منابع امنیتی عراق از ورود نیروهای مشترک عراقی به پالایشگاه «بیجی» و آزادسازی آن در چارچوب عملیات پاکسازی استان صلاح الدین از عناصر داعش خبر دادند.

 نیروهای ارتش عراق که از دو روز گذشته عملیات «لبیک یا رسول‌الله» برای پاکسازی کامل استان صلاح الدین را آغاز کردند، امروز (چهارشنبه) از چند محور وارد پالایشگاه «بیجی» یکی از بزرگترین پالایشگاه‎های عراق شدند و آن را پاکسازی کردند.

 

 

شبکه المیادین به نقل از یک منبع نظامی عراق گزارش دادند که نیروهای عراقی موفق شدند کارخانه «الکبریت» در پالاشگاه بیجی را آزاد کنند. نیروهای عراق همچنین موفق شدند دو برج 15 و 16 را آزاد کنند و خود را به دروازه دجله در پالایشگاه بیجی برسانند.

 

 

نیروهای امنیتی مشترک و نیروهای بسیج مردمی عراق پس از نبردهای سخت وشدید علیه عناصر گروه تروریستی داعش در پالایشگاه بیجی، خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کردند.

 

 

«سمیر الشویلی» سخنگوی سرویس مبارزه با داعش به السومریه نیوز گفته که «یگان‎های نظامی ارتش عراق و الحشد الشعبی موفق شدند پالایشگاه بیجی را به طور کامل آزاد کنند».

 

 

نیروهای عراقی متشکل از ارتش، بسیج مردمی، پلیس و دیگر نیروهای مسلح این کشور در ادامه پیشروری‎ خود در بیجی کارخانه یخ سازی و نیروگاه برق در مرکز شهر را از دست داعش آزاد کنند.

 

 

صبح امروز (چهارشنبه) نیروهای مشترک عراقی به پالایشگاه بیجی در شمال تکریت حمله کردند و پیش‌بینی کردند که تا ساعتی دیگر، این پالایشگاه کاملا آزاد می‎شود به ویژه که سرویس مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که امیر نظامی داعش در پالایشگاه مذکور کشته شده است.

 

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات