عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من معتقدم کسانی که امروز خاطراتی از امام نقل می‌کنند که اگر به گذشته برگردیم ریشه‌اش را پیدا نمی‌کنیم تنها دستان خود را خالی می‌کنند من دلم برای این افراد می‌سوزد.

به گزارش لرستان خبر، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین روز از شانزدهمین همایش سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره با سخنان امروز مقام معظم رهبری اظهار داشت: همانطور که رهبری نیز فرموده‌اند در رابطه با توافق هسته‌ای هنوز چیزی مشخص نشده و زمانی که معظم‌له گفتند تکلیف این موضوع در مراجع قانونی مشخص خواهد شد، نشان‌دهنده این است که ایشان به مراجع قانونی که مجلس یا شورای عالی امنیت یا ترکیبی از هر دو است اطمینان دارند.

 

 

وی افزود: در ذهن برخی از دلسوزان نظام از برجام تصویری وجود دارد و ذهن کسانی که از نظام فاصله گرفته و با نظام زاویه دارند نیز تصویر دیگری وجود دارد. البته نمی‌شود گفت هر کس با پذیرش برجام موافق است طرفدار آمریکا است یا مخالف برجام کاملاً‌ انقلابی است. بحث ما در مورد کسانی است که هنوز تکلیف ماجرا مشخص نشده با دم خود گردو می‌شکنند و ذوق زدگی خود را به نمایش می‌گذارند.

 

 

صفار هرندی ادامه داد: برخی‌ها تصورشان این است که با توافقات صورت گرفته نظام راهی را که تا به حال پیموده از آن منحرف می‌شود البته برخی‌ها هم ساده‌تر هستند و حرف‌های دیگری می‌زنند که باید آنرا پای بلاهت‌شان گذاشت.

 

 

وی ادامه داد: بر خلاف ظواهر کدهای فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد که استیصال از سر و روی آمریکا می‌بارد بسیاری از تحلیل‌های سال‌های اخیر ما امروز در زبان و بیان آمریکایی‌ها به صورت خبر تکرار می‌شود و اگر امروز کنگره آمریکا فشار می‌آورد که چرا دولت چنین توافقی را انجام داده آنها می‌گویند که راه دیگری نداشتیم و ایران مانند افغانستان و عراق نیست که بتوان از طریق نظامی اقدام کرد.

 

 

 

صفارهرندی تأکید کرد: در گذشته گفتم اگر درست تحلیل کنیم در آینده تحلیل ما خبر می‌شود. می‌بینیم تحلیل‌های درستی که امام از اوضاع بین‌المللی داشت امروز همانگونه که ایشان می‌گفت در حال رخ دادن است یا اینکه رخ داده است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اظهارات برخی‌ها پیرامون دوستی با آمریکا گفت: اگر امروز کسی می‌گوید چاره‌ای نداریم غیر از اینکه با آمریکا بسازیم باید در صداقت و یا در فهم او شک کنیم.

 

 

وزیر اسبق ارشاد اظهار داشت: ما با جماعتی روبرو هستیم که رسماً‌ می‌گوید هدفشان این است که انقلاب را به زانو در بیاورند. از طرفی هم امروز با آدم‌هایی روبرو هستیم که مدتی است در تعطیلی به سر می‌برند و انقلابی‌گری که هیچ وطن‌دوستی آنها هم نم کشیده است. آنها می‌گویند اصلا استقلال یعنی چه؟ این جماعت که به دنبال بهانه بودند احساس می‌کنند امروز با شرایط پیش آمده فرصت خوبی پیدا کرده‌اند.

 

 

وی اظهار داشت: برخی‌ها می‌گویند باید تاریخ آینده ایران را بر اساس اتفاقی که در بحث هسته‌ای رخ داده نوشت یعنی تاریخ بعد از برجام و تاریخ قبل از برجام آنها می‌خواهند القا کنند بعد از انجام توافق هسته‌ای تاریخ ایران دگرگون می‌شود ما چون با چنین جماعتی روبرو هستیم ساده‌لوحانه است که به خودمان مشغول باشیم و به جان هم بیفتیم.

 

 

صفار هرندی تصریح کرد: امروز شاهد صحنه‌هایی هستیم که نگرانی‌هایی را دامن می‌زند امروز برخی از ما توقف روی متن برجام را خیلی جدی گرفته‌ایم به نظر من سخنان امروز مقام معظم رهبری مقداری به خاطر این بود که فکر ما باید سر چه چیزی معطوف شود.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: طوری بیان می‌شود که چه توافق صورت گیرد و چه توافق نشود خواب‌هایی را برای ما دیده‌اند ما نباید بگذاریم آن خواب‌ها تعبیر شود امروز می‌گویند اگر توافق شود مک‌دونالد در ایران شعبه می‌زند ولی آیا صحبت ما این بود که ساندویچی‌های ما کم است یا اینکه بحث ما فراتر از این حرف‌ها بود.

 

 

صفار هرندی تأکید کرد: تا اینکه اندکی قصه توافق جدی شد اولین چیزهایی که توسط برخی از شرکت‌های اروپایی پیشنهاد شد کالاهای مصرفی بود آیا قرار است اینگونه اقتصاد کشور احیا شود البته طرف مقابل با برنامه طرف ما می‌آید و ما با بی‌برنامگی به سمت آنها می‌رویم.

 

 

وزیر اسبق ارشاد تصریح کرد: تجربیات به ما می‌گویند آنجایی باید نگران باشیم که در جبهه مستحکم داخلی شکافی ایجاد شود. اگر بتوانند میان ما رخنه کنند ما را دور خواهند زد پس باید مراقب باشیم زیرا اگر بتوانند آدمهای همفکر و همسو را به جان هم بیاندازند ما با مشکل روبرو خواهیم شد.

 

 

صفار هرندی در ادامه پیرامون این سؤال که چرا برخی از نمایندگان نسبت به بررسی برجام بی‌تفاوت هستند و اینکه آیا این بی‌تفاوتی به خاطر این نیست که می‌ترسند محبوبیت خود را برای انتخابات از دست دهند گفت: نمی‌شود گفت در دل نمایندگان مجلس چه می‌گذرد اما اگر کسی حرفی زده باشد می‌توان گفت: چه چیزی در دل دارد و اگر مشخص باشد کسی در رابطه با برجام بی‌تفاوت است می‌توان گفت دچار وادادگی شده است. انقلاب همواره دچار ریزش‌هایی بوده است اما تا خود افراد نگویند که ما کم آورده‌ایم و به بن‌بست رسیده‌ایم نباید آنها را به زور از جمع خودمان بیرون کنیم.

 

 

وی اظهار داشت: اگر کسی می‌گوید من در جبهه اصولگرایی و در جبهه انقلاب هستم نباید او را به ضدانقلاب بودن محکوم کنیم البته ممکن است این فرد حرفی را هم بزند که درست نباشد و احتمالا در فهم صحیح دچار مشکل شده باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در رابطه با اینکه چرا قبل از اینکه متن برجام منتشر شود گفتید توافق معتدل است گفت: این حرفی که من در یک مصاحبه زدم یک حرف کلی بود البته ما می‌دانستیم درباره چه چیزی حرف می‌زنیم و چیز پنهانی وجود نداشت من گفتم چیزی که تهیه شده نسبت به متن‌های قبلی متوازن‌تر است.

صفار هرندی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم یک قضاوت عادلانه داشته باشیم من مبتنی بر یافته‌هایم می‌گویم این توافقی که صورت گرفته چیز خوبی نیست ولی نمی‌شود گفت: خیلی هم بد است چون یکسری از خواسته‌های ما در آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگر کسی بگوید متن منتشر شده و مذاکرات صورت گرفته باعث شده تمام منافع کشور لگدمال شود را نمی‌پذیرم اگر کسی هم بگوید ما به همه چیز رسیده‌ایم و وضعیت گل و بلبل است را هم نمی‌پذیرم.

وی افزود: من خیلی در مورد مباحث هسته‌ای سخن نگفته‌ام چون تخصص انچنانی ندارم و ورود تخصصی به این موضوع نداشته‌ام البته مواضع کلی را مرور کرده‌ام.

وزیر اسبق ارشاد تصریح کرد: من گفته‌ام اگر خطوط قرمز هم لگدمال شده باشد مردم و رهبری از آن حمایت نمی‌کردند به نظر من اگر رهبری در جایی ببینند انحرافی صورت گرفته سکوت نخواهند کرد البته ممکن است انتقاداتی باشد که ما نیز انتقاداتی داریم.

صفار هرندی در رابطه با سؤال یکی از دانشجویان پیرامون تحریف شخصیت امام (ره) گفت: کسانی که سعی در منحرف کردن شخصیت امام (ره) و انقلاب دارند به خودشان ضربه می‌زنند.

وی افزود: من معتقدم کسانی که امروز خاطراتی نقل می‌کنند که اگر به عقبه آن برگردیم ریشه‌اش را پیدا نمی‌کنیم دست خودشان را خالی کرده‌اند.

 

منبع:افکار نیوز

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات