آنچه در جلسه شورای شهر گذشت؛

پس از رسانه‌ای شدن احداث چهار تقاطع غیر هم‌سطح با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در خرم‌آباد حالا شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد اماواگرهایی درزمینهٔ اجرای این پروژه‌ها دارد.

به گزارش لرستان خبر، شامگاه یکشنبه در یکصد و هشتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر خرم آباد پرداخت ماهیانه سه میلیون تومان از سوی شهرداری برای ارسال برگه های جرائم رانندگی به درب منزل افراد متخلف مطرح و به خاطر مخالف برخی اعضاء شورا رسیدگی در این زمینه به زمان دیگری موکول شد.

دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه شورای شهر خرم آباد ساخت چهار تقاطع در خرم آباد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و تامین هزینه این پروژه ها بود.

درخواست ۱۲ میلیارد تومان پیش پرداخت برای احداث تقاطع های غیرهم سطح

شهردار خرم آباد در خصوص احداث چهار تقاطع در سطح شهر خرم آباد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: زیرگذر بهارستان، روگذر اتصال خیابان شریعتی به سمت کوی فلسطین، روگذر اتصال خیابان ۶۰ متری به ۸۰ متری بلوار ولایت و روگذر ۶۰ متری به مسکن مهر چهار پروژه تعریف شده هستند.

یحیی عیدی بیرانوند گفت: در حال حاضر قرارگاه خاتم برای اجرای این پروژه ها مبلغ ۱۲ میلیارد تومان پیش پرداخت از شهرداری خرم آباد درخواست کرده که شهرداری چنین پولی در اختیار ندارد.

وی افزود: شهرداری برای پرداخت مبلغ پیش پرداخت به قرارگاه خاتم قرار است ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند که از اعضاء شورای شهر درخواست می شود با اخذ این تسهیلات از سوی شهرداری موافقت کند.

شهردار خرم آباد یادآور شد: قرار بود استانداری لرستان ۳۰ درصد مبلغ مورد نیاز برای اجرای این تقاطع ها را پرداخت کند و مابقی آن از محل املاک شهرداری تامین شود.

عیدی بیرانوند ادامه داد: استانداری لرستان زیر بار نرفت این ۳۰ درصد سهم خود را در توافق نامه لحاظ کنیم و ملاحظه می شود هیچ رد پایی از استانداری در متن توافق نامه وجود ندارد و اکنون باید یا این قرارداد را رد کرده و یا اینکه آن را پذیرفته و خود تامین کننده تمام هزینه های آن باشیم.

شورای شهر خرم آباد با اجرای این پروژه ها موافق است

محمد حسین پور عضو شورای شهر خرم آباد در اینباره اظهار داشت: اعضاء شورای شهر خرم آباد با اجرای این پروژه ها موافق هستند اما رعایت ضوابط قانونی لازم است لذا باید شهرداری میزان برآوردهای پروژه را انجام داده سپس نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

وی خطاب به شهردار خرم آباد گفت: اعضاء شورا به شما اعتماد کرده و پای آن هم ایستاده اند اما مطابق قرار اولیه بنا بود برآوردهای اولیه از سوی شهرداری صورت گیرد سپس با مشورت با اعضاء شورا تصمیم گرفته شود این پروژه ها به قرارگاه خاتم واگذار شده یا به مناقصه گذاشته شوند.

شهردار خرم آباد در پاسخ به اظهارات این عضو شورا گفت: قرارگاه خاتم تا مبلغ پیش پرداخت را نگیرد نسبت به اجرای پروژه اقدام نخواهد کرد.

اجرای پروژه ها با حضور استاندار بررسی شود

وفایی دیگر عضو شورای شهر خرم آباد نیز در اینباره گفت: اعضاء شورا با حضور استاندار لرستان و نماینده قرارگاه خاتم باید جلسه ای تشکیل داده و این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: قرارگاه خاتم ما را مجبور نکرده که با اجرای این پروژه ها موافقت کنیم بلکه ما از آن ها خواسته ایم این پروژه را انجام دهد لذا ما باید طرح های خود را برای اجرا در اختیار قرارگاه قرار دهیم.

جهان آرا دیگر عضو شورا نیز بیان داشت: استانداری لرستان برای اجرای این پروژه ها قرارگاه خاتم را جلو آورده و فضاسازی رسانه ای در خصوص انجام پروژه های شهری از سوی قرارگاه خاتم توسط استانداری در سطح شهر انجام شد به‌طوریکه در ابتدا قرار بود ۳۰ درصد هزینه ها را استانداری تقبل کند.

وی افزود: با این فضاسازی که انجام شده بود اگر در آن شرایط شورای شهر خرم آباد با اجرای این طرح ها مخالفت می کرد به سنگ اندازی در اجرای پروژه محکوم می شد لذا مجبور شدیم با کلیات این طرح منوط به اختصاص املاک مشخصی از شهرداری موافقت کنیم نه اینکه شهرداری را برای سال های آینده حراج کنیم.

توپ تقصیر در زمین چه کسی است؟

فرشته طهماسبی دیگر عضو شورای شهر خرم آباد نیز با بیان اینکه ما اعضاء شورا خودمان کاری می کنیم که توپ تقصیر به زمین مان بیفتد بیان داشت: اگر با اجرای این چهار تقاطع موافقت نمی کردیم الان این مشکلات را نداشتیم.

وی ادامه داد: حال اگر تصور می کنیم این چهار پروژه برای سطح شهر نیاز است باید در مسیر مصوبه گام برداریم و نمی توانیم بگوییم تمایلی به اجرای این پروژه ها نداریم.

فرصت طلایی سرمایه گذاری قرارگاه خاتم در خرم آباد

این سخنان در حالی مطرح می شود که در جلسات قبلی شورای شهر معاون عمرانی استاندار لرستان در زمینه همکاری برای اجرای پروژه اطمینان داده است.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان در پاسخ به دغدغه های اعضاء شورای شهر خرم آباد برای تصویب چهار پروژه پیشنهادی گفته بود: برای اجرای این پروژه ها هر تفاهم نامه ای با هر متنی که شورای شهر بخواهد را امضا خواهیم کرد.

محمد اصلانی با بیان اینکه با بهره برداری از این چهار طرح بیشترین افتخار آن نصیب اعضاء شورای شهر خرم آباد خواهد شد، عنوان کرد: شهرداری های شهرهای دیگر نیز بدهی های خاص خود را داشته اما پروژه های جدید برای شهر تعریف می کنند لذا نمی توان به‌خاطر بدهی شهرداری خرم آباد پروژه دیگری را تعریف نکرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه های نیمه تمام روند طبیعی خود را طی می کنند، ادامه داد: هنر ما در این است با شیوه های تامین منابع کارهای بزرگ و اثرگذاری انجام دهیم لذا مطابق مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده ایم ایجاد این چهار پروژه برای خرم آباد ضروری است و با اجرای این پروژه ها گام های ارزشمندی در راستای توسعه استان برداشته خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان پذیرفتن قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای چهار پروژه در خرم آباد را یک فرصت طلایی برای شهر دانست و گفت: ما معتقدیم از این فرصت طلایی باید استفاده شود ولی اصراری بر اجرای این پروژه ها نداریم لذا شورای شهر مختار است این مصوبه را رد و یا قبول کند.
منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    مردیم از خوشی این همه ابادانی استان در زمان استانداری بازوند

  • م

    طرح کجابود!!!!
    بخور بخوره طبق معمول

  • خاوی

    مردم شریف لرستان؛ چرا شورای شهر خرم آباد در زمان تصدی شهردار سابق، مخالف اجرای انجام پروژه در ازای فروش املاک شهرداری بود و اعضا بر این اعتقاد بودند که امضا چنین پروژه ای بر خلاف قانون است اما بعد از استیضاح شهردار خرم آباد به یکباره ورق برگشت و انجام پروژه غیر قانونی بعد از چند ماه رنگ و بوی قانونی گرفت

    چرا شورای شهر خرم آباد مخالف فروش املاک شهرداری بود
    چرا یکباره موافق فروش املاک شهرداری شد

    به طور کلی خروجی و دست آورد عمرانی و فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برای مردم بدبخت خرم آباد چه بوده است

    واقعیت اینه که مردم خرم آباد و املاک شهرداری خرم آباد که بیت المال مسلمین است فقط و فقط سفره چرب و نرمی برای شیفتگان مال و قدرت در ....است و حقوق ملت پشیزی در نزد اهالی زر و زور ارزشی ندارد
    من که حلالشون نمی کنم خدا هم ازشون نگذره مال حرام خورها

  • سعید

    از اولش هم معلوم بود که وجود قرارگاه خاتم خاری در چشم بعضی ها است و این آقایان یقه سفید با ترفند و سیاسی کاری در حال کنارزدن قرارگاه خاتم هستند تا دوستان و شرکای خود را با تصویب و حمایت صد در صدی به این ماجرا البته با صدهابرابر قیمت قرارگاه خاتم وارد کنند نمونه بارز این مطلب پل تقاطع گلدشت ....در آن صورت تمامی ظرفیت استان در حمایت و پشتیبانی مالی پروژه مکلف خواهند شد ...پیدا کنید پرتقال فروش را....

نظرات