مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بیش از پنج هزار اثر تاریخی و باستانی در لرستان وجود دارد.

غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در همایش شهرداران استان لرستان این استان را یکی از غنی‌تری استان‌های کشور در زمینه قابلیت‌های گردشگری و جذب توریسم دانست و گفت: بیش از پنج هزار اثر تاریخی و باستانی در لرستان وجود دارد که بیش از دو هزار و 300 اثر ثبت ملی شده است.

وی افزود: 96 پل تاریخی در استان وجود دارد که بر این اساس لرستان پایتخت پل‌های تاریخی محسوب می‌شود، ضمن اینکه لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور نیز برگزیده شده است.

سلیمانی بیان کرد: برای تبدیل شدن استان لرستان به مقصد گردشگری پروژه‌های خوبی در ایجاد زیرساخت‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اقامتی استان در حال حاضر یک هزار و 300 تخت است، عنوان کرد: برای ایام نوروز 94 با همکاری دستگاه‌های مختلف امسال آمادگی حدود 10 هزار اقامت در روز را در استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و امکان بارش باران در ایام نوروز باید با هماهنگی دستگاه‌ها مکان‌های مسقف برای اسکان مسافرین نوروزی در نظر گرفته شود.

سلیمانی بر احداث بازارچه‌های صنایع دستی در کل استان تاکید و عنوان کرد: بازارچه صنایع دستی خرم‌آباد در حال تجهیز است و بزودی افتتاح می‌شود که 45 غرفه آن توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی یادآور شد: با فرا رسیدن ایام نوروز تابلوها و بنرهای لازم برای آگاهی‌بخشی به مسافران نوروزی توسط شهرداری‌ها در مکان‌های مورد نیاز نصب می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سال گذشته 453 هزار اقامت نوروزی مسافران را در استان داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود امسال به 500 هزار اقامت افزایش یابد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات