ستاد ملی بازآفرینی شهری ویژه بررسی معضلات مرکز لرستان در دفتر وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط با موضوع، استاندار لرستان،  معاون عمرانی‌ استانداری، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.
وزیر راه و شهرسازی در ستاد ملی بازآفرینی شهری ویژه بررسی معضلات مرکز لرستان گفت: به رفع مشکلات خرم‌آباد اعم از ساماندهی رودخانه‌ی خرم‌رود و ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی لرستان کمک می‌کنیم.
"عباس احمد‌آخوندی" ادامه داد: قطعاً مدیریت شهری خرم‌آباد به واسطه‌ی سرانه درآمدی پایین خود نمی‌تواند از عهده‌ی این مشکلات برآید؛ پس همراهی و همدلی وزارتخانه راه و شهرسازی برای رفع این معضلات ضروری است.
وی تأکید کرد: به همین منظور در این جلسه برای زدودن این مشکلات از چهره‌ی خرم‌آباد اعتباراتی را از محل منابع ملی در نظر می‌گیریم.
 
سکونتگاه‌های غیر رسمی لرستان را دریابید
استاندار لرستان خواستار توجه وزیر راه و شهرسازی به سکونتگاه‌های غیر رسمی این استان شد.
"هوشنگ بازوند" در جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری ویژه بررسی معضلات مرکز لرستان که در دفتر وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از معضلات اجتماعی استان لرستان در سکونتگاه‌های غیر رسمی اتفاق می‌افتد به همین دلیل خواستار توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی به ساماندهی و توانمندسازی این مناطق هستیم.
وی ادامه داد: در این مناطق تراکم بالای جمعیت، عدم برخورداری از خدمات پایه، فقدان زیرساخت‌های شهری و... را شاهد هستیم که امیدواریم با تأمین منابع مالی در سطح ملی به توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی لرستان کمک کنیم.

 

 وضعیت ماسور را ویژه ببینید
شهردار خرم‌آباد گفت: انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی ویژه دیدن وضعیت ماسور است.
"یحیی عیدی‌بیرانوند" نیز در این جلسه با قدردانی از وزیر راه و شهرسازی به خاطر توجه به استان‌های کم‌تر برخوردار اظهار داشت: شهرداری مرکز لرستان از سرانه درآمدی پایینی برخوردار که همین موضوع مدیریت شهری را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی و وزارتخانه‌های مرتبط این است که کمک و مساعدت خود را برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی لرستان به خصوص مرکز این استان دریغ ننمایند.
دبیر ستاد بازآفرینی شهری لرستان در تکمیل سخنان خود به وضعیت منطقه ماسور خرم‌آباد اشاره و تصریح کرد: این منطقه بدون داشتن سرانه‌ی عمومی به شهر الحاق شده به طوریکه معابر آن خاکی بوده و از داشتن مراکز بهداشتی، آموزشی و درمانی مناسب بی‌بهره است.
عیدی‌بیرانوند تأکید کرد: انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی ویژه دیدن وضعیت ماسور (واقع در جنوب خرم‌آباد) است.
وی همچنین از تعیین تکلیف خیابان حافظ و احیاء آثار باستانی واقع در آن به عنوان یک چالش پیش روی شهرداری خرم‌آباد یاد کرد و گفت: معضلات و مشکلات مرکز لرستان تنها با مساعدت وزیر راه و شهرسازی مرتفع می‌شود؛ به همین دلیل خواستار تخصیص اعتبارات از محل منابع ملی هستیم.
ساماندهی رودخانه خرم‌آباد، ساخت ترمینال برون استانی، آسفالت معابر خاکی سطح شهر، ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی‌ کرگانه، ماسور، فلک‌الدین، کوی علی‌آباد و گل سفید خرم‌‌آباد از دیگر انتظارات شهردار مرکز لرستان از اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری بود که به آن‌ها اشاره کرد.
 وزیر راه و شهرسازی: به رفع معضلات خرم‌آباد کمک می‌کنیم/ استاندار و شهردار در تهران
تخریب چند مغازه مزاحم معابر عمومی در خرم‌آباد
با تلاش شهرداری خرم‌آباد و مساعدت دادستانی، حکم تخریب چند مغازه در بخش جنوبی پارکینگ طبقاتی محمدزاده واقع در نزدیکی سبزه‌میدان خرم‌آباد گرفته شد که به زودی اجرایی می‌شود.
همچنین چند مغازه در بخش جنوبی خیابان شهدای شرقی حد فاصل پل تا میدان شهدا نیز که عقب‌نشینی نداشته و سیمای شهر را زشت و ناهمگون کرده بودند، به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.
خبر: سعید سروش

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات