لرستان خبر گزارش می دهد

کارگران اخراج شده از نساجی بروجرد با تجمع اعتراض‌آمیز مقابل نساجی مانع ورود دیگر کارگران به این کارخانه شده و خطوط تولید را با خاموش و ماشین‌آلات آن متوقف کردند.

به گزارش لرستان خبر، مشکلات نساجی بروجرد که از سال 87 آغاز شده بود وارد دور جدیدی از آن شده و می‌رود تا سایه رکود صنعت را بر سرکارگران مشغول به‌کار در این واحد صنعتی گسترانده و فریاد اعتراض‌آمیز آن‌ها را برای استیفای حقوق خود بر سر صاحبان آن فرود آورد.

سرنوشت مبهم کارگران در نساجی بروجرد

با اوج گرفتن بی‌خبری کارگران از سرنوشت مبهم خود برای ادامه امرار و معاش و فعالیت کاری در این کارخانجات روز گذشته 483 کارگر تعدیل‌ شده از نساجی بروجرد با تجمع مقابل اداره کار این شهرستان و به همراه داشتن برگه‌های اخراج از کاری که کارخانه به دست آن‌ها داده بود فریاد اعتراض خود را سر داده و خواستار استیفای حق خود و بازگشت به کار شدند.

در این میان کامران فرشید رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که پیش‌ از این در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد تعلیق و یا تعدیل نیرو در این واحد کاری را بدون اطلاع مسئولان دانسته و گفته بود: تعدیل نیرو در این وسعت نیاز به ارائه طرح دارد که این طرح پس از بررسی در ستادها و کمیته‌های استانی و تصویب آن با انجام هماهنگی‌های لازم آن‌هم نه در این وسعت اجرایی شود، به کارگران اطمینان خاطر می‌دهد که اخراجی در کار نیست.

همین امر مقدمه حضور کارگران برای تجمع مقابل نساجی بروجرد شده تا در اقدامی غیرمنتظره دست به شکستن شیشه‌ها و ممانعت از ورود دیگر کارگران به کارخانه زده و با ورود به این کارخانجات تمامی ماشین‌آلات کارخانه را خاموش کرده و خطوط تولید فعال را از کار بیندازند.

اما حضور اعتراض‌آمیز کارگران نساجی بروجرد مقابل این کارخانه عکس‌العمل مدیران عامل آن را برانگیخته نکرده تا آن‌ها هم‌چنان در سکوت کامل به اقدامات خود برای ادامه حیات این کارخانه مهم غرب کشور ادامه دهند.

این در حالی است که کارگران نساجی بروجرد از ابتدای فروردین‌ماه امسال از ادامه فعالیت کاری در این کارخانجات به بهانه توسعه و بهسازی خطوط تولید معلق مانده و در تجمعات خود خواستار مشخص شدن ادامه فعالیت خود در این واحد کاری شده‌اند.

تکرار سرنوشت سامان کاشی این بار در نساجی بروجرد

گفتنی است کارخانجات نساجی بروجرد 1040 کارگر دارد که در اقدامی غیرمنتظره بدون هماهنگی با مسئولان استانی و شهرستانی مدیران این واحد اقدام به تعدیل حدود 500 تن از نیروهای خود از ابتدای امسال کرده‌اند.

قرار بود برای رفع مشکلات مالی و سرمایه در گردش و نیز نوسازی خطوط تولید این کارخانجات تسهیلات بانکی به آن تعلق گیرد که این امر تاکنون محقق نشده است.

در حالی صدای اعتراض تجمعات کارگری گاه و بی گاه در این شهرستان که روزی قطب صنعت استان لرستان بود، شنیده می‌شود که مسئولان استانی و شهرستانی تنها با دادن وعده‌هایی که هیچ‌ یک محقق نمی‌شود سعی در آرام کردن فضای این تجمعات دارند اما به نظر می‌رسد پشت پرده این نشست‌های ابهام‌برانگیز مسئولان در خصوص رفع مشکلات کارخانجات مهم این شهرستان تنها پوششی بر روند بروکراسی‌های معمول اداری است و از پس این نشست‌ و برخاست‌ها نباید منتظر وقوع معجزه‌ای برای شفای درد صنایع بروجرد بود.

حال که صدای تجمعات یک سال گذشته کارگران سامان کاشی و کاشی جم بروجرد بدون استیفای کامل حقوق آن‌ها فرود آمده و آن‌ها را به‌ ناچار به خانه‌نشینی کشانده سوال اینجاست که آیا سرنوشتی مشابه در انتظار نساجی بروجرد است؟

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات