراهم شده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تصویب اعتبار 30 میلیارد تومانی در سفر رئیس قوه قضاییه به لرستان، جذب این اعتبار می‌تواند به توسعه خدمات دستگاه قضایی کمک کند بنابراین از دستگاه‌های اجرایی توقع داریم ئر این زمینه همکاری کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این نشست اظهار داشت: در بین مسئولان استان لرستان همدلی وجود دارد که باید حفظ و مراقبت شود.

 

وی بر عدم نفی مسئولان از سوی دیگر مسئولان تأکید کرد و افزود: در سال همدلی و هم‌زبانی همه مسئولان باید تلاش کنند تا زمینه در کنار هم بودن فراهم شود و یکدیگر را نفی و غیبت نکنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: نتیجه پیروی از فرمان رالهی رسیدن به کمال است که در این مسیر فرمان بر اجرای عدل و احسال و نیکی زمینه این کمال را ایجاد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: برای رسیدن به کمال باید مراحلی و عواملی طی شود که از جمله آن‌ها داشتن انگیزه، عمل کردن و تلاش و تولید و مسئولیت‌پذیر بودن و داشتن احساس مسئولیت است.

 

میرعمادی بیان کرد: مسئولان برای رسیدن به پیشرفت و توسعه در جامعه باید انگیزه داشته باشند و کار و تلاش کنند چراکه بدن زحمت این امر میسر نمی‌شود و در این راستا باید مسئولیت کاری را که انجام می‌دهند، به عهده بگیرند که خوئ امری مأثر در دستیابی به کمال و پیشرفت است.

 

وی دانش، علم و تفکر را عوامل دیگر دستیابی به کمال برشمرد و خاطرنشان کرد: در رسیدن به کمال نباید از مطالعه کردن و دانش غافل شد و هر مسئولی در این راه باید با داشتن تفکر صحیح، راهبردی صحیح برای خود تعریف کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: تبلی و سستی، منفعت‌طلبی، خودمحوری و ریاکاری و خودنمایی از جمله عوامل مانع از پیشرفت و دستیابی به کمال هستند که با دوری از هواهای نفسانی که مهم‌ترین عامل زوال بشر هستند، راه را برای توسعه و پیشرفت فراهم کنیم.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در لرستان طی سال‌های اخیر، افزود: در ماه مبارک رمضان با افزایش معنویت در جامعه، میزان جرم و جنایت کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات