لرستان خبر گزارش می دهد؛

شورای چهارم شهر خرم آباد در عمر نزدیک به دو ساله خود کارنامه ای از فعالیت خود بر جای گذاشته است که به هیچ عنوان با فعالیت های ذاتی این نهاد مشابهتی ندارد

به گزارش لرستان خبر، کلیت شورای چهارم شهر خرم آباد از بدو تشکیل تا به حال نشان داده است که گویی عزم جزمی برای حل مشکلات خرد و کلان خرم آباد در آن وجود ندارد و اعضای شورا به جای تلاش و ارائه راه کار برای بهبود کیفیت زندگی شهری، به دنبال کشیدن نقشه برای دست اندازی به شهرداری و یا افزایش دامنه قدرت و نفوذ در  حوزه خود مرتبط با خود هستند.

 

 

 

متاسفانه این طیف از شورا هر زمان که احساس می کنند دایره نفوذ سیاسی و باندی و مالی آنان در حال رفتن به مسلخ است شروع به کشیدن جیغ های بنفش می کنند و در این راه هر کسی که جلوی راهشان باشد را قربانی می کنند و نصیحت هیچ مسئول و یا دلسوزی از امام جمعه گرفته تا استاندار را قبول نمی کنند.

 

 

 

 

شورای اسلامی شهر خرم آباد از دو سال پیش به این طرف لیستی از اقدامات را در کارنامه خود دارد که به هیچ عنوان با وظایف یک نهاد با پسوند اسلامی سازگاری ندارد؛ از جمله این اقدامات می توان به حذف نصیری از راس شهرداری، جلوگیری از انجام بزرگترین پروژه عمران شهری خرم آباد یعنی جنبش آسفالت، جلوگیری از احداث ترمینال بزرگ خرم آباد با مساحت هفت هکتار، فشار به شهردار سابق برای استخدام فرزندان و نزدیکان شورای شهر در شهرداری، جلوگیری از ورود بزرگترین پیمانکار عمرانی کشور یعنی قرار گاه خاتم الانبیا برای کمک به اصلاح وضعیت عمرانی شهر،  حذف مهرابی شهردار  خرم آباد، توقف پروژه بهارستان، و چندین اقدام  دیگر اشاره کرد.

 

 

 

 

بعد از تن ندادن مهرابی شهردار سابق خرم آباد به خواسته های غیر قانونی و جلوگیری از دست اندازی بعضی از این افراد به ساختار شهرداری خرم آباد و سپس کنار گذاشتن وی از شهرداری خرم آباد و جایگزینی یحیی عیدی بیرانوند در شورای شهر خرم آباد، این امید پیش آمده بود که دیگر اختلاف ها بین این نهاد و شهرداری خرم اباد از بین می ورد و یا حداقل این اختلاف ها کم تر می شود.

 

 

 

با روی کار آمدن شهردار جدید خرم آباد، ایشان بنا را بر خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات خرد و کلان شهر گذاشت و در این راه نیز توفیقاتی داشت اما از آنجایی که  گویی شورا با پیشبرد حوزه شخصی خود مثل مقبولیت محله ای و پارتی بازی موافق و با پیشرفت سازمانی و ارگانیک شهر مخالف است خیلی زود اختلاف بین بعضی از اعضای شورای شهر و شهردای به وجود آمد.

 

 

 

 

عبدالله عزیزپور از اعضای شورای شهر خرم آباد در جلسه گذشته شورای شهر در مورد دخالت اعضای شورا در وظایف قانونی نهاد شهردای و حضور بی رویه در محل نواحی شهرداری اظهار داشت: به صراحت بیان می کنم که شورای شهر مخل شهرداری است و خیلی در امورات این ارگان در خرم آباد دخالت می کند.

 

 

 

 

محسن حسین پور یکی دیگر از اعضای شورای شهر خرم آباد با اشاره به استخدام نیروهای سفارشی شورای شهر در شهردارای عنوان کرد: وجود تراکم نیرو در شهرداری خرم آباد عوامل زیادی دارد که یکی از عوامل آن وجود شورای شهر است.

 

 

 

 

وی افزود: اگر قضاوت منصفانه ای داشته باشیم می بینیم وجود شورای شهر باعث شده در بحث خدمات شهری و اجراییات شهرداری با مشکل مواجه باشیم به طوری که با پشتوانه همین شورا برخی نیروهایی اجراییات وارد کادر اداری شده اند و باید این اشتباهات را بپذیریم.

 

 

 

 

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد خطاب به طیف منتقد اعضای شورای شهر در جلسه اظهار داشت: اگر شما مدیری را منصوب می کنید بایستی به او فرصت دهید تا کارهای خود را پیش ببرد و در دو یا سه ماه نمی توان نتیجه کار شهردار را دید.

 

 

 

 

وی افزود: اعضای شورای شهر انتظار داشتند شهرداری های نواحی یک شبه کارهای خارق العاده انجام دهند و اجازه ندادند روی این نواحی کارهای کارشناسی صورت گیرد در حالی که این شهرداری های جزء طرح مصوب داشتند.

 

 

 

 

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته شهرداری در زمان مدیریتش ادامه داد: آمار رسمی پخش آسفالت شهر خرم آباد در سال گذشته حدود ۱۹ هزار تن برشمرد و این در حالی است که در سه ماه اخیر این آمار به ۲۱ هزار تن رسیده است که این امر نشان می دهد شهرداری خرم آباد در حال کار و فعالیت است.

 

 

 

 

 

عیدی بیرانوند با اشاره به دیگر کارهای انجام شده عنوان کرد: ۱۰۶ پروژه در سطح شهر خرم آباد در حال فعالیت هستند و فضای سبز شهر که پیش از این و در طول عمر شهردای خرم آباد120 هکتار بوده، با پروژه های در دست احداث به 180 هکتار ارتقا می یابد.

 

 

 

 

شهردار خرم آباد تصریح کرد: اگر برخی اعضای شورای شهر شخص من را به عنوان شهردار نمی خواهند ولی شهرداری را زیر سوال نبرند چرا که شهرداری خرم آباد یک نهاد خدمت گزار است بطوری که یکی از اقدامات این ارگان در ماه های اخیر بازپس گیری زمین هایی بود که سال ها در تصرف بعضی اشخاص در منطقه کرگانه، حکمت و قسمت هایی از دره گرم بوده است.

 

 

 

 

بی شک به کار شهراری خرم آباد نیز نقدهایی وارد است اما بعد از رسانه ای شدن اخباری از سوی شهردای مبنی بر احداث پروژه آبشار طلایی در منطقه محروم دره گرم و نیز ساخت بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور در کنار پل شاپوری، و در دست احداث بودن چندین پروژه بزرگ دیگر، اعضای شورای شهر به جای حمایت بر طبل اختلاف می کوبند و چنین می نماید این سنگ اندازی ها به علت پیش نرفتن منفعت های شخصی بعضی از اعضای این نهاد است، و مصداق نیات و خواسته های بعضی از این حضرات در این مثل آورده شده که دیگی که برای من نجوشد می خواهم سر سگ در آن بجوشد و به  نظر می رسد اعضا با همین راهبرد  در دو سال مانده به عمر شورا بر، شهر حکومت کنند و تنها گزینه روی میز مردم خرم آباد، بردن شکایت نزد دادار آسمان و زمین است به امید این که خداوند وضعیت موجود را اصلاح کند.

 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • همشهری

    اقای شهردار حق دارند چون شما هیج کاری واسه شهر نمیکنید مثلا واسه قطع درختان گلدشت چکار کردید اقای رازانی دادستان محترم و افای قاضی سهرابی مشکل مردم بررسی کردند وبررسی تشکر از مردان خوب قوه قضا

نظرات