شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی طی نیمه دوم سال گذشته را اعلام کرد

به گزارش لرستان خبر، در حالی  میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی طی نیمه دوم سال گذشته را اعلام شد که در این ارزیابی،۵۶ خودرو موردنظر در شش دسته قیمتی «کمتر از ۲۵ میلیون تومان»، «۲۵ تا ۵۰»، «۵۰ تا ۷۵»، «۷۵ تا ۱۰۰»، «۱۰۰ تا ۱۲۵» و «بیش از ۱۲۵ میلیون تومان» تقسیم شده‌اند و این در شرایطی است که در جمع خودروهای زیر ۲۵ میلیون تومان، ام وی ام مدل ۱۱۰، در جمع ۲۵ تا ۵۰ میلیونی‌ها پارس تندر، در جمع ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی‌ها کیاپیکانتو، در جمع ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی‌ها رنو فلوئنس، در جمع ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیونی‌ها ام جی ۶ و در جمع بالای ۱۲۵ میلیونی‌ها نیز بی ام و ۵۲۸، بیشترین میزان رضایتمندی مردم را به‌دست آورده‌اند.

این خودرو (بی ام و ۵۲۸) در واقع توانسته بیشترین امتیاز را در رضایتمندی مشتریان به دست بیاورد و با این حساب می توان آن را با کیفیت ترین خودرو حاضر در بازار کشور طی نیمه دوم سال ۹۳ دانست. همچنین پراید مدل ۱۳۱ سایپا نیز با توجه به اینکه کمترین امتیاز را به دست آورده، دارای پایین ترین سطح رضایتمندی در میان مشتریان ایرانی است.

بر این اساس، در گروه زیر ۲۵ میلیونی‌ها صدرنشینی گروه به ام وی ام مدل ۱۱۰ رسیده است و پشت سر آن نیز با تیبا روبرو می شویم. همچنین  بهترین پراید حاضر در این گروه،  مدل ۱۳۲ است و مدل های ۱۳۱ و هاچ بک نیز در رده های بعدی رضایتمندی مشتریان جای دارند.

در گروه خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی اما بیشترین امتیاز به پارس تندر رسیده و در رده بعدی نیز تندر-۹۰ تولید پارس خودرو دارای بیشترین میزان رضایتمندی است و همتای ایران خودرویی اش نیز رده بعدی را به خود اختصاص داده است. تندر-۹۰ اتومات هم در رده بعدی قرار دارد.

از تندرها که بگذریم، به خودرو چینی جک جی ۵ دنده دستی برمی خوریم که توانسته در مقایسه با خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ و سمند و تیبا۲ و ام وی ام و لیفان، رضایت بیشتری را از سوی مشتریان به دست بیاورد. پس از جک،   پژو ۲۰۶ صندوقدار دارای بیشترین رضایتمندی شده است.

 پشت سر ۲۰۶ اما سه خودرو چینی برمی خوریم که در این بین، ام وی ام مدل ۵۳۰ توانسته بیشترین رضایت عمومی را نصیب خود کند. لیفان ۶۲۰ و ام وی ام ۳۱۵ صندوقدار نیز در رده های بعدی میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قرار گرفته اند.

طبق گزارش منتشره اما سمند مدل EF۷ پشت سر ام وی ام ۳۱۵ قرار گرفته و پژو ۲۰۶ هاچ بک نیز در رده بعدی قرار دارد و این نشان می دهد مشتریان از کیفیت سمند بیش از ۲۰۶ و کمتر از لیفان و ام وی ام رضایت داشته اند. دیگر خودروهای گروه ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان را سمند معمولی و رانا و سورن و ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک و پژو ۴۰۵ و دنا و پارس و تیبا۲ تشکیل داده اند که در این بین، سمند معمولی دارای بیشترین و تیبا۲ دارای کمترین امیزان رضایتمندی عمومی است.

بر این اساس، سمند و رانا و سورن توانسته اند رضایت بیشتری را در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک به دست بیاورند این در حالی است که مشتریان از کیفیت خودرو چینی موردنظر، بیش از ۴۰۵ و دنا و پارس و تیبا۲ ابراز رضایت کرده اند.

اما در جمع خودروهای گروه ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی، کیا پیکانتوی کره ای توانسته صاحب بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان شود و پس از این خودرو وارداتی، سراتوی مونتاژی سایپا در رده دوم رضایتمندی قرار دارد.

 پس از سراتو نیز به هفت خودرو چینی برمی خوریم که بهترین شان از نظر مشتریان، سابرینا است و کم کیفیت ترین آنها نیز لیفان مدل X۶۰.دیگر خودروهای این گروه را آریو (خودرو چینی و مونتاژی سایپا)، جک اتومات و ام وی ام مدل X۳۳ در مدل های دستی و اتومات تشکیل داده اند و در میان آنها، آریو بیشترین سطح رضایتمندی را به خود اختصاص داده است.

از گروه ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی که بگذریم، به دسته خودروهای ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی می رسیم، دسته ای که رنو فلوئنس دنده ای بهترین عضو آن به شمار می رود. میتسوبیشی لنسر و و کیا سراتوی اتومات مونتاژی سایپا نیز توانسته دومین و سومین خودروهای گروه موردنظر در کسب رضایت مشتریان باشند.

همچنین ام جی ۳۵۰ و هیوندایی i۲۰ نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند و پشت سر آنها نیز یکی محصول دیگر از سایپا به نام چانگان مدل CS۳۵ به چشم می آید.

گروه ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی البته یک محصول دیگر از سایپا را به نام برلیانس در خود جای داده که از نظر مشتریان، کیفیت آن در مقایسه با محصولاتی مانند ام جی ۳ و چانگان و i۲۰ و... کمتر و نسبت به بسترن و داستر و لندمارک بیشتر است. 

نگاهی هم اما به کم عضوترین گروه یعنی خودروهای  ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان بیندازیم. در این دسته قیمتی، تنها ام جی ۶ و سوزوکی گرندویتارا عضویت دارند که در این بین، مشتریان از کیفیت ام جی بیش از ویتارا رضایت داشته اند.

اما در دسته خودروهای بالای ۱۲۵ میلیون تومان، بی ام و ۵۲۸ دارای بهترین کیفیت از نظر مشتریان است و  آلفارومئو جولیتا و کیا اپتیما و سوناتا و رنو کلئوس و کیا سراتو و اسپورتیج و میتسوبیشی در مدل های ASX و  اوتلندر و لنسر نیز در رده های بعدی گروه قرار گرفته اند. منبع:رجا

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات