معاون مدیرکل زندان‌های لرستان:

لرستان خبر: معاون مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: در حال حاضر 314 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های لرستان با بدهی معادل 30 میلیارد تومان به سر می‌برند.

به گزارش لرستان خبر، ابراهیم علیپور شامگاه شنبه در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان بروجرد اظهار داشت: در سال گذشته 308 زندانی جرائم غیرعمد با همکاری خیران و ستاد دیه لرستان آزاد شدند.

 

وی افزود: از تعداد زندانیان آزاد شده در سال گذشته 10 نفر زن و 298 نفر مرد را شامل می‌شدند که با استفاده از کمک‌های دولت، خیران و گذشت شکات تحقق یافته است.

 

معاون مدیرکل زندان‌های لرستان عنوان کرد: از این تعداد زندانی آزادشده 171 نفر به دلیل بدهی مالی، 87 نفر بدهی دیه و 50 نفر به دلیل بدهی مهریه و نفقه در زندان به سر می‌بردند که تنها 47 نفر آن‌ها مربوط به شهرستان بروجرد و اشترینان بودند.

 

وی با اشاره به کمک 38 میلیونی مردم بروجرد در سال گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر 314 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های لرستان به سر می‌برند.

 

علیپور بیان کرد: از این تعداد 36 نفر به دلیلی حوادث کارگاهی و تصادف، 233 نفر به دلیل بدهی مالی غیرکلاهبرداری و 45 نفر به دلیل نفقه و مهریه دوران محکومیت سپری می‌کنند.

 

وی میزان بدهی این زندانیان را 30 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: 70 نفر از این زندانیان از شهرستان‌های بروجرد و اشترینان هستند که 11 نفر از آن‌ها به دلیل تصادف، 57 نفر به واسطه بدهی مالی و دو نفر به واسطه مهریه و نفقه در زندان هستند.

 

معاون مدیرکل زندان‌های لرستان میزان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری بروجرد را سه میلیارد تومان  عنوان کرد و گفت: 500 میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض توسط خیران و جشن گلریزان جمع آوری شده که 100 میلیون تومان به بروجرد اختصاص یافته است.

 

وی افزود: خیران با پرداخت کمک 50 میلیون تومانی توانستند 16 زندانی را در قالب برنامه‌های ستادی دیه آزاد کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در این مراسم اظهار داشت: انفاق مال و ثروت در راه خدا، مال انسان را ماندنی می‌کند و سبب می‌شوند مقداری از آن مال به همراه انسان به آخرت برده شود.

 

وی افزود: با توجه به این‌که افراد همواره به دنبال تجارت پرسود هستند بنابراین جهاد با مال و جان مصداق همان تجارت پرسود است.

 

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: زندانی شدن افراد دارای جرائم غیرعمد خانواده‌های آن‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌کند که کمک به این افراد آبرومند امری ارزشمند محسوب می‌شود.

 

وی به انفاق مال و ایثار حضرت خدیجه (س) اشاره و تصریح کرد: هر مالی لیاقت خرج شدن در راه دین را ندارد و حضرت خدیجه (س) مال خود را در راه خداد هدیه کرد و خداوند پاداش ایشان را در مادری حضرت زهرا (س) قرار داد.

 

ترابی ضمن تأکید بر این‌که خرج مال در راه خدا لیاقت می‌خواهد، بیان کرد: در سال گذشته خیران بروجردی با کمک 38 میلیون تومانی خود توانستند اسباب آزادی 47 زندانی غیرعمد را فراهم کنند.


انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات