رئیس مرکز بهداشت خرم‌آباد:

رئیس مرکز بهداشت خرم‌آباد گفت: آب آلوده ۳۰ نفر از اهالی روستای ده‌سفید سفلی شهرستان خرم‌آباد را راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرد.

به گزارش لرستان خبر، جواد عموزاده اظهار داشت: اواسط هفته گذشته دو مورد ابتلا به گاستروآنتریت در روستای ده‌سفید سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد توسط پزشک مرکز بهداشت گزارش شد که بلافاصله کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها به محل اعزام و بررسی‌های همه‌جانبه خود را بر روی آب آشامیدنی روستا و سایر جوانب امر آغاز کردند.

 

وی با بیان اینکه در آزمایش‌ها اولیه از آب شرب روستا ،کلی فرم مدفوعی منفی گزارش شد، افزود: در حال حاضر اکیپ‌های بهداشتی در حال بررسی علت بروز اسهال و استفراغ در ساکنین این روستا هستند.

 

 

روستای ده سفید سفلی با 276 نفرجمعیت در شمال شرقی خرم‌آباد واقع‌شده و 16کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارد و آب آشامیدنی آن تحت پوشش آبفار است.

 

آب موردنیاز اهالی این روستا از چشمه‌ای بهسازی نشده با پمپ به منبع منتقل و از آنجا نیز به‌صورت لوله‌کشی در سطح روستا توزیع می‌شود که در آزمایش به‌عمل آمده از آب شرب این روستا در هنگام بروز گاستروآنتریت، متأسفانه کلر باقی مانده در آب صفر گزارش شده است.

 

بر اساس اطلاعات دهیاری و دیگر اهالی روستا طی هفته گذشته قریب به 30 نفر از ساکنین این روستا به گاستروآنتریت و اسهال غیر خونی مبتلا شده اند که عمدتا" به‌صورت سرپایی درمانی شده و در حال حاضر نیز تعدادی از آنها که عمدتا" افرادی مسن با بیماریهای زمینه ای همچون دیابت، فشارخون بالا، نارسائی کلیوی و کانسر هستند، در مراکز درمانی شهر خرم‌آباد بستری بوده و تحت معالجات لازم قرار دارند. منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات