جاده اسالم به خلخال

این جاده رویایی به همون اندازه که معروفه، هنوز ناشناخته و بکره. طبیعت دست نخورده، وجود دریاچه های زیبا و آبشارها، دشت های وسیع، زیبایی های وحشی جنگلی و همین طور زندگی افراد بومی از ویژگی های ناب این جاده است

هوا گرم شده. بهتره تو اولین فرصتی که دارین یه برنامه سفر 2 3 روزه بچینین و به جاده بزنین. به یه جاده رویایی با دو دیواره سبزو مخملی که وقتی ازش بالا میری کم کم تو مه گم میشی. جاده فوق العاده زیبای اسالم به خلخال ...

 

این جاده رویایی به همون اندازه که معروفه، هنوز ناشناخته و بکره. طبیعت دست نخورده، وجود دریاچه های زیبا و آبشارها، دشت های وسیع، زیبایی های وحشی جنگلی و همین طور زندگی افراد بومی از ویژگی های ناب این جاده است که شما می تونین شاهدش باشین و از نزدیک لمسش کنین. مسیر این جاده رویایی شمارو به بهشت نزدیک می کنه چون اسالم به خلخال فقط یه جاده نیست! بلکه یه ترکیب فوق العاده زیبا از دشت و جنگل و آبشار و دریاچه است.

 

گله‌های اسب، خانه‌های روستایی، چشم‌انداز‌های ییلاقی و مهی که دره‌ها رو سفیدپوش می کنه، این جاده رو به یکی از دلخواه‌ترین جاده‌های توریستی کشور تبدیل کرده. دامنه های سرسبز و گله های پشمالو گوسفندی که تو دوردست ها حرکت می کنن، چشم انداز ییلاق و کلبه های چوبیه روستاییان و مه ای که دره هارو سفیدپوش می کنه، جز بهشت یادآوره چیز دیگه ای نیست. بهشتی که با مسیری پیچ در پیچ، اسالم به خلخال رو با فاصله ای 70 کیلومتری در دو استان اردبیل و گیلان بهم پیوند داده. راه های فرعی این جاده رویایی به آبشارها و چشمه‌ هایی میرسه که کمتر کسی میشناسه و شاید بزرگترین حسن این جاده هم باشه. 

 

این جاده به خاطر کوهستانی بودن، حتی توی تابستون از آب و هوای سردو خنکی برخورداره، که به خاطر همین موضوع نیمه دوم سال به دلیل بارش برف و بارون های سیل آسا بسته میشه و ماجراجوها فقط تو این فصل می تونن زیبایی هارو ببینن و لذت ببرن. منطقه اسالم به خلخال تو تموم فصل تابستون، هوای بی نهایت مطبوع داره و با نسیمی بسیار خنک که همواره در حال وزیدنه، به قدری خنک و سرد می شه که مجبور به پوشیدن لباس گرم میشین. 

 

این جاده بهشتی کنار چشم اندازهای رویایی به دشت های سرسبز، کلبه های کوچیکی داره که آماده میزبانی از شماست.

 

منبع: همگردی

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات