در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی مطرح شد؛

هوشنگ بازوند از گران شدن بلیط ورودی قلعه فلک‌الافلاک به شدت ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت: سال گذشته قیمت بلیط 4 هزار و 500 تومان بوده است که امسال به 7 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

استاندار لرستان، از قیمت بالای بلیت ورودی قلعه‌ی فلک‌الافلاک خرم‌آباد انتقاد کرد و گفت:«نباید قیمت پارسال که هر نفر 4500 تومان بود به یک‌باره در امسال به هر نفر 7500 تومان افزایش یابد و این اصلاً قابل قبول نیست و حقیقتاً قیمت بلیت بازدید از قلعه بسیار بالاست».

هوشنگ بازوند عصر شنبه در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی از گرانی بلیت قلعه فلک اظهار بی اطلاعی کرد و اظهار داشت: دلیلی ندارد بلیت قلعه سه هزار تومان گران شود ما به دنبال آسایش گردشگران هستیم و از فردا بلیت به پنج هزار تومان کاهش یافته و مسئولیت آن را ما تماما به عهده گرفته و رونوشت آن را به سازمان میراث فرهنگی ارسال می کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ ۱۲ دلار بلیت قلعه فلک افلاک برای مسافران خارجی زیاد است، عنوان کرد: از فردا این نرخ نیز به ۱۰ دلار کاهش یابد همچنین ۱۵ هزار تومان برای بلیت رصدخانه نیز زیاد است و به ۱۰ هزار تومان کاهش یابد.

بازوند به گرفتن مبلغ دو هزار و ۵۰۰ تومان توسط موتورسواران راهنمای پست نیز اعتراض کرد و بیان داشت: بلافاصله دستور دادیم این خدمات رایگان شوند اگر این کار برای پست هزینه ای هم داشت باید به ما اعلام می کردند جوری جبران می کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، غلامرضا سلیمانی نیز در این جلسه پاسخ داد:«این افزایش قیمت در حوزه اختیارات استانی ما نیست بلکه از تهران گفته‌اند قیمت باید افزایش یابد و این به خاطر آن است که دو موزه در قلعه وجود داردٰ و این دو موزه متأسفانه مکانشان از همدیگر مستقل نیست و قیمت دو موزه از گردشگران دریافت می‌شود».

استاندار، دوباره بیان داشت:«تهران هم اگر این کار را کرده است اشتباه کرده؛ اگر نیاز باشد بنده با آقای سلطانی(رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور) هم صحبت می‌کنم؛ این قیمت اعلام شده واقعاً بالاست و اگر نوروز پارسال قیمت بلیت بازدید از قلعه‌ی فلک‌الافلاک برای هر گردشگر 4500 تومان بوده است نوروز امسال باید در نهایت پنج هزار تومان شود نه اینکه به یک‌‌باره قیمت بلیت برای هر نفر 7500 تومان تعیین شود».

هوشنگ بازوند تصریح کرد:«از فردا یعنی یکشنبه باید قیمت بلیت ورودی قلعه‌ی فلک‌الافلاک برای هر نفر پنج هزار تومان باشد نه 7500 تومان! و بازرسان منصوبی بنده به جد، اجرای این دستور را پیگیری می‌کنند؛ زیرا ما باید تلاش کنیم بهترین خدمات را به گردشگران ارائه بدهیم نه اینکه این‌چنین برخی قیمت‌ها در این ایام به صورت نجومی افزایش بیابد».

قلعه‌ی فلک‌الافلاک خرم‌آباد از جاذبه‌های تاریخی استان لرستان است که شروع ساخت آن به دوره ساسانیان بازمی‌گردد. تاکنون و در نوروز 95 بیش از 30 هزار نفر گردشگر نوروزی از این بنای تاریخی بازدید کرده‌اند. این قلعه در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بدیده

    اصلا
    آقای استاندار خوشش از ریخت قلعه نمیاد تا به بلیطش برسد جناب ایشان در صدد تعطیلی قلعه و احداث هتل به جای آن هست

  • پیمان

    منم خوشم از سیاستهای استاندار نمیاد ولی اینبار حق با اقای بازوند است ولی حیف دیر بفکر افتاده است کاش اول عید این برخورد را میکردند

  • آریان

    بنده هم اکنون درسفرشمال کشورهستم آثارباستانی وموزه هااکثرا2500تومان هزینه بلیت آنهابود

نظرات