فرمانده انتظامی استان لرستان اعلام کرد

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: ۳.۵ تن انواع مواد مخدر امسال در استان لرستان کشف شد.

به گزارش لرستان خبر، سردار محمد قنبری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارهای زیادی امسال در حوزه مواد مخدر انجام‌شده که می‌توان به برخورد برنامه‌ریزی‌شده با خرده‌فروشان اشاره کرد.

وی افزود: به مکان‌هایی که محل تجمع خرده‌فروشان است و شهره دارند ضربه زده و تاکنون پاک‌سازی‌های مکرری در این حوزه انجام‌شده است.

فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان کرد: در حوزه برخورد با سوداگران مرگ و واردکنندگان نیز اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده به ‌طوری‌که باندهای زیادی تاکنون دستگیرشده است.

وی بیان کرد: در زمینهٔ کشفیات مواد مخدر 12 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم، یکی از خصوصیات خوبی که طی دو سال اخیر در حوزه مواد مخدر انجام‌شده کشفیات توأم با دستگیری عاملان واردکننده و ترانزیت بوده به ‌طوری‌که همه باندها دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

قنبری تصریح کرد: لرستان امروز به‌ عنوان یک استان ناامن در حوزه ترانزیت مواد مخدر برای وارد کنندگان قرار دارد که بنا است این روند ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال بالغ‌بر سه و نیم تن کشفیات انواع مواد مخدر داشته‌ایم  و با توجه به اینکه مردم خواستار برخورد با خرده‌فروشان هستند به حوزه خرده‌ فروشان و معتادان بیشتر توجه شده است.

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: مبارزه انتظامی در حوزه خرده ‌فروشان به‌ تنهایی پاسخگو نیست بنابراین ظرفیت‌های دیگری نیز در این زمینه باید همکاری کنند تا با یک حرکت جهادی بتوانیم این مسئله را در استان حل کنیم.

وی اظهار داشت: هدف‌گذاری امسال نیروی انتظامی لرستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم، کاهش 10 درصدی بود که در یک پروسه دو و نیم ساله به کاهش  53 درصد کاهش دست‌یافته‌ایم و امسال موفق شدیم در این حوزه 14 درصد کاهش داشته باشیم.

قنبری افزود: در حوزه 110 برنامه‌هایی داریم تا سرعت عمل را افزایش دهیم،  میانگین حضور پلیس 110 درصحنه باید 10 دقیقه باشد که این رقم در لرستان کمتر از 10 دقیقه است.

وی عنوان کرد:  100 درصد قتل‌هایی که در استان لرستان اتفاق افتاده توسط پلیس کشف‌ شده که نشان از توانمندی پلیس دارد، فاصله کشف وقوع جرائم در لرستان بسیار کاهش‌یافته و هر جرم خشنی که در استان اتفاق افتاده در کمترین زمان ممکن توانستیم آن را کشف و عوامل مؤثر را دستگیر کنیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان بیان کرد: جغرافیای جرائم در استان را به طور مرتب به‌ صورت هفتگی و ماهانه رصد می‌کنیم و بنای توسعه پایش تصویری را سال آینده در سطح استان خواهیم داشت که تأثیر قابل ‌توجهی در کشف و کاهش جرائم دارد.

وی تصریح کرد: می‌توان اعلام کرد با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان لرستان وجود دارد لرستان، یکی از استان‌های خوب کشور در حوزه انتظامی است.

قنبری خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد امنیت در شب چهارشنبه‌ سوری از قبل احتیاط‌های انتظامی لازم منظور شده و اگر کسی از خطوط قرمز تعریف‌ شده توسط نیروی انتظامی عبور کند به‌ عنوان اختلال در نظم برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم در این زمینه با مقامات قضایی انجام‌شده است گفت: تاکنون مقدار قابل‌ توجهی از مواد محترقه در ورودی‌های استان کشف‌شده است.

فرمانده انتظامی استان لرستان اظهار داشت: امسال سیستمی را در مراکز پایش تصویری مستقر کرده‌ایم که همان لحظه مالکان ماشین‌های متخلف را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم لرستان برخلاف دیگر استان‌ها به این مسئله کمتر می‌پردازند افزود: این مراسم رسمیتی ندارد که بخواهیم مکانی برایشان در نظر بگیریم و جز خطر و احتمال حادثه برای خانواده‌ها چیز دیگری در برندارد که پیشنهاد می‌شود این موضوع محله محور باشد و به والدین توصیه می‌کنیم مراقب فرزندان خود باشند.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات