لرستان خبر گزارش می دهد؛

به هر حال جا دارد مدیریت ارشد استان برای تبدیل و یا تعیین تکلیف ادارات و مدیران با عنوان سرپرست اقدام کند تا علاوه بر تعیین تکلیف افراد، کارکنان و ادارات نیز با برنامه های مدیریتی منسجم و محکم تری به ادامه راه بپردازند.

به گزارش لرستان خبر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با سابقه ای طولانی در پرورش فکر و ذهن فرزندان این سرزمین از دیر باز به عنوان محلی برای ترویج افکار و برنامه های کودکان و نوجوانان در کشور محسوب می شود.


بسیاری از هنرمندان و سینماگران کشور گامهای نخستین پرورش ذهنی خود را در راستای هنرهای مختلف در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ها و شهرستانهای کشور برداشته اند و به جرات می توان کانون پرورش فکری را زادگاه بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان هنر و ادب معاصر این سرزمین دانست.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان نیز همانند دیگر استانهای کشور از این قاعده مستثنی نبوده و به پرورش فرزندان این استان پرداخته و در بسیاری از موارد از دیگر استانهای کشور نیز پیشی گرفته است.


در سالهای گذشته مدیریت این کانون در استان دستخوش تغییرات مدیریتی شده و با تغییر نمایندگان، تغییر مدیریت استان و تغییرات در دولت، مدیریت کانون نیز با شایعاتی مبنی بر تغییرات همراه بوده اما این تغییرات در روند رو به جلوی کانون پرورش فکری تغییر و یا خللی ایجاد نکرده بود.


در اواسط تیر ماه جاری و با پایان ماموریت محمد تقی کاییدی به عنوان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان پس از حدود 34 سال خدمت، این اداره به دلیل عدم وجود معاون و یا سرپرست از مدیریت قانونی برخوردار نبوده و کاییدی نیز در محل کار خود حاضر نشده است.


عدم وجود معاون در این اداره کل و همچنین عدم تعیین سرپرست در اداره کل کانون پرورش فکری استان لرستان به سوالی تبدیل شده که آیا مدیریت ارشد استان و مدیران مرتبط با این موضوع، از این مهم مطلع هستند و یا آیا قصد تعیین تکلیف در این اداره کل را ندارند؟


تعیین تکلیف موضوع سرپرستی در بسیاری از ادارات استان به موضوعی تبدیل شده که بسیاری از کارکنان ادارات با این مهم مواجه هستند و اداراتی همچون کانون پرورش فکری، نهاد کتابخانه های استان لرستان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال حاضر با این موضوع دست به گریبان هستند.


برخی از ادارات و نهادهای اصلی و حیاتی استان نیز با داشتن سرپرست در ماههای گذشته اداره شده اند تا جاییکه حکم سرپرستی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان پس از 15 ماه مدیریت در هفته گذشته صادر شده است.


به هر حال جا دارد مدیریت ارشد استان برای تبدیل و یا تعیین تکلیف ادارات و مدیران با عنوان سرپرست اقدام کند تا علاوه بر تعیین تکلیف افراد، کارکنان و ادارات نیز با برنامه های مدیریتی منسجم و محکم تری به ادامه راه بپردازند.


شایان ذکر اینکه کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان بدون در نظر گرفتن خلا مدیریتی و سرپرستی و حتی بدون داشتن معاون در این اداره کل، با تمام تلاش در حال انجام وظایف سازمانی خود بوده و این مهم نشان دهنده تعهد خدمتی و وجدان کاری کارکنان این اداره کل است..منبع: بیان لر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات