از تهدید تا تطمیع

تعداد قابل توجهی از خبرنگاران استان لرستان بدون هیچ پوشش حمایتی به دهان شیر رفته و شیران بی یال و کوپال از برخی مدیرانی استانی و شهرستانی هراز چندگاهی عقده های مدیران بالا دستی خود را بر سر خبرنگاران خالی کرده

به گزارش لرستان خبر، اصحاب رسانه یکی از زحمت کش ترین قشرها و در عین حال محرومترین قشرها در جامعه هستند به طوری که در شبانه روز باید همراه تمام مسولان باشند و خبرها و مشکلات استان خود را منعکس کنند اما از طرف دیگر از کمترین حقوق و مزایا بهره مند هستند و مدام از سوی تعدادی از مدیران بی کفایت تهدید هم می شوند.

متن زیر اتفاقی است که برای یکی از اصحاب رسانه استان در برخورد با مدیری گستاخ رخ داده است

 

-  الو بفرمائید

-  من ... هستم

-  شما به چه مجوزی خبر... منتشر کرده اید؟!

-  یا همین الان خبر رو برمی دارید با بی معطلی از شما شکایت خواهد شد

-  گفتم هیچ بهانه ای نیاورید این خبر از سوی ما کذب و نشر اکاذیب تلقی می شود

-  ما زیر همه چیز می زنیم صوتی که شما از آن به عنوان مدرک این خبر یاد می کنید، از سوی ما معتبر نبوده و رد می شود

-  شما فقط باردیگر با شماره ما تماس بگیرید و خبر بخواهید آن وقت رفتار ما را با خود خواهید دید

-  شماها می خواهید با نوشتن این خبر چه چیزی را به دست آورید؟

-  این بار آخری است که به رسانه شما خبر می دهیدم

-  شماها یک مشت.... هستید

اینها تنها بخش کوچکی از دیالوگ های روزانه ای است که خبرنگاران مظلومی که وابسته به هیچحزب و شخصی نیستند مجبور به شنیدن انها از پشت خطوط تلفن هستند تازه اگر تهدیدات ایمیلی و تلگرامی و رودر رو را هم به این بخش تهدیدات مسئولان اضافه کنیم که باید گفت وامصیبتا!!!

تعجب نکنید! نه روز خبرنگار است و نه این روز در پیش است این مطلب صرفا جهت اطلاع برخی مدیران گستاخی منتشر می شود که بی هیچ ابا و پرده ای دست به تهدید و هتک حرمت خبرنگارانی می زنند که تنها وظیفه آنها نشر حقایق بدون رودربایستی و تعارفات معمول برخی خبرنگار نماها است.

تعداد قابل توجهی از خبرنگاران استان لرستان بدون هیچ پوشش حمایتی به اصطلاح با انتشار حقایق و اخبار خود به دهان شیر رفته و شیران بی یال و کوپال از برخی مدیرانی استانی و شهرستانی هراز چندگاهی که بیکاری بر آنها فشار وارد می کند عقده های مدیران بالا دستی خود را بر سر خبرنگاران خالی کرده تا از این راه بتوانند رئیس بودن خود را به اثبات رسانند.

آقای رئیس! خانم مدیر! خبرنگاران اگر بخواهد برای شما سفارشی کار کنند که دیگر نام آنها خبرنگار نیست بلکه بهتر است بر روی چنین خبرنگارانی که متاسفانه تعداد آنها نیز در استان کم نیست، نام "عریضه نویس" بگذاریم.

خبرنگارانی که گاه بی رحمانه مورد هجمه ناشیانه برخی همکاران خود که ارتباط مستقیم با روسای ادارات مهم دارند، قرار گرفته تا تیر تهمت و تخریب را از برخی به اصطلاح همکاران رسانه ای خود نیز تحمل کنند.

آقای رئیس! خانم مدیر! اگر بالا بردن صدایت بر سر خبرنگاری که به دنبال نشر حقایق و روشنگری اذهان عمومی است بخاطر میز ریاستت است باید به شما اطمینان بدهیم در استان لرستان خبری از تعویض و یا واگذاری میزهای ریاست به دلیل انتشار یک خبر نیست(!!!) و آسوده باش که خواب، مسئولیت را از مسئولان ربوده است.

آقای رئیس! خانم مدیر! میز ریاست ارزانی شما باد؛ آب را گل آلوده نکیند و از آن برای خود ماهی نگیرید.

آقای رئیس! خانم مدیر! خبرنگار سفارشی زیاد است لطفا سفارشات خود را به آنها دهید.

آقای رئیس! خانم مدیر! بدانید تهدیدات شما هرچند قلوب خبرنگاران متعهد را جریحه دار می کند اما آنها را برای پیمودن رسالت خود حتی اگر تحت پوشش مادی و معنوی هیچ نهادی هم نباشد، مسمم تر می کند.

آقای رئیس! خانم مدیر! محکمه قضاوت ما و شما دادگاه عدل الهی باشد تا نشر اکاذیب ما و مسئولیت پذیری شما آشکار شود.

حال باید دید کی خانه مطبوعات و شورای اطلاع رسانی استان به دفاع از اصحاب واقعی و زحمتکش رسانه می پردازند و جلوی گشستاخی ها و بی ادبی های برخی مدیران نالایق را که چون موریانه به سیستم اداری نظام اسلامی نفوذ کرده اند می گیرند.

این مدیران بی کفایت صدمات زیادی به مدیران لایق و شایسته استان که به درستی با اصحاب رسانه برخورد کرده و وظایف کاری خود را به خوبی انجام می دهند نیز زده اند

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • رضایی

    با سلام
    البته این تمام قضیه نیست.
    امروزه خبرنگاری به ویژه در لرستان به منبع درآمد تبدیل شده و روزنامه ها نوعی روزی نامه شده اند.
    بیشتر مطبوعات لرستان را که مطالعه می کنم عکس های بزرگ مسولین است و تعریف و تمجید ...
    و البته در قبال آن ها هم چه مبالغی دریافت می شود. حتی در نشست های خبری هم کارت هدیه و ...
    به جز چند مورد خاص از سایت ها ، کدام سایت یا هفته نامه عملکرد ها را نقد می کنند ؟
    غالبا حتی در مورد اخباری هم که درج می کنند تحقیق هم نمی کنند و اخبار را از همدیگر کپی - پیست می نمایند.
    حالا یک مورد اینچنین پیدا شده که البته برای آن مسول که چنین برخوردی را داشته واقعا متاسفم.
    رضایی

  • مهدی یاوری

    متاسفانه این گونه رفتارها به مرور زمان شدت گرفته و یکی از دلایل ان هم خود خبرنکاران هستند که باعث شدن این حرفه مقدس و پرزحمت و پاک اینگونه موردبی حرمتی عده ای منفعت طلب و پست طلب قرار بگیره .خبرنگاران باید همدیگر حمایت کنند و خودشون سطح خودشونو پایین نیارن

  • یک خبرنگار

    من خودمم خبرنگارم البته این رفتارا رو زیاد دیدم اما فک می کنم برای خانم ها بدتر باشه چون بیشتر در معرض آسیب هستن
    اصلا حیف میز ریاست که به این آدمای ترسو دادن والا

  • مرتضی

    خخخخخخ چه عکس با مسمایی کلی خندیدم

  • پور اسماعیل

    توجدانن یه بار متن خودت رو خوندی .....یه بار دیگه بخونش ببین چی نوشتی ....ادبیات فارسی یا احیانن درس انشا نداشتید.....حداقل جمله سازی دوم ابتدایی رو کار نکردی .....معلوم نیست از کدوم دهکده مدرک گرفتی و حالا هم برا ما خبرنگارا دفاعیه می نویسی .....متنت رو بخون تعداد قابل توجهی از خبرنگاران استان لرستان بدون هیچ پوشش حمایتی به اصطلاح با انتشار حقایق و اخبار خود به دهان شیر رفته و شیران بی یال و کوپال از برخی مدیرانی استانی و شهرستانی هراز چندگاهی که بیکاری بر آنها فشار وارد می کند عقده های مدیران بالا دستی خود را بر سر خبرنگاران خالی کرده تا از این راه بتوانند رئیس بودن خود را به اثبات رسانند.
    خخخخخخخخخ ای خدا از دست شما مکتب نرفته ها

  • هم استانی

    مدیر و معاونی که پاکدست باشد و متعهد نه از انتقاد میترسد و نه از راهکار برای اجماع عقلی این افرادی که واکنش تند به قشر خدوم خبرنگار نشان میدهند دارای لایه پنهان فسادی هستندکه از بر ملاشدن آن میترسند

نظرات