لرستان خبر گزارش می دهد؛

درمانگاه شهر سراب دوره با ساختمانی فرسوده که سالهاست مورد استفاده می باشد در ماههای اخیر مورد بهسازی و تعمیر قرار گرفته است.

به گزارش لرستان خبر، مراکز بهداشتی و درمانی، به عنوان نهادهای بزرگ و پیچیده سازمانی در کشور تعداد زیادی از افراد با تخصص های مختلف را بکار گرفته است.

 

این مراکز جزء محل های کاری با خطرات بالقوه می باشند و نیروی کار شاغل در این بخش ها، به واسطه شغل خود، با طیف وسیعی از خطرات جدی ایمنی و بهداشت روبرو بوده و بالتبع در معرض انواع بیماری های شغلی و یا حوادث ناشی از کار قرار دارند.

 

 

به همین دلایل رعایت مسایل ایمنی و بهداشت در مراکز بهداشتی و درمانی دارای اهمیت بالایی می باشد.

 

 

وضعیت ضعیف ایمنی و بهداشت در این مراکز نه تنها کارمندان و پرسنل، بلکه بیماران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

 

مراکز بهداشتی و درمانی بیش از هر محیط شغلی دیگری نیازمند برنامه ریزی و اقدامات عملی برای حفظ و رعایت مسایل ایمنی و بهداشت هستند.

 

 

درمانگاه شهر سراب دوره از جمله درمانگاههایی است که سالهاست مورد استفاده قرار گرفته است و با وجود ساختمانی فرسوده و غیر استاندارد تا کنون نیز امورات درمانی در آن انجام می شود.

 

 

وجود یک ساختمان نوساز می تواند در بهداشت محیط تاثیر بسزایی داشته باشد. درمانگاه خود محل درمان بیماریهاست ولی هنگامی که ساختمان آن فرسوده باشد خود می تواند باعث بروز بیماری در افزاد شود.

 

 

در ماههای اخیر شبکه بهداشت شهرستان چگنی شروع به بهسازی و تعمیر این درمانگاه فرسوده کرده است.

 

 

 

دکتر "قبادی" رئیس شبکه بهداشت شهرستان چگنی در گفتگو با خبرنگار خبر چگنی، با اشاره به بهسازی و تعمیرات ساختمان درمانگاه شهر سراب دوره گفت: ساختمان درمانگاه شهر سراب دوره در حال بهسازی و تعمیرات می باشد .

 

 

وی افزود:  تا زمانی که مردم از این درمانگاه خدمت می گیرند می بایست حداقل استانداردهای یک درمانگاه را داشته باشد و هنگامی که درمانگاه جدید افتتاح شود از این مرکز بعنوان ساختمان اداری استفاده خواهد شد.

 

 

قبادی در خصوص اعتبار تعمیرات و بهسازی درمانگاه شهر سراب دوره عنوان کرد: در حال حاضر 4 میلیارد ریال اعتبار برای تعمیرات و بهسازی این درمانگاه هزینه شده است.

 

 

وی با اشاره به تجهیزات جدید این درمانگاه بیان کرد: اولین شبکه بهداشت در استان لرستان که تمام مراکز را به دستگاه مونیورینگ قلبی مجهز کرده ایم و همچنین اولین شبکه بهداشت استان هستیم که تمام مراکز تحت پوشش را به تخت های احیا استاندارد مجهز کرده ایم.

 

با وجود اقدامات سازنده اخیر در رفع کاستی ها و نواقص درمانگاه شهر سراب دوره به دلیل فرسوده بودن بافت این درمانگاه از مسئولین شهرستانی و استانی انتظار می رود تا باسرعت بخشیدن به ساخت درمانگاه جدید امورات درمانی را به آن منتقل کنند تا مردم این شهرستان نیز بتوانند مانند سایر شهرستانها از امکانات مناسب درمانی از جمله ساختمان نوساز و استاندارد برای درمانگاه بهره مند شوند.

 

منبع: خبر چگنی

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات