ساختمان پزشکی قانونی شهرستان طی مراسمی در پلدختر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش لرستان خبر، دفتر پزشک قانونی شهرستان پلدختر با حضور مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان، رئیس دادگستری، دادستان و پرسنل دادگستری پلدختر افتتاح شد.

حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در این مراسم با بیان اینکه کمبود و مشکل نیروی انسانی در پزشکی قانونی در سطح کشور وجود دارد افزود: در چند ماه گذشته به دلیل کمبود نیروی پزشک متخصص در این رشته، مردم شهرستان پلدختر با مشکلاتی از قبیل رفت‌وآمد به مرکز استان مواجه شدند که از این بابت از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: از تلاش و انعکاس نبود پزشکی قانونی در شهرستان پلدختر توسط خبرنگاران شهرستان تشکر و قدردانی ویژه می‌شود.

بیژن سوری رئیس دادگستری پلدختر در این مراسم اظهار داشت: پزشکی قانونی شهرستان پلدختر طی مدت یک سال با چالش روبه‌رو و تعطیل شد که با رایزنی‌هایی که با تهران و مرکز استان شد خوشبختانه  امروز این معضل پایان‌یافته است.

وی افزود: از امروز مشکل رفت‌وآمد مردم و تحمیل هزینه جهت مراجعه به مرکز استان برای پزشکی قانونی با معرفی پزشک متخصص مرتفع و پزشکی قانونی برای رسیدگی به امورات مردم  در پلدختر مستقر است.

رئیس دادگستری پلدختر بابیان این‌که پزشکی قانونی بازوی توانمند دستگاه قضا است عنوان کرد: نبود پزشکی قانونی در شهرستان پلدختر معضلی برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی بود که خوشبختانه برطرف شد.

وی بیان کرد: کار پزشکی قانونی یک کار کارشناسی و فنی است که از عهده هر پزشکی بر‌نمی‌آید و پزشک معرفی‌شده در این زمینه آموزش تخصص خود را گذرانده است.

سوری تصریح کرد: با مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان صحبت شده درصورتی‌که پزشکی قانونی جدید مستقرشده در شهرستان مرخصی چندروزه داشته و در محل کار نباشد به‌ طور حتم یک نفر به‌عنوان کشیک با مأموریتی که مدیرکل پزشکی قانونی استان صادر می‌کنند کار مرکز پزشکی قانونی پلدختر تا آمدن پزشک متخصص پوشش دهند.

در پایان طی حکمی از سوی مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان فریدون فرمانی به‌ عنوان مدیر پزشکی قانونی شهرستان پلدختر منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات