زنگ خطری برای لرستان؛

شنیده شده برخی موسسات مالی به دنبال دادن وام ها سنگین به برخی افراد موثر در سازمان های استان و به تبع آن خرید مدیران، نفوذ و سیطره بر سازمان ها هستند.

به گزارش لرستان خبر، در دهه اخیر گرفتن وام از سوی مردم به طور شدیدی گسترش و تبدیل به یکی از ارکان و واجبات خانواده ها شده است.

 

استقبال مردم حتی بر اساس نیازهای کاذب به وام سبب ایجاد صدها موسسه مالی و اعتباری مجاز و غیر مجاز در کنار بانک ها شده است که برای جلب و کشاندن مردم به سمت خود از ترفندهای مختلف استفاده می کنند.

 

 

در استان لرستان نیز همانند سایر استان های کشور این موسسات مالی به شکل قارچ مانندی گسترش یافته و نوعی امپراطوری برای مدیران این موسسات به وجود امده است.

 

علاوه بر واحدهای تولیدی که بعضا به بهانه تولید وام های میلیاردی از این موسسات می گیرند و معلوم نیست که کجاها مصرف می شود شنیده شده این موسسات در اقدامی هوشمندانه تصمیم دارند جهت وام دار کردن سازمان ها به موسسه مالی خود به سراغ برخی افراد موثر در نهادها در استان رفته و وام های خوبی! پرداخت کنند که اگر این حرف درست باشد تبعات بسایر سنگینی داشته و نوعی فساد به دنبال دارد.

 

26

 

این اقدام شخص مدیر را با استفاده از رانت مدیر بودن  و اعطای وام های بدون نوبت و ضامن و میلیاردی مدیون موسسه مالی می کند چرا که در مقابل وی هم باید امتیازی به مدیر این موسسات مالی بدهد .

 

در مراحل بعدی که مدیر موسسات مالی امتیازهای بیشتری از جمله نفوذ در سازمان مربوطه و حتی سفارش برای استخدام نیرو هم می کند و چون مدیر و یا کارمند مربوطه به دلیل اقساط سنگین گیر افتاده به خواسته آن ها مجبور است تن دهد.

 

برخی از این موسسات مالی جدیدا تحرکات خود را چند برابر کرده که این زنگ خطری برای مسولان است که شاید مدیران استان به راحتی تسلیم موسسات مالی شوند و در مقابل هم ناچار هستند امتیازاتی بدهند.

 

حتی اگر این شنیده های داخل جامعه دقیق هم نباشد لازم است برای جلوگیری از این اتفاقات  نهادهای امنیتی نظارتی دقت بیش تر و بازرسی دقیق تری داشته باشند و جلوی موسسات مالی را که چنبره بر سازمان ها انداخته اند بگیرند.

 

این در حالی است که مردم محروم و مستضعف استان برای گرفتن یک وام یک میلیونی باید ماها در بین ادارات  و بانک ها پاسکاری شوند و اخر سر هم دست خالی برگردند ولی عده ای دیگر به واسطه مدیر بودن از وام های چند ده میلیونی استفاده می کنند.

 

 

**** لازم به ذکر است که این یادداشت به روابط عمومی جای خاصی اشاره ندارد که به خود بگیرد و فردا شاکی شود!!

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات