شب عید نزدیک است؛

۲۷۰ کارگر خدمات شهری با گذشت ۵ ماه هنوز حقوقی دریافت نکرده‌اند و همچنان برای دریافت حقوق روزشماری می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، دهه مبارک فجر بهانه قشنگی شد تا این بار کارگران خدمات شهری خرم‌آباد شامگاه سه شنبه با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار داشته باشند، دیداری که در آن آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر خرم‌آباد در میان صحبت‌هایش، دردهای این کارگران را بازگو کرد؛ کارگرانی که چند ماه بدون حقوق روزگار را سپری می‌کنند و دغدغه‌شان این است که از تأمین مخارج خانواده‌شان باز نمانند.

وقتی سخن از پیگیری برای پرداخت حقوق معوقه این نارنجی پوشان پرتلاش به میان آمد، همگی شادمان شدند و صدای دست‌های پینه‌بسته‌شان فضا را پر کرد، شادمانی که دل رنجوی را بر آن داشت تا به پاس پیگیری نماینده ولی‌فقیه در استان برای محقق شدن مزدش بر دستان امام‌جمعه شهرش بوسه زند.

پس از پایان جلسه جمعی از کارگران خدمات شهری برای دریافت حقوقی که ماه‌ها معوقه مانده از قلم خبرنگاران نیز کمک خواستند تا هر چه زودتر گشایشی در کارشان به وجود آید.

این کارگران خوب می‌دانستند که از طریق رسانه بهتر می‌توانند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند به همین خاطر یکی‌یکی جمع شدند تا هرکدام از مشکلات مالیشان سخن بگویند.

تأخیر در پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری

در این‌ بین یکی از کارگران خدمات شهری خرم‌آباد دستان پینه‌بسته‌اش را نشان داد و گفت: چندین ماه است که حقوق نگرفته‌ام و الآن هم باوجوداینکه مهمان‌دارم حتی هزارتومانی هم در جیب ندارم که بتوانم برای خانه نان تهیه کنم.

وی می‌گوید: با حقوق 400 تومانی که از شهرداری دریافت می‌کنم خانواده‌ام زندگی را با مشقت و سختی می‌گذرانند و از طرفی به خاطر عدم پرداخت هزینه دو ماه وقفه ایجادشده است.

یکی دیگر از این کارگران بیان کرد: مدت پنج ماه است که حقوق نگرفته‌ام و هرچه هم اعتراض می‌کنیم جواب خاصی نمی‌گیریم و مجبوریم که برای گذران زندگیمان مدام از دیگران قرض بگیریم و الآن نیز کسی دیگر حاضر نیست به ما پول قرض بدهد.

وعده امروز و فردا برای دریافت حقوق

چشمم به کارگر جوانی افتاد از او پرسیدم در بحث حقوق وضعیت شما چطور است؟ سری تکان داد و گفت وضعیتم خیلی خراب است اصلاً حرفی برای گفتن ندارم؛ پنج ماه است که حقوق نگرفته‌ام و مدام برای پرداخت حقوق امروز و فردا کرده و وعده‌شان را عملی نمی‌کنند.

وی افزود: من برای ماهی 400 هزار تومان کار می‌کنم اما همین 400 هزار تومان را هم به موقع پرداخت نمی‌کنند برای همین حتی از پس مخارج بچه‌ام هم برنمی‌آیم.

به نتیجه نرسیدن پیگیری‌های کارگران شهرداری

کارگر دیگری مشکلاتش را این‌گونه بیان کرد: روزی هشت ساعت کارم می‌کنم و حقوق 960 هزارتومانی که می‌گیریم مثل وامی در دو قسط به من پرداخت می‌شود و از اینکه مدام از دیگران قرض می‌کنم شرمنده همه مردم شده‌ام و الآن هم برای رفع این مشکل به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

با حضور یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان فرصت را مغتنم شمرده تا بار دیگر مشکلات این کارگران را بازگو کنیم.

پرداخت نشدن حقوق 270 کارگر خدمات شهری خرم‌آباد

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد در رابطه با پرداخت حقوق کارگران شهرداری خرم‌آباد، اظهار داشت: 270 کارگر خدمات شهری و 300 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری خرم‌آباد حقوق معوقه دارند.

وی به مشکلات مالی سایر شهرداری‌های کشور اشاره کرد و افزود: به دلیل رکود اقتصادی که در کل کشور بود صدور پروانه کاهش پیدا کرد که به تبع درآمد همه شهرداری‌ها افت پیدا کرد و متأسفانه شهرداری خرم‌آباد نیز به دنبال چنین روندی درآمد آن کاهش پیدا کرد به‌طوری‌که در شهرستان بروجرد نیز شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران 18 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.

پرداخت حقوق کارگران شهرداری خرم‌آباد تا پایان سال

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: تا قبل از پایان سال حتی اگر حقوق کارکنان اداری پرداخت‌نشده، حقوق معوقه کارگران حوزه خدمات شهری و فضای سبز خرم‌آباد پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: بیمه همه کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد پرداخت می‌شود و ناقصی در بیمه ندارند بنابراین درصورتی‌که ناقصی وجود داشته باشد پیگیری انجام می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حمید

    با سلام قصه عقب افتادن حقوق کارگران شهرداری واقعا نارحتمان کرد جا دارد مسولین شهرداری تدبیری اندیشیده و حقوق انان را دم عیدی پرداخت کنند ضمننا چه اشکال دارد مسولین سازمان تامین اجتماعیهمچون کارگاههای بحران دار چون پارسیلون و یخچالسازی با شهرداری برخورد تا درست شدن وضعیت مالی شهرداری لیست کارکنان شهرداری را بدون وجه تحویل و ان را جز دیون قرار داده تا اناشالله بعد از گذر از این مشکل مالی مبالغ حق بیمه پرداخت گردد.

  • ناشناس

    سوریه و لبنانو عراق و.... مهمترن اجازه بدین ب اونا برسن عید و چهارشنبه سوری واینا حرامه فقط گردن عربا رو کلفت کنید مسئولین باغیرت دم همتون گرم

نظرات