رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان:

لرستان خبر: رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: 55 درصد طلاق‌های ثبت شده و بخش زیادی از زندانی‌های کشور مرتبط با موادمخدر هستند به طوری‌که 45 درصد جرائم در ارتباط مستقیم با موادمخدر و 70 درصد جرائم به صورت غیرمستقیم با این معضل در ارتباطند.

به گزارش لرستان خبر، غلامرضا آقامیرزایی ظهر امروز در همایش امنیت اجتماعی مبتنی بر رعایت حقوق شهروندی و سرمایه اجتماعی در بروجرد اظهار داشت: پیامدهایی که مصرف موادمخدر صنعتی و روان‌گردان برای جامعه دارد به منزله زلزله خاموش است.

 

وی با اشاره به این‌که 70 درصد زندانیان با موضوع موادمخدر در ارتباط هستند، افزود: 55 درصد طلاق‌های ثبت شده و بخش زیادی از زندانی‌های کشور مرتبط با موادمخدر هستند به طوری‌که 45 درصد جرائم در ارتباط مستقیم با موادمخدر و 70 درصد جرائم به صورت غیرمستقیم با این معضل در ارتباطند.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان عنوان کرد: تولید کشت خشخاش در افغانستان در سال 2014 میلادی نسبت به سال پیش از آن رشد هفت درصدی و تولید تریاک در همین سال نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 15 درصد رشد داشته است.

 

وی با اشاره از کشف بیش از 550 تنی موادمخدر در ایران در سال گذشته خبرداد و تصریح کرد: باید در راستای مبارذزه با موادمخدر، ضمن آگاه‌سازی خانواده‌ها از آن‌ها برای پای کار آمدن در مبارزه با موادمخدر استفاده کرد.

 

آقامیرزایی به شیوع اعتیاد در حاشیه شهرها و روستاها اشاره و بیان کرد: فقر، نابسامانی اجتماعی، فقدان منابع اقتصادی و اجتماعی، محرومیت از حقوق شهروندی از جمله عواملی هستند که سبب گرایش جوانان مناطق به سوی اعتیاد می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که در برخی مناطق، استفاده از موادمخدر جزء آداب و رسوم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با همکاری شهرداری‌ها نسبت به مقابله با این معضل در حاشیه شهرها اقدام کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: ارتباط نزدیک والدین با فرزندان، آموزش فرزندپروری در خانواده‌ها و نیز آگاه‌ساز خانواده‌ها در شناخت موادمخدر یکی از ضروریات مهم در مقابله با اعتیاد است.

 

وی افزود: نزدیک به 250 میلیون نفر در جهان حداقل یک بار موادمخدر مصرف نموده‌اند که بیش از 50 درصد خانواده‌ها پس از پنج سال متوجه اعتیاد فرزند خود می‌شوند.

 

حجت‌الله فراشی، عضو پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در این همایش اظهار داشت: در دهه‌های 60 و 70 روش مقابله با اعتیاد و برخورد و حذف فیزیکی این مسئله انجام می‌شد که کارایی آن کمتر از یک درصد بود.

 

وی افزود: اقدام بعدی که در زمینه درمان معتادان پرخطر انجام شد با وجود این‌که تمام ظرفیت دولت را در اختیار گرفته بود اما نتیجه حاصله کمتر از یک درصد محقق شد.

 

عضو پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی عنوان کرد: باید برای مقابله با موادمخدر نگاه‌ها تغییر کند و نوع قضایی و انتظامی تغییر کرده و در مسیر فرهنگ‌سازی قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: با توجه به این‌که تاکنون پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر از طریق شعارزدگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی محقق نشده است بنابراین خانواده‌ها باید تلاش کنند تا ارتباط خود را با فرزندانشان تقویت کنند.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات