معاون عمرانی استانداری لرستان خبر دا:د

استاندار لرستان گفت: عملیات اجرایی بهسازی ورودی فرودگاه خرم‌آباد کمتر از دو هفته آینده آغاز می‌شود.

هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه جلسه  برنامه کوتاه‌مدت اقدام و عمل که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد در سند تحول اقتصاد مقاومتی سال 95- 96 لحاظ می‌شود.

وی افزود: 11 میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک از سال 94 باقی مانده که در سال 95 پرداخت می‌شود و در بودجه 95 نیز اعتباری برای آزادسازی حریم قلعه دیده‌شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه عملیات اجرایی بهسازی ورودی فرودگاه خرم‌آباد نیز در سند تحول اقتصاد مقاومتی استان گنجانده‌شده است افزود: در این رابطه 17 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده و عملیات اجرایی آن کمتر از دو هفته آینده آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی بحث شرکت‌های دانش بنیان است که انتظار می‌رود دانشگاه‌های استان لرستان به این موضوع توجه کنند.

بازوند تصریح کرد: بحث اعتبارات ملی و ردیف‌های متفرقه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان به‌ عنوان متولی پیگیری لازم را انجام دهد.

علی هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در جلسه برنامه کوتاه‌مدت اقدام و عمل اظهار داشت: در بدو ورود استاندار لرستان به استان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت به‌ طوری‌که احیاء ظرفیت‌های راکد استان به‌طور جد موردتوجه قرار گرفت که این یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: به‌ محض اینکه مقام معظم رهبری شعار سال جدید(  اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) را عنوان فرمودند، بلافاصله به ما دستور داده شد تا در این راستا برنامه‌ای تدوین و بر اساس آن کارها را پیش ببریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان عنوان کرد: برنامه تدوین‌شده بر اساس سند چشم‌انداز استان، سند آمایش و شهرستان‌های استان، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر اساس روش برنامه‌ریزی هسته‌های تولیدی تهیه‌شده است که در این زمینهٔ پروژه‌های انتخاب‌شده به نحوی از صنعت گردشگری تأثیرگذار خواهد بود.

وی  بیان کرد: صنعت گردشگری تنها صنعتی است که مستهلاک نمی‌شود بنابراین در این رابطه صنعت گردشگری مهم‌ترین بخشی است که می‌تواند تداوم و اشتغال پایدار داشته باشد.

هادی چگنی تصریح کرد: انتظار می‌رود برای تدوین این سند دستگاه‌های اجرایی استان  پروژه‌های بیشتر یا پروژه‌های بخش‌های مختلفی که می‌تواند  بر صنعت گردشگری اثرگذار باشد ارائه دهند.

وی گفت: در سند تحول اقتصاد مقاومتی استان، اجرایی شدن برخی از پروژه‌های مناطق محروم استان لرستان به‌ طور حتم مدنظر قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان اظهارداشت: با تدوین این سند، پروژه‌هایی که از طرف دستگاه‌های اجرایی تعریف می‌شود ( به جزء موارد استثناء پروژه‌های زیرساختی) باید تا پایان خردادماه سال 96 به اتمام برسند که در این سند به‌طور یقین اولویت با پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا است و مدیران دستگاه‌های اجرای باید به این موضوع توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات