شهردار بروجرد:

لرستان خبر: شهردار بروجرد گفت: مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان در سال‌های اخیر پیگیری شده و امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود به طوری که اجرای این طرح در 23 منطقه شهرستان آغاز شده است.

به گزارش لرستان خبر، منوچهر یوسفی ظهر امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی شهرداری با معلولان و جانبازان توانمند این شهرستان اظهار داشت: مناسب‌سازی معابر شهری نخستین گام در راستای احقاق حقوق معلولان و جانبازاران در جامعه است.

 

وی شهرداری بروجرد را شهرداری نمونه استان در زمینه مناسب‌سازی معابر دانست و افزود: مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان در سال‌های اخیر پیگیری شده و امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود به طوری که اجرای این طرح در 23 منطقه شهرستان آغاز شده است.

 

شهردار بروجرد ضمن تأکید بر این‌که معابر شهری باید متناسب حال معلولان طراحی شود، عنوان کرد: با توجه به این‌که مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر کاری پیچیده و فنی است بنابراین اجرای مناسب این طرح نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها نظیر نظام مهندسی، بهزیستی و راه و شهرسازی است.

 

وی بیان کرد: علاوه بر شهرداری، دستگاه‌های دولتی باید مناسب‌سازی لازم را در زمان احداث ساختمان برای تردد معلولان در نظر بگیرند و دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی نیز باید در جهت کمک به معلولان طراحی جدید در چراغ‌های راهنمایی رانندگی تعبیه کنند.

 

یوسفی بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های عمرانی تأکید و خاطرنشان کرد: نظرات معلولان و جانبازان حاضر در این نشست، در راستای تبدیل به مصوبه به اداره بهزیستی ارائه می‌شود.

 

علاءالدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس در این نشست اظهار داشت: مسئولان باید به وظایق قانونی، اجتماعی و انسانی خود در مقابل معلولان و جانبازان عمل کنند.

 

وی بر توانایی جانبازان و معلولان تأکید کرد و افزود: فعالیت‌های خارق‌العاده و مهمی که از سوی جانبازان و معلولان انجام می‌شود، نشان از قدرت خداوندی در مقابل مشکلات و سختی‌ها است.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس بیان کرد: شهرداری بروجرد اقداماتی را در زمینه مناسب‌سازی معابر انجام داه که باید این حرکت همچنان رو به جلو ادامه‌دار باشد.

 

وی عنوان کرد: شهرداری بروجرد در زمینه اجرای این طرح می‌تواند از تجربه سایر شهرها و استان‌ها استفاده کند و از سویی باید از تمام توان و ظرفیت برای ایجاد بستر مناسب زندگی و فعالیت معلولان و جانبازان به کارگیری شود.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات