لرستان خبر گزارش می دهد

بیش از 10700 واحد مسکن مهر در استان لرستان نیمه تمام رها شده و گویا همتی برای تکمیل این واحدها وجود ندارد

به گزارش لرستان خبر، جلسه شورای مسکن استان لرستان عصر امروز در استانداری لرستان برگزار شد تا برای پروژه مسکن مهر استان که در سه سال اخیر مورد بی مهری قرار گرفته فکری شود.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این جلسه اظهار داشت: ما از عملکرد اداره کل مسکن و شهرسازی استان در بحث اتمام پروژه‌های مسکن مهر ناراضی هستیم.

وی افزود: مدتی است که به‌طور متوالی جلسات شورای مسکن در استانداری برگزار می‌شود اما هیچ نتیجه‌ای ندارد و همچنان واحدهای مسکونی، نیمه تمام باقی مانده‌اند، گویا همتی برای اتمام پروژه مسکن مهر در استان وجود ندارد، با جلسه که نمی‌توان 10 هزار مسکن مهر باقی‌مانده را تمام کرد، باید کار انجام شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: شهرداری ازنا از سال 92، عملیات آماده‌سازی، پیاده‌سازی و فضای سبز مسکن مهر ازنا را برعهده گرفته اما تاکنون آن را به پایان نرسانده و اقدامات آنها فقط با 60 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: وقتی شهرداری ازنا در این مدت نتوانسته که مسئولیت خود را انجام دهد، حتماً توان این کار را ندارد، بنابراین قراردادی که با شهرداری ازنا بسته شده فسخ می‌شود و ادامه کار به پیمانکار جدید سپرده می‌شود.

بازوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرداختی مسکن و شهرسازی به شهرداری ازنا بیشتر از کارکرد بوده و شهرداری ازنا 600 میلیون بیشتر از کارکرد خود پول دریافت کرده، با فسخ قرارداد، باید این مبلغ را به مسکن و شهرسازی بازگرداند و تا زمانیکه این طلب خود را پرداخت نکند ما هیچ تخصیصی به شهرداری ازنا نمی‌دهیم.

۱۰ هزار و ۷۱۳ واحد مسکن مهر لرستان نیمه تمام رها شده است

محمد اصلانی معاون عمرانی استاندار لرستان نیز در این جلسه  اظهار داشت: با توجه به نامگذاری شعار سال مبنی ‌بر«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، تمام احاد کشور موظفند که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.

وی افزود: انتخاب دو استان آذربایجان شرقی و لرستان به عنوان پایلوت «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بدین معنی است که این دو استان باید به گونه‌ای عمل کنند که سایر استان‌ها با اقتباس از عملکرد آنها در بحث نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی بهره بگیرند. 

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه در استان لرستان از پروژه مسکن مهر، 10 هزار و 713  واحد مسکونی باقی مانده که امسال باید ساخت آنها به پایان برسد، عنوان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع به‌ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان، باید همت کنند که امسال این واحدهای مسکونی احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: مسکن و شهرسازی، برنامه زمانبندی اجرای پروژه‌های مسکن مهر را به گونه‌ای که یک توزیع نسبی بر حسب زمان داشته باشد، به استانداری اعلام کند.

2350 واحد مسکن مهر در استان لرستان فاقد متقاضی است

شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که امسال در دستور کار مسکن و شهرسازی استان قرار دارد اتمام 10 هزار و 713 واحد مسکن مهر است که برنامه‌ریزی لازم پیرامون این موضوع انجام شده، مشکلات شهرستان‌ها تفکیک شده و بناداریم که در چهار دوره سه ماهه این پروژه را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 350 واحد مسکن مهر در لرستان، فاقد متقاضی است، افزود: در دو مرحله آگهی فراخوان برای واحدهای مسکونی بدون متقاضی منتشر کرده‌ایم و حتی با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها، کمیته امداد و بهزیستی نیز مکاتبه داشته‌ایم که نیاز خود را اعلام کنند اما تاکنون استقبال جدی نشده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی لرستان عنوان کرد: برای پیاده‌سازی و ایجاد فضای سبز واحدهای مسکن مهر شهرستان ازنا قراردادی معادل سه میلیارد و 300 میلیون تومان، با شهرداری ازنا بسته شده اما از سال 92 تاکنون هنوز کار خود را به پایان نرسانده، هرچند که بیشتر از کارکرد خود، اعتبار دریافت کرده است که یا باید آن را تعیین تکلیف کند یا اگر نمی‌تواند، قرارداد را فسخ کند تا کار پیمانکار جدیدی سپرده شود.

وی تصریح کرد: در بحث تعیین تکلیف، واحدهای مسکونی مشکل‌دار، 202 واحد به سه شرکت معرفی شده که تاکنون 90 واحد آن بیش از 55 درصد، پیشرفت فیزیکی داشته است.

علی آشتاب، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه اظهار داشت: در بحث تعاونی مسکن مهر پلدختر، بیش از 200 واحد آماده تحویل است اما این واحدها در انشعابات و محوطه‌سازی مشکل دارند.

وی افزود: انتظار داریم که دستگاه‌های متولی، مشکل انشعابات آب، برق و گاز واحدهای مسکونی پلدختر را برطرف کنند زیرا مردم، حق انشعاب خود را پرداخت کرده‌‌اند.

در این جلسه بنا شد که تا چند روز آینده مشکل انشعاب واحدهای مسکن مهر پلدختر برطرف شود.

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات