نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس:

لرستان خبر: نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ایران بتواند نرخ رشد جمعیتی خود را افزایش دهد و از کاهش زاد و ولد جلوگیری کند، در آن صورت است که می‌تواند با داشتن سرمایه انسانی ادعای ابرقدرت بودن را سر دهد.

به گزارش لرستان خبر، بهرام بیرانوند عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش کانون‏های پیروان ولایت مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان بروجرد اظهار داشت: بسیاری از جوانان در زمینه زمینه قربانی ترس خانواده‌های خود هستند.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) آسانترین ازدواج در طول تاریخ هستند، افزود: امروز برخی خانواده‌ها با رسومات ابتکاری غیر فرهنگی اسلامی و غیرایرانی خود مانع ازدواج جوانان هستند.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس عنوان کرد: با این وجود افزایش سن ازدواج سبب کاهش نرخ ولادت و در نتیجه رشد منفی جمعیت در ایران شده است.

 

وی بیان کرد: کاهش زاد و ولد سبب کاهش رشد جمعیت نسبت به نرخ جایگزینی شده و همین امر پیری جمعیت را به دنبال دارد.

 

بیرانوند تصریح کرد: با توجه به این‌که شهدا با نثار خود خود ایران اسلامی را حفظ کردند، بنابراین با پیری جمعیت در ایران ناچار به ورود نیروی کار خارجی به کشور هستیم در حالی که فردای ایران اسلامی باید به دست جوانان آن ساخته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر ایران بتواند نرخ رشد جمعیتی خود را افزایش دهد و از کاهش زاد و ولد جلوگیری کند، در آن صورت است که می‌تواند با داشتن سرمایه انسانی ادعای ابرقدرت بودن را سر دهد.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات