گزارشی از تنها پارک بانوان شهرستان خرم آباد؛

ساخت و گسترش پارک هایی مختص بانوان از جمله برنامه های تفریحی ،سرگرمی و ورزشی از سوی شهرداری و شورای شهر برای بانوان بوده که از سال های پیش استارت این کار در بسیاری از استان ها و شهرها کلید خورده است.

به گزارش لرستان خبر، انسان مخلوقی متشکل از دو بعد روحی و جسمی که سلامت و یا بیماری هر بُعد می تواند سلامت و بیماری بُعد دیگر را تولید ، تهدید و یا ترمیم کند.

روح انسان آنقدر لطیف و سرشار از درک است که از همان زمان جنینی، شادابی و یا غمگینی را می تواند از مادرِ شاد و یا افسرده خود به ارث ببرد و یک عمر همراه و هم نشین اش باشد.

بنابراین آرامش خاطر جنس زن به عنوان فردی که می تواند سلامت افرادی را در جامعه تضمین کند مهم است.فردی با روحیه ای بسیار لطیف که باید هم در زندگی فردی و هم در اجتماع سلامت فکر، روح و جسم او فراهم شود.

گاه فشار مشکلات زندگی آنقدرهمین فرد به عنوان مادر خانواده را در مسیر جاده های پر و پیچ خم ذهن قرار می دهد که تنها شاید قرار گرفتن در محیطی باز، سرسبز و مدتی ورزش کردن بتواند برای ساعتی او را از فکر کردن درباره ی مشکلات رهایی بدهد و آرام کند.

پارک بانوان

ساخت و گسترش پارک هایی مختص بانوان از جمله برنامه های تفریحی ،سرگرمی و ورزشی از سوی شهرداری و شورای شهر برای بانوان بوده که از سال های پیش استارت این کار در بسیاری از استان ها و شهرها کلید خورده است.

پارک بانوان شهرستان خرم آباد نمونه ای از این نوع پارک ها است؛اما با این تفاوت که این پارک محله ایی بوده و از ابتدا، کاربری مختص خود را داشته و این طور نبوده است که برای خانم ها ساخته شود بعد از مدتی شاید بر حسب نیاز این پارک بدون تجهیزاتی مختص خانم ها می شود.

پارک بانوان خرم آباد

لازم به ذکر است  بعد از مدت ها پی گیری، مسئولان شورای شهر این پارک را مجهز به تجهیزات ورزشی می کنند.با وجود رفع برخی مشکلات این پارک، برخی بانوان مواردی دیگر به عنوان مشکل بیان کرده و خواستار پیگیری شده اند.

خانم محمدی از جمله بانوان ورزشکار شهرمان می گوید: پارک بانوان فقط نامش مختص خانم هاست وکوتاهی دیوارهای اطراف این پارک معضلاتی را برای ما ایجاد کرده است چرا که مجتمع های مسکونی کاملا به محیط پارک اشراف و دید داشته و ما برای انجام ورزش های متفاوت راحت نیستیم.

وی گفت: اگر قرار بر پیاده روی و هوا خوری بود که پارک های دیگر هم از چنین شرایطی برخوردارند این پارک باید مجهز به سالن هایی برای ورزش های متفاوت باشد که متأسفانه نیست.

مشکلات پارک بانوان خرم آباد0

جافروفایی؛عضو شورای شهر خرم آباد دررابطه با حل مشکل کوتاهی دیوارهای پارک بانوان و اشراف مجتمع های مسکونی به پارک گفت: این پارک در ابتدا محله ای بوده و برای این که بانوان بتوانند راحت تر از آن استفاده کنند محصور شده است و از لحاظ علمی نمی شود تا پنج متر دیوارهای اطراف پارک را بالا برد بالاتر ازدو ،سه متر نمی شود.

وی گفت: پیشنهاد کاشت درختانی که بتواند محیط را پوشش دهد داده شده که می تواند تا حدودی اشراف مجتمع های مسکونی اطراف را به داخل  پارک کم تر کند.

کوتاهی دیوار پارک بانوان خرم آباد

وفایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرافلاک که آیا شورای شهر برنامه و یا پیشنهادی برای  ساخت سالن های ورزشی مختص خانم ها در این پارک ها ندارد گفت: ما متولی ساخت سالن های ورزشی نیستیم و اداره ورزش و جوانان باید در این زمینه اقدام نماید؛ آن چه که توانستیم مجهز کردن این پارک ها به ست ورزشی و برخی خدمات رفاهی برای بانوان بود.

عضو شورای شهر خرم آباد در رابطه با تأسیس پارک های بانوان در مناطق مختلف سطح شهرگفت: پیشنهاد ساخت پارک مختص بانوان درجنوب شهر و قول اختصاص 62 هکتار زمین از سوی استاندار داده شده است که فعلا در حد یک پیشنهاد است.

وی اظهارداشت: بودجه هایی که از سوی شهرداری برای کارهای فرهنگی ورزشی در سطح شهرستان تخصیص داده می شود بسیار کم است با این اوصاف ما نهایت اهتمام خود را برای ارائه خدمات رفاهی هر چه بیش تر به مردم شهر مان به کار میگیریم.

تجهیزات پارک بانوان خرم آباد

و بازهم کارهای عمرانی و ساخت و ساز در شهر و استان ما آخرش به نداشتن بودجه ختم شد، بودجه ایی که در تمام زمینه های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی ،اجتماعی پایین ترین آن سهم مردم لرستان می شود و ساخت پارک بانوان به عنوان یک مکان فرهنگی ورزشی برای بانوان این شهر،هم نمونه ایی دیگر از آن می باشد پارکی که در استان های دیگر فقط زمین چمن نیست بلکه به انواع سالن های ورزشی (والیبال،پیست دوچرخه سواری،فوتسال،فوتبال ،استخر و حتی مهدهای آموزشی فرهنگی برای فرزندان و ... )مجهزاست.

فراهم کردن محیط هایی این چنینی،برای افرادی است که مهم ترین نقش را در تربیت فرزندان و نسل آینده دارند و می توان گفت صرف بودجه در راه فرهنگ و ورزش آن هم برای قشر مهمی چون بانوان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.
منبع: خبر افلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    تورا بخدا به جای این حرفا فکری به حال بیکاری ما جوونا باشین بخدا نابود شدیم انقد رفتیم پادویی تهرانی ها رو کردیم چرا با مدرک فوق لیسانس حسابداری نتونم تو شهر خودم به همشهری های خودم خدمت کنم چرا؟؟؟؟؟

نظرات