پرونده های تخلفاتی لرستان بیش تر از تهران!!

آمار و اعداد و ارقام تبیین کننده وجود یک فساد گسترده در بین بازار و هرج و مرج و تخلفات فروان است.

به گزارش لرستان خبر، وظیفه ذاتی نظارت و بازرسی کاهش تخلف و از بین بردن جرائم است ، که اگر با دلسوزی و برنامه ریزی دقیق و عالمانه انجام نشود موجبات ایجاد سرخوردگی مردم و کسبه را فراهم می آورد . امری که در سالهای اخیر شاهد آن می باشیم .

سنگ بنای غلط آمار گرایی و در پی طرح تشدید بازرسی ایجاد شد سبب گشت از کیفیت کار بازرسی از واحدهای صنفی کاسته شود . به نحوی که بعضا پرونده های تخلفاتی متشکله از واحد های صنفی استان لرستان از استانهای بزرگی چون تهران ، خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی ، فارس و اصفهان پیشی می گرفت .

این خود مویدوجود یک تناقض در بازرسی های انجام شده در استان لرستان است . چرا که تمام واحدهای صنفی یک شهرستان از خرم آباد بعضا کمتر از یک یا چند مرکز خرید یک شهر بزرگ در یک استان بزرگ می باشد . با کمال ناباوری شاهد بودیم مسئولین وقت این فضاحت را یک پیروزی ، دستاوردی مهم و برگ زرینی از رزومه خود می دانستند .

ناگفته پیداست این آمار و اعداد و ارقام تبیین کننده وجود یک فساد گسترده در بین بازار و هرج و مرج و تخلفات فروان می باشد . که در واقع خلاف آن صادق است . برای مثال اگر مسافرتی به یکی از شهرهای بزرگ و یا اماکن مذهبی و تفریحی داشته باشید خواهید دید بازار های مورد نظر به مراتب متخلف تر از بازار یک شهرستان کوچک و رقابتی است و بیش از پیش به مظلومیت استان لرستان پی خواهید برد .

نکته بعد بی انگیزگی موجود در بین بازرسان زحمت کش سازمان است که به واسطه بی مهری های مسئولین امر و عدم جایگاه مناسب شغلی ایجاد شده است . بازرسان که همواره پیشانی ایجاد تعادل در بازار هستند می بایست با فراغ بال و فارغ از دغدغه های مالی و شغلی به فعالیت در این عرصه اهتمام ورزند . زحمتکشانی که در سرما و گرما ، ایام پایانی سال حتی تانزدیک لحظه تحویل سال و ایام ماه مبارک رمضان به صورت مضاعف با کار شبانه روزی رو به رو هستند متاسفانه از حمایت خوبی بهرمند نیستند .

تقاضای نگارنده از جناب مهندس صفی خانی که با تصدی ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان امید را به مجموعه بازگرداندند این است که با توجه به حساسیت آن مدیریت تحت امرشان اجازه تکرار این گونه مسائل را ندهند و با به کار گماردن مدیران لایق و دلسوز کار را از روال سابق خارج نمایند . منبع:‌صدای لر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات