رئیس کل دادگستری استان:

لرستان خبر: رئیس کل دادگستری استان گفت: با توجه به این‌که اعمال مجازات تنها حدود 30 درصد سبب بازدارندگی و کاهش جرم می‌شود اما گاه افزایش برخی جرائم نظیر سرقت، نزاع‌های دسته‌جمعی و قانون شکنی ناشی از سیاست‌های داخلی و خارجی است.

به گزارش لرستان خبر، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه شورای تأمین شهرستان بروجرد اظهار داشت: با توجه به حساسیت ویژه‌ای که در تأمین امنیت شهرستان بروجرد وجود دارد، هماهنگی میان دستگاه‌های قضایی و پشتیبانی این شهرستان انجام شده که نتایج خوبی را داشته است.

 

وی افزود: برخورد با متخلفان انتظاری است که دستگاه‌ها از دستگاه قضایی دارند، با این وجود تأمین امنیت از دغدغه‌های سیستم قضایی در لرستان است.

 

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: با توجه به این‌که اعمال مجازات تنها حدود 30 درصد سبب بازدارندگی و کاهش جرم می‌شود اما گاه افزایش برخی جرائم نظیر سرقت، نزاع‌های دسته‌جمعی و قانون شکنی ناشی از سیاست‌های داخلی و خارجی است.

 

وی تصریح کرد: گاهی اعمال سیاست‌های داخلی و خارجی سبب تعطیلی کارخانجات و صنایع و به تبع آن بیکاری و ناهنجاری در جامعه می‌شود که در این راستا دستگاه قضا در افزایش جرائم نقشی ندارد.

 

بدری ضمن تأکید بر این‌که برای جلوگیری از افزایش جرائم تمامی دستگاه‌ها مسئول هستند، بیان کرد: اعمال مجازات به تنهایی نمی‌توان بازدارنده جرائم باشند، با وجودی که زندان مرکزی برای جرم‌آموزی تبدیل شده باشد.

 

وی رعدم حمایت از خانواده زندانیان را یکی از دلایل افزایش جرم دانست و خاطرنشان کرد: تأمین مخارج روزمره، تأمین اجتماعی و تأمین درمان خانوادههای زندانیان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای زندانیان از جمله عواملی هستند که می‌توانند وقوع ارتکاب جرم را کاهش دهند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال را در کاهش جرائم در لرستان مؤثر عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی لرستان در راستای کاهش جرائم، پیشگیری از جرائم، حمایت از سرمایهگذاران و حفظ اراضی ملی و اموال دولتی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی افزود: دستگاه قضا ضمن برخورد با سرمایه‌گذارانی که قصد سوءاستفاده دارند، از سرمایه‌گذاران فعال با ایجاد امنیت فیزیکی و قضایی حمایت می‌کند.

 

بدری بر لزوم اقتدار دستگاه قضا در برخورد با متخلفان تأکید و بیان کرد: شوراهای حل اختلاف در استان لرستان عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات