لرستان خبر گزارش می دهد؛

کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد ۶ ماه حقوق نگرفته‌اند و هر روز شاهد شنیدن وعده‌های خالی از سوی پیمانکاران، شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد هستند.

به گزارش لرستان خبر، روح و روان انسان دوستدار سرسبزی و خرمی است و برای سرزندگی نیازمند هوای سالم، فضای سبز، وجود پارک‌ها و درختان در مکان زندگی هر فرد است؛ از طرفی پارک‌ها و فضاهای سبز در هر شهری می‌تواند راحت‌ترین مکان در دسترس برای مسافران باشد.

 

حال این فضاهای سبز، طراوت و پاکیزگی مرهون زحمات کارگرانی است که در هر فصلی از سال تلاش می‌کنند هدیه خود را که ایجاد محیطی پاکیزه و سرسبز برای استراحت و تفریح است را به همشهریان خود و مسافران ارائه کنند.

 

کارگران فضای سبز شهرداری خرم‌آباد زحمت‌کشانی هستند که در سرما و گرما برای رفاه مردم و ایجاد مکانی آرام اقدام به کاشت گل و گیاه می‌کنند و شاید در تمام‌روز ایستاده برای نگه‌داشتن این طبیعت و سرسبزی می‌مانند و آبیاری می‌کنند.

 

رنج کارگران فضای سبز خرم‌آباد از عدم پرداخت معوقات

 

کارگران فضای سبز بدون هیچ‌گونه وقفه و تعطیلی هرروز صبح تا عصر کار می‌کنند ولی متأسفانه زحماتاین فراد به چشم نمی‌آید به‌طوری‌که سال‌هاست به خاطر مشکلات مالی گله‌مندند و رنج و دغدغه خود رادارند ولی هنوز گوشی برای شنیدن این درد و دل‌ها پیدا نشده است.

 

این کارگران زحمت‌کش سال‌هاست حقوقشان به‌موقع پرداخت نمی‌شود و به خاطر نگرفتن حقوق ماهیانه با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند به‌طوری‌که بعد از گذشت هفت الی هشت ماه حقوق می‌گیرند آن‌هم فقط حقوق یک ماه( 700 هزار تومان) یا دو ماه را دریافت می‌کنند.

 

این کارگران زحمت‌کش خرم‌آبادی زندگی خود را به‌سختی می‌گذرانند و بارها به مسئولان مربوطه برای طلب خود مراجعه کرده‌اند اما متأسفانه تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده‌اند.

 

6 ماه حقوق عقب‌افتاده کارگران فضای سبز

 

در حال حاضر کارگران فضای سبز خرم‌آباد پنج الی شش ماه حقوق عقب‌افتاده دارند که بارها به پیمانکاران مربوطه برای طلب خود مراجعه کرده‌اند اما با شنیدن حرف‌های همیشگی بازهم اعتراضاتشان بدون پاسخ است.

 

احمد شجاعی یکی از کارگران فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شش ماه است که در فضای سبز خرم‌آباد آب‌پاشی می‌کنم ولی تاکنون هیچ حقوقی نگرفته‌ام و باوجوداینکه منزلمان در روستا است هرروز پنج هزار تومان برای برگشت به روستا کرایه می‌دهم و هرزمانی که به پیمانکار مربوطه مراجعه می‌کنم هرروز وعده می‌دهد که به‌زودی طلبت را پرداخت می‌کنم.

 

وی افزود: یارانه‌ای را که می‌گیرم فقط هزینه کرایه هر روزم می‌شود و زمانی هم که پول یارانه‌ام تمام می‌شود مجبور می‌شوم شب‌ها در منزل اقداممان بمانم تا وقتی‌که یارانه بگیرم و کرایه داشته باشم به منزلمان بروم.

 

دغدغه کارگران فضای سبز در عدم پرداخت به‌موقع بیمه

 

حسن زارعی از دیگر کارگران فضای سبز خرم‌آباد اظهار داشت: 10 سال است که در قسمت فضای سبز شهرداری خرم‌آباد کار می‌کنم و چون پارکی که کار می‌کنم خیلی شلوغ است همیشه از ساعت پنج و نیم صبح تا پنج عصر کار می‌کنم و در بخش بیشتری از این ساعت کاری فقط مشغول آشغال جمع‌کردن هستم به‌طوری‌که از خستگی دیگر توان راه رفتن ندارم.

 

وی افزود: چون در خرم‌آباد کار نیست مجبوریم این کار را ادامه دهیم ولی باوجود دیر پرداخت کردن حقوق زندگی‌مان را به‌سختی می‌گذرانیم.

 

کارگر فضای سبز عنوان کرد: شش ماه است که حقوق نگرفتم و برای مخارج زندگی مجبور هستم از مغازه‌داران مختلفی قرض بگیرم حتی بیمه را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند به‌طوری‌که چند ماه یک‌بار بیمه کارگران را پرداخت می‌کنند؛ چند روز پیش مریض بودم که به بیمارستان مراجعه کردم ولی چون بیمه را پرداخت نکرده بودند نتوانستم داروهایم را تأمین کنم.

 

دریافت وام و فروش زمین‌های شهرداری برای پرداخت طلب پیمانکاران

 

در جلسه‌ای که 23 آذرماه امسال در شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برگزار شد عیدی بیرانوند، شهردار خرم‌آباد در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از پیمانکاران با پرداخت سود وام بانک شهر برای پرداخت طلبشان موافقت کرده‌اند، شورای شهر گرفتن وام از بانک شهر برای پرداخت مطالبات پیمانکاران را مصوب کند چراکه پرداخت اقساط برای ما راحت‌تر از پرداخت یکجای مطالبات است.

 

وی افزود: شورای شهر مصوب کند طی ماه‌های اخیر زمین‌های شهرداری را برای پرداخت طلب پیمانکاران به فروش برسانیم چراکه در قانون، فروش این زمین‌ها فقط برای فعالیت‌های عمرانی است.

 

حسن آذری، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اظهار داشت: در بحث وام‌هایی که شهرداری پیشنهاد داد بعضی‌ها را که می‌توانند اقساط آن را پرداخت کنند مصوب کردیم ولی بعضی دیگر را که ممکن است بانک نپذیرد یا ممکن است مشکلاتی را در آینده ایجاد کند قابل اجرایی شدن نیست.

 

پرداخت بخشی از طلب پیمانکاران

 

وی در بحث فروش زمین‌های شهرداری، افزود: زمین‌هایی که شرایط فروش دارند و بابت طلب و بحث‌های عمرانی هزینه می‌شوند را مصوب می‌کنیم؛ چند روز گذشته پنج قطعه از یک ملک را برای سازمآن‌همیاری مصوب کردیم، ولی بعضی از زمین‌ها که اسنادشان موجود نیست و یا در حال درخواست اسناد رسمی هستند تا زمانی که اسناد رسمی نداشته باشند نمی‌توانند واگذار شوند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بابیان اینکه کارگران فضای سبز خرم‌آباد با توجه به منطقه هرکدام پنج الی شش ماه حقوق عقب‌افتاده دارند، عنوان کرد: در حال حاضر بخشی از طلب پیمانکاران در حال پرداخت شدن است ولی با این میزان پرداختی، کل حقوق عقب‌افتاده کارگران را نمی‌توانند پرداخت کنند.

 

وی بیان کرد: به‌طور مثال به پیمانکارانی که 500 میلیون تومان طلب دارند، 100 میلیون تومان داده می‌شود بنابراین بخشی از حقوق کارگران را می‌توانند پرداخت کنند و مابقی را در فرصت دیگری که سطح درآمدی بالا رود پرداخت می‌کنند.

 

پرداخت تمام حقوق کارگران تا عید

 

آذری بابیان اینکه تلاش می‌شود طلب پیمانکاران فضاهای سبز خدمات شهری پرداخت شود، تصریح کرد: 300 میلیون تومان به خدمات شهری منطقه یک پرداخت‌شده است، اگر تلاش‌ها به همین منوال باشد تا عید تمام حقوق کارگران پرداخت می‌شود.

 

وی بابیان اینکه به شیوه‌ای کار می‌شود تا در مرحله نخست حقوق کارگرانی که بیشتر احتیاج دارند پرداخت شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز گذشته آخرین روز تخفیف‌ها بوده است در حال حاضر درآمدها جمع‌آوری می‌شود و به‌گونه‌ای ردیف بندی می‌کنند تا بر اساس مشکلات بتوانند معوقات را پرداخت کنند.منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات