لرستان خبر گزارش می دهد؛

اردوی جهادی دانشگاه‌های استان لرستان متشکل از 10 گروه جهادی و 250 نفر دانشجو به صورت تجمیعی از 28 اسفندماه تا 9 فروردین در مناطق محروم سپیدشت درحال برگزاری است.

به گزارش لرستان خبر، اردوی جهادی دانشگاه‌های استان لرستان متشکل از 10 گروه جهادی و 250 نفر دانشجو به‌صورت تجمیعی از 28 اسفندماه جاری تا 9 فروردین 95 در مناطق محروم سپیدشت برگزار می‌شود. 

جعفر بارانی‌بیرانوند، مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان  در رابطه با اردوهای جهادی، گفت: 16 اکیپ تخصصی شامل اکیپ‌های بهداشت و درمان، کشاورزی، دامپزشکی، هلال‌احمر، آب، پشتیبانی و تدارکات، روابط عمومی، مستندسازی، خیاطی و دوخت، فرهنگی، عمرانی، اعتقادی، تربیت بدنی، علمی، هنری، نخبگان، تعلیم و تربیت به‌منظور برگزاری اردوی جهادی تعطیلات نوروز به مناطق محروم لرستان اعزام می شوند.

وی افزود:اصلی‌ترین هدف اردوهای جهادی بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب خودسازی است و با این حال تاکنون دانشجویان جهادی در اردوها بیشتر زمان خود را صرف خدمت‌رسانی به مناطق می‌کرده‌اند و تا حدودی مقوله خودسازی مغفول مانده است؛ از این‌رو  امسال برخلاف سال‌های قبل‌ که دانشجویان جهادی از صبح تا غروب در مناطق فعالیت می‌کردند، فعالیت‌های جهادی تا ظهر و بعد از اقامه نماز جماعت پایان می‌یابند و دانشجویان به محل اسکان بازمی‌گردند.

 مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان، گفت:تشکیل حلقه‌های صالحین، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری اردوهای زیارتی درون استانی یک‌روزه و در پایان اعزام دانشجویان جهادی به اردوی راهیان‌نور سه روزه در مناطق عملیاتی جنوب کشور بخشی از برنامه‌های درون اردویی و ویژه دانشجویان جهادی است.

بارانی بیرانوند به تشریح برنامه‌های گروه جهادی دانشگاه‌های لرستان پرداخت و گفت: در بخش خدمت‌رسانی عمرانی دانشجویان جهادی در ساخت مسجد بخش چم‌سنگر، تکمیل یادمان شهدای گمنام سپیدشت، ساخت رواق و حصار، اجرای فونداسیون، حصاربندی و تعمییر گنبد امام زاده نوروز احمد علی روستای شیخان، بهسازی هفت چشمه آب در روستاهای مختلف، آبرسانی به دو روستای نوده و تیدر، شن‌ریزی مسیرهای تردد در چهار روستا، تکمیل حسینیه روستای برآفتاب طلائیه با 90 درصد پیشرفت که گچ‌کاری و کاشی‌کاری آن توسط دانشجویان جهادی انجام می‌شود. 

 وی اظهار داشت: در بخش بهداشت و درمان با همکاری بسیج جامعه پزشکی دو نفر پزشک عمومی و یک نفر متخصص چشم جهت ویزیت ساکنین روستاهای سپیددشت حضور می‌یابند و انجام تست قندخون و فشارخون، توزیع رایگان دارو و ارائه مشاوره در خصوص مسائل زناشویی از دیگر اقداماتی است که در اردوی جهادی ایام تعطیلات نوروز دانشگاههای لرستان انجام می شود. 

بارانی بیرانوند بیان کرد: بسته‌های بهداشتی حاوی مسواک، خمیر دندان، صابون، حوله و مایه‌های دستشویی به تعداد حدود 500 خانوار بین مردم روستاها توزیع می‌شود.

منبع:خبر افلاک

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات