تبعیض در تقسیم امکانات شهری؛

تصاویری تکان دهنده از زندگی در مرکز استان لرستان که مردم در میان زباله ها زندگی می کنند منتشر شد.

به گزارش لرستان خبر، تصاویری که توسط عکاس لرستان خبر به ثبت رسیده مربوط به مرکز استان لرستان و یکی از محله های خرم آباد است که در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در نزدیکی شهرداری خرم آباد و استانداری لرستان قرار دارد و نمی توان هیچ توجیهی برای این که هنوز افراد و همشهریانی در این وضعیت به سر ببرند قابل قبول نیست و این در حالی است که در هر دور از انتخابات چه شورای شهر یا مجلس شورای اسلامکی بسیاری از نامزدها با شعارهای زیبای حمایت از قش محروم به میدان می آیند.

مقایسه این قسمت از شهر خرم آبا که در عکس های زیر کاملا هویداست با سایر نقاط شهر نمایان گر تبعیض در تقسیم امکانات شهری در مرکز استان لرستان است و شاید عمده دلیل آن این است که هیچ یک از مسئولان شهری و استانی در این محله زندگی نمی کنند وگرنه وضعیت غیر از این است.

آیا مسولان استانی تاکنون سری به این منطقه زده اند؟ آیا از دفترها و ماشینهای میلیونی فاصله گرفته اند که چند متر آن طرف تر را ببینند؟ چه کسی باید به این قشر محروم و مستضعف برسد؟آیا این مردم محروم حق یک زندگی ساده را ندارند؟آیا هزینه های چندصدمیلیونی که صرف همایش ها می شود نباید صرف رسیدگی به این مردم شود؟

این روزها که در جشنهای سی و هشتمین سالگرد پیروز ی انقلاب هستیم خوب است مسئولان به فرمایشات امام راحل نگاهی تازه بیندازند که  به معنای واقعی کلمه امام طرف‌دار عدالت اجتماعی بود؛ طرف‌داری از مستضعفان شاید یکی از پرتکرارترین مطالبی است که امام بزرگوار ما در بیاناتشان گفتند؛ همه باید تلاش کنند که فقر را ریشه‌کن کنند؛

همه تلاش کنند که محرومان را از محرومیّت بیرون بیاورند و تا آنجایی که در توان کشور است، به محرومان کمک کنند. از آن طرف به مسئولان کشور هشدار میداد درباره‌ی خوی کاخ‌نشینی - این نکته‌ای که در قرآن هم آمده است: وَ سَکَنتُم فی مسکِنِ الَّذینَ ظَلَموا -(۱) و همه را از خوی کاخ‌نشینی برحذر میداشت، تأکید مکرّر میکرد بر اینکه به وفاداری طبقات ضعیف اعتماد کنید؛ این را امام مکرّر میگفت که این کوخ‌نشینانند، این فقرایند، این محرومانند که این صحنه‌ها را با وجود محرومیّتها پر کرده‌اند، اعتراض هم نمیکنند، در میدانهای خطر هم حاضر میشوند؛ امّا آن کسانی که برخورداری‌های بیشتری داشتند، در موارد مختلف اگر مشکلی پیش می‌آمد، اتّفاقاً آنها بیشتر ابراز نارضایی میکردند.

816234234_156703

815940042_156137

421840056_5554421919813_5774421317616_20085421317527_20749421219958_14986

انتهای پیام/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • سجاد

    بازبریدرای بدید

  • ایرانی

    جوری گفتی تصاویرتکان دهنده ازخرم آباد کسی ندونه شهرهای دیگه استان البته بغیرازنورچشمیها(بروجرد)بهشته!!!سری به الشتر- نورآبادیاپلدختربزنی حتمآفکرمیکنی اینهامال ایران نیستند!!!!

  • ناشناس

    حالا مراسم پر شکوه پیروزی انقلاب بگیرید واقعا جای خجالت داره از این همه دروغ ، دزدی ، فساد ، .....

  • الشتر ی

    با سلام دوست عزیز چرا حرف بی ربط می زنید کجای شهر عزیزمان الشتر این شکلیه یا محله ای اینچنین فقیر نشین داره به لطف خدا الشتر جزء شهرهای خوب این استانه البته کاستی هایی داره که اونم درست میشه با همت همه

    • ناشناس

      دقیقاً
      این خرم‌آباد با این همه بودجه‌ای که حق شهر ماست چه می‌کنه
      بهتره خرم‌آباد مرکزیت رو واگذار و این شهر هرچه سریع‌تر تخلیه بشه

نظرات