مردم منازل خود را ترک کنند

شهردار معمولان گفت: شهر معمولان در لرستان به دلیل طغیان رودخانه کشکان در محاصره سیل قرار گرفت.

به گزارش لرستان خبر، مسعود شاکرمی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت:  بر اثر طغیان رودخانه کشکان در شهر معمولان وضعیت خوبی حاکم نیست و شهر در محاصره سیل قرار دارد که در صورت ادامه روند بارندگی تا یکی، دو ساعت دیگر پل ماشین‌رو جنب تونل معمولان تخریب می‌شود.

وی افزود: بخش غربی شهر معمولان به دلیل نداشتن دیواره ساحلی هرلحظه امکان فرورفتن شهر به زیرآب می‌رود که در این راستا مأموران شهرداری با بلندگو به مردم هشدار دادند که منازل خود را ترک و به محل‌ها و جاهای مطمئن پناه ببرند.

شهردار معمولان بیان کرد: تمام نیروهای شهرداری معمولان از ابتدای ساعات اولیه صبح  برای مهار سیلاب احتمالی به حالت آماده‌باش کامل  قرار دارند و هشدارهای لازم را به مردم داده‌اند.

وی عنوان کرد: تمام تلاش نیروهای شهرداری معمولان در واحدهای مختلف با موضوع سیل، جلوگیری و مقابله با بروز پدیده سیلاب است.

photo_2016-04-14_00-51-54

روستاهای بخش مرکزی پلدختر در محاصره سیلاب/رودخانه کشکان طغیان کرد

کریم میرزایی بخشدار مرکزی پلدختر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون روستاهای «بابازید»، «چم محمد علی» و «خرسدر علیا» از توابع بخش مرکزی پلدختر در محاصره سیلاب قرار دارند و به اهالی این روستاها هشدار داده شده که با سرعت و در اسرع وقت روستاهای محل سکونت خود را تخلیه کنند.

وی گفت: سیلاب موتور پمپ ها و تجهیزات کشاورزی روستای «جلوگیر» را با خود برده و خسارات سنگینی به کشاورزان این منطقه وارد کرده است.

بخشدار مرکزی پلدختر افزود: سیل خیابان ها و کوچه های بیشتر روستاهای بخش مرکزی پلدختر را فرا گرفته و به بخش کشاورزی خسارات سنگینی وارد کرده است.

photo_2016-04-14_00-53-17

میرزایی گفت: با توجه به روند بارندگی ها که تا پایان هفته ادامه دارد تمام نیروهای هلال احمر، راه و شهرسازی شهرستان به حالت آماده باش هستند و کار امداد رسانی را انجام می دهند.

وی گفت: شدت و تداوم بارندگی طغیان رودخانه کشکان و تعدادی از مسیل ها و آبراهه های اصلی و فرعی را به همراه داشته و مردم و مسئولان همواره باید آمادگی لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی را داشته باشند.

هشدار مسئولان به حاشیه نشینان کشکان/مردم خانه‌های خود را ترک کنند

 تیمور فریدونی در گفت و گو با خبرنگارمهر اظهار داشت: وقوع سیلاب موجب بسته شدن جاده «چالکل» و گردنه «دهلیج » در این شهرستان شده و به مناطق عشایری «چول هول» «وریان مله»، «چالکل» و ولی عصر (عج) خسارت عمده ای وارد کرده است.

وی گفت: جاده روستایی «چم گردله» حدود چند ساعت است که بر اثر سیلاب بسته شده و هم اکنون در این مسیر رفت و آمد به کندی صورت می گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر افزود: بارندگی ها و وقوع سیلاب در محور پلدختر - اندیمشک باعث یک طرفه شدن این جاده شده و تردد وسایل نقلیه تنها در یک باند این محور صورت می گیرد.

photo_2016-04-14_00-52-02

فریدونی تصریح کرد: وقوع سیلاب همچنین به کارواش های مستقر در ورودی جنوبی شهر پلدختر خساراتی وارد کرده است.

وی افزود: سیل باعث شده دو دهنه پل و راه ارتباطی در منطقه «تنگ علی» به مسکن مهر در این شهر تخریب شود و در صورت ادامه بارندگی تا یک تا دو ساعت دیگر احتمال می رود به منازل روستای «پل بابازید» واقع در هفت کیلومتری شمال غربی پلدختر به دلیل نزدیکی با رودخانه کشکان نفوذ کند.

رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر با بیان اینکه تا این لحظه در شهرستان پلدختر در اثر رعد و برق یک نفر جان خود را از دست داده است تصریح کرد: به روستائیان حاشیه رودخانه کشکان هشدار داده شده که منازل خود را ترک کرده و به مکان های امن پناه ببرند.

فریدونی با بیان اینکه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در حال امداد رسانی به مناطق آسیب دیده هستند گفت: تمام نیروهای امداد و نجات، پایگاه امداد جاده ای و پرسنل اداری برای مقابله با وقوع سیلاب در مناطق مختلف شهرستان به حالت آماده باش کامل هستند.

 

***برای دیدن جزئیات سیل به لینک زیر بروید

آخرین جزئیات از خسارت شدید سیلاب در لرستان/ از خروج قطار از ریل تا محاصره شهر معمولان توسط سیل

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی علی

    اخرین اخبارشهرستان کوهدشت

  • پناهی تهران

    باتشکر از اطلاع رسانی شهردار محترم معمولان جناب مهندس شاهکرمی و اعلام آماده باش به اکیپ های تحت امر و مهمتر از همه اطلاع رسانی به بخشی از سکنه که در نزدیکی رودخانه قرار دارند با توجه به بارندگی های اخیر و ادامه دارابودن آن امید است مردم با درک شرایط و هشدارهای مسولین اینگونه محل ها را ترک نمایند تا خدایی ناکرده مجدداً اتفاقات گذشته تکرار نشوند.

  • ناشناس

    خدایا کمک کن با این باران یاد طوفان نوح میافتم

  • ناشناس

    خدایا کمک کن با این باران یاد طوفان نوح میافتم

    • نصیری خرم آباد

      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه مسئولان زحمتکش بخصوص نیروهای امدادی.به امید خدا که این بارندگی ها باعث تلفات جانی نشود و رو بخیر باشند.و مردم به هشدار و اخطارهای گروههای امدادی و ستاد حوادث توجه نموده که حتی الامکان تلفات فقط مادی باشد

    • ناشناس

      یعنی طوفان زمان نوح رو هم درک کردی؟

  • سرتیپ زاده از تهران

    هم وطن عزیز ما هم با شما احساس همدردی مبکنیم و هر کمکی که از دست ما براید دریغ نمیکنیم

  • نیازی

    زحمات پرسنل محترم هلال احمر باتشکر از

  • خادمی

    امیدوارم بحران سیلاب هرچه سریعتر از منطقه دور ومردم شهر واستانم بسلامت باشند

  • بازگیر از پلدختر

    خدایا کمک کن کشاورزهایی که کشتهای گوجه و سبزیهاشون به زیر سیلاب رفته چکار کنند.مسئولین کمک کنند لطفا

  • حمید رشیدی.اهواز و ملایر

    لاحول والله قوه الا بالله العلی العظیم
    خداوندا فقط خودت رحم کن به محرومیت وبدبختی اهالی این دیار
    من تا حدودی با مردم خوب این شهر آشنام و میدونم اینا چقدر با رنج و مشقت در پی رزق حلال هستند.
    خدا به برکت این ماه عزیز فرجی کنه.
    هموطنان شماهم دعا کنید.

  • sp

    خدا کنه
    مسولین موقع تایین خسارت خودشیرین نشن کمی به فکر مردم بدبخت باشن.

نظرات