تلاش دوباره برای بی ثبات سازی مدیریت شهری

باز هم خبر از استیضاح شهردار فعلی به گوش می رسد و انگار این قصه تکراری عزل و نصب های زود هنگام پایانی ندارد.

به گزارش لرستان خبر، بی شک ثبات مدیریتی، یکی از ارکانی است که موجب رشد و توسعه می شود.

قرار دادن مدیری شایسته در راس امور و حفظ جایگاه وی برای پیشبرد امور نه تنها باعث افزایش سطح احاطه وی بر امور کاری مشود بلکه می تواند با آرامش خاطر به سمت اجرای پروژه های کلان پیش برود.

متاسفانه بحث ثبات مدیرینی، سال هاست که شهرداری خرم آباد را با چالش مواجه کرده است و شورای شهر هر بار با دلایل مختلف شهردار را به استیضاح می کشانند که در نهایت یا دلایل شهردار برای شورا پذیرفته شده است و کار ادامه پیدا می کند و یا اقدام به عزل شهردار می کنند.

عزل و نصب های شهردار در چندین سال گذشته در خرم آباد تا جایی پیش رفته است که هنوز هیچ شهرداری نتوانسته است ثبات مدیریتی خود در این جایگاه حفظ کند و حتی هرمز نصیری یکی از شهرداران موفق خرم آباد که توانست اقدامات خوبی را انجام دهد و رضایت مردم و رسانه ها را نیز کسب کند باز هم در سیبل عزل و نصب های شورا قرار گرفت و جای خود را به مهرابی مردی از جنس شورا داد.

اما وی نیز نتوانست برای مدت طولانی در این جایگاه بماند و با استیضاح شورا، یحیی عیدی بیرانوند به جای وی به عنوان شهردار خرم آباد انتخاب شد.

حال باز هم خبر از استیضاح شهردار فعلی به گوش می رسد و انگار این قصه تکراری عزل و نصب های زود هنگام پایانی ندارد.

گویا این بار دلیل برخی از اعضای شورای شهر برای طرح استیضاح شهردار عدم پرداخت حقوق کارگران و پرسنل برخی از شهرداری های مناطق خرم آباد است.

درحالی اعضای شورای شهر این موضوع را مطرح می کنند که شهردار بارها از کمبود بودجه شهرداری گلایه دارد.

عدم پرداخت مطالبات شهرداری از ادارات و سازمان ها، پایین بودن در آمد شهرداری از واحد های صنعتی و تولیدی، رکود ساخت و ساز و نیز پایین بودن بودجه شهرداری از جمله دلایلی است که این نهاد را با مشکل مالی روبه رو کرده است و دست هر شهرداری را برای پرداخت حقوق و یا پیشبرد پروژه ها بسته است.

حال باید گفت: اگر شهرداری دیگری بر این مسند بنشیند آیا بودجه شهردای خرم آباد چند برابر می شود؟

بنابر این باید گفت: موفقیت هر مدیریتی نیازمند فرصت و حمایت است تا بتواند به موفقیت برسد.

چرا که شرایط رکود اقتصادی و کمبود بودجه موضوعی نیست که تنها با عوض شدن شهردار حل شود و نیازمند حمایت های بخش دولتی و خصوصی است.

اکنون که در آستانه سال نو قرار داریم و شهر نیز رنگ و بوی تازه ای را به خود گرفته است آیا بهتر نیست به جای طرح این گونه موضوعات بهتر نیست کمک شود تا شهری زیبا برای استقبال از سال نو و مهمانان نوروزی آماده شود!.

منبع سفیر افلاک

 انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات