نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

سیدباقرحسینی اظهار داشت: حضور مردمی در عرصه مقابله با فساد در فضای مجازی بسیار مفید است. جوانان با حضور برنامه‌ریزی شده می توانند نقش موثرتری از سایرین ایفا کنند. دولتی‌ها وارد شوند

به گزارش لرستان خبر، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان ما اوقات شان را با فضای مجازی سپری می کنند، گفت: متاسفانه بخشی از این گروهها نسبت به آموزه های دینی و اخلاقی و همچنین مسائل اجتماعی و ملی کشور نا آگاه هستند که این امر باعث شده حضور آنها در  فضای مجازی با آثار مخربی همراه شود.

سید باقر حسینی نتیجه این عدم آگاهی را خودباختگی فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: با توجه به این اثرگذاری عظیم، به عقیده من یکی از مهمترین اولویت امروز کشور باید مبارزه با فساد در فضای مجازی باشد، چرا که دشمن از این طریق دارد اندیشه، اعتقادات و روح و روان بچه های ما را تحت تاثیر قرار می دهد.  

نماینده مردم زابل،زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در تبیین این موضوع گفت: پدافند غیر عامل را باید در این عرصه نیز فعال کرد. چرا که آنها زیر بنای اعتقادات ما را هدف قرار داده اند، و باید از این تخریب گسترده و عظیم که بهمراه خود فساد اخلاقی و اعتقادی دارد، جلوگیری کنیم.

وی این هجوم را تنها مختص ایران ندانست و ادامه داد: البته کشور ما بخاطر شرایط خاصی که دارد، این هجوم نمود بیشتری دارد. بعنوان مثال خانواده نهاد بسیار مهمی در جامعه ایرانی است، به همین خاطر دشمن با راه اندازی سایتها و شبکه های مجازی گسترده این نهاد موثر و تاثیر گذار را هدف قرار داده است تا در نهایت به اهداف خود دست یابند.

حسینی آمریکا را در راس برنامه ریزان گسترش فساد در داخل جامعه از طریق فضای مجازی دانست و افزود: در کنار آمریکا، رژیم صهیونیستی هم با توجه به عداوت و کینه ایی که نسبت به ما دارد در تلاش است تا از هر طریق ممکن به ما ضربه بزند و فضای مجازی هم یک از این راهها ست.

این نماینده مجلس با بیان این روایت که در آخر الزمان جای معروفات با منکرات عوض می شود، ادامه داد: آنها در پی این هستند تا قبح بسیاری از منکرات را در جامعه بریزند و آن ها را جایگزین معروفات جامعه کنند که متاسفانه در این مسیر تا حد.ودی هم موفق بودند چرا که ما کوتاهی کردیم و جوانان و نوجوانان را آنچنان که باید و شاید با اعتقاداتمان آشنا نساخته ایم.

وی فیلترینگ را چاره مبارزه با این هجوم گسترده ندانست و عنوان کرد: راه مبارزه این است که ما هم به صورت تخصصی و ضمن استفاده از کارشناسان خبره و کار بلد و با تولید برنامه و محتوای مناسب به این عرصه ورود پیدا کنیم و اجازه ندهیم که دشمن بیش از این در این فضا جولان دهد.

حسینی جذابیت را یکی از ویژگیهای مهم برنامه های تولیدی از سوی ما در فضای مجازی عنوان داشت و گفت: بدون جذابیت آنهم در شرایطی که از آن سو برنامه جذاب بسیاری  به جوان ما ارائه می شود، کاری از پیش نخواهیم برد.

نماینده مردم زابل با بیان اینکه اسلام و فرهنگ ملی ما حرف بسیاری برای گفتن دارد، اظهار داشت: ما باید این محتوای عظیم را با شیوه ای مناسب در فضای مجازی بکار ببریم تا مخاطب مجذوب آن شود.

این نماینده مجلس حضور مردمی در این عرصه را مفید دانست و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید هرکس در حد توانش گوشه ایی از کار را بگیرد و به جلو ببرد. در این بین جوانان هم با حضور برنامه ریزی شده می توانند نقش موثرتری از سایرین در این عرصه ایفا کنند.

وی در پایان این گفت و گو از نهادهای ذیربط و درگیر در فضای مجازی خواست با جدیت بیشتری به این عرصه وارد شوند و گفت: وقتی مسئولان امر می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن منتشر کننده های عکس‌های خصوصی یک شخصیت سیاسی را پیدا کنند، به نظر می‌رسد پیدا کردن چهره‌های اشاعه دهنده فساد در  فضای مجازی نباید کار دشواری باشد و تنها یک عزم جدی می خواهد.


منبع: زاهدان نیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات