گزارشی از آخرین وضعیت تنبیه بدنی دانش آموز لرستانی؛

سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در حالی به روزهای پایانی خود می رسد که این روزها در شبکه های اجتماعی لرستان، فیلم و تصاویری مبنی بر تنبیه بدنی یک دانش‌آموز مقطع ابتدایی توسط معلمش در دبستان نامجو اولادقباد در شهرستان کوهدشت در فضای مجازی در حال انتشار است.

به گزارش لرستان خبر، سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در حالی به روزهای پایانی خود می رسد که این روزها در شبکه های اجتماعی لرستان، فیلم و تصاویری مبنی بر تنبیه بدنی یک دانش‌آموز مقطع ابتدایی توسط معلمش در دبستان نامجو اولادقباد در شهرستان کوهدشت در فضای مجازی در حال انتشار است.

با انتشار این تصاویر، خبر تنبیه بدنی این دانش آموز در خروجی رسانه های استان و حتا کشور قرار گرفت و روایتهای مختلف از ماجرا دست به دست چرخید؛ به طوری که 22 معلم کوهدشتی با امضای طوماری این موضوع را تکذیب کرده؛ ولی در مقابل دانش‌آموز و خانواده وی مدعی تنبیه بدنی این دانش آموز بوده و برای رسیدگی به آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت مراجعه کرده اند.

با وجود ضرب و شتم، معلم حتا حاضر به عذرخواهی نشد

بنابراین گزارش، هادی محمدی، پدر این دانش آموز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: پسرم از سال 94، مورد تنبیه بدنی معلمش قرار می گرفت و حتا گاهی به خاطر این تنبیه بدنی از رفتن به مدرسه امتناع داشت.

این پدر با بیان اینکه این معلم، دلیل تنبیه بدنی را پیشرفت در تحصیل پسرم عنوان کرده؛ خاطرنشان کرد: با ارجاع به پیامک هایی که در مورد تنبیه بدنی پسرم بین من و معلم رد و بدل شده، می توان به حقیقت ماجرای تنبیه بدنی رسید و از مسئولان تقاضای رجوع به این پیامکها را دارم.

هادی محمدی با تأکید بر استشهاد محلی در مورد این تنبیه بدنی اظهار کرد: تنبیه بدنی پسرم در روز چهارشنبه، 15 اردیبهشت رخ داده و دانش آموزان کلاس شاهد این ماجرا بوده اند.

تنبیه بدنی دانش آموز کوهدشتی

این پدر با اشاره به اینکه در همان ساعت درب مدرسه قفل بوده؛ بیان داشت: بعد از تنبیه بدنی، پسرم، اهالی روستا  علی را به خانه آوردند و پسرم بر اثر این تنبیه بدنی در بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت بستری شد.

هادی محمدی، مدت بستری فرزندش در بیمارستان را بین 5 تا 6 روز دانست و خاطرنشان کرد: با وجود ضرب و شتم، اما این معلم حتا حاضر به عذرخواهی هم نشده است.

تنبیه بدنی دانش آموز کوهدشتی

پدر این دانش آموز کوهدشتی با اشاره به طومار 22 معلم کوهدشتی تصریح کرد: من دارای هیچ گونه املاکی نمی باشم.

وقتی که مِلکی ندارم؛ چگونه می توان داعیه ی اختلاف مِلکی را داشت؟!

این پدر با تکذیب هرگونه اختلاف مِلکی با این معلم تصریح کرد: وقتی که من دارای مِلکی نمی باشم؛ چگونه می توان داعیه ی اختلاف مِلکی را داشت؟!

هادی محمدی، هزینه ی بستری شدن پسرش را یک میلیون و 200 هزار عنوان کرد وگفت: هزینه ی درمان پسرم را به سختی تهیه کرده ام.

تنبیه بدنی دانش آموز کوهدشتی

این پدر ضمن تقدیر از مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت برای پیگیری و عیادت از پسرش اظهار کرد: از پیگیری و عیادت حسن رضا برخورداری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت تشکر می کنم.

تنبیه بدنی با چوب، کابل، شیلنگ و خط کش آهنی

علی محمدی، دانش آموز پایه ی اول ابتدایی در خصوص تنبیه بدنی معلم به خبرنگار آسوبان گفت: مشقم را آن روز ننوشته بودم و معلم مرا تنبیه کرد.

این دانش آموز پایه ی اول ابتدایی با بیان اینکه معلم مرا با چوب، کابل، شیلنگ و خط کش آهنی تنبیه بدنی کرد؛ تصریح کرد: آن روز مدادم را هم لای انگشتم قرار داد.

تنبیه بدنی دانش آموز کوهدشتی

علی محمدی با اشاره به تنبیه بدنی اش در آن روز گفت: معلم آن روز مرا به شدت تنبیه بدنی کرد.

سلامت دانش آموز در اولویت آموزش و پرورش لرستان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در روز چهارشنبه باخبر شدیم که والدین دانش آموزی به نام علی محمدی به آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت مراجعه کرده و از معلمی که این دانش آموز را تنبیه نموده، شاکی هستند.

حسن رضا برخورداری با بیان اینکه بلافاصله بررسی وضعیت سلامت دانش آموز در دستور کار این اداره قرار گرفت؛ بیان داشت: با همراهی چند تن از همکاران اداره به بیمارستان کوهدشت مراجعه کردیم و از این دانش آموز عیادت به عمل آمد.

 وی ضمن اشاره به اینکه شخصاً به هنگام عیادت از این دانش آموز در جریان سلامت دانش آموز قرار گرفتم؛ اظهار کرد: علی محمدی، دانش آموز پایه ی اول ابتدایی در روستای اولادقباد مشغول به تحصیل است.

تنبیه بدنی دانش آموز کوهدشتی

2 هفته پس از تنبیه بدنی

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت با تأکید بر اینکه در بدن این دانش آموز علائمی مانند خراش و یا حساسیت وجود داشت؛ تصریح کرد: در خصوص این آثار بر روی بدن علی محمدی نمی توان اظهارنظر قطعی ای داشت و تشخیص این علائم بر عهده ی پزشک مرتبط است.

حسن رضا برخورداری، سلامت این دانش آموز را در اولویت این اداره دانست و افزود: در روز پنج شنبه و جمعه با خانواده ی علی محمدی دیدار به عمل آمد  و در جریان روند درمانی این دانش آموز قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه سلامت این دانش آموز برای مدیرکل آموزش و پرورش لرستان هم در اولویت قرار داشت؛ اظهار کرد: آموزش و پرورش لرستان در خصوص اعزام دانش آموز به بیمارستانهای مجهزتر در صورت نیاز اعلام آمادگی کرد و طبق نظر پزشک معالج، مراحل درمان در بیمارستان کوهدشت طی شد.

تنبیه بدنی دانش آموز کوهدشتی

معلم و دانش آموز، دو دست برای آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت بیان داشت: بعد از مراحل درمان، برخی از علائم روی بدن این دانش آموز تا حدودی از بین رفت و این اطمینان به دست آمد که مشکل حادی سلامت علی محمدی را تهدید نمی کند.

حسن رضا برخورداری با بیان اینکه روز شنبه، این دانش آموز از بیمارستان ترخیص شد؛ خاطرنشان کرد: دانش آموزان، فرزند ما هستند.

وی، ضمن اشاره به اینکه در روز جمعه، معلم این دانش آموز، احضار و مورد بازجویی قرار گرفت؛ اظهار کرد: در روز شنبه معلم به اداره کل آموزش و پرورش لرستان معرفی شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت گفت: برای عدم اختلال در وضعیت تحصیل دانش آموزان در همان روز یک معلم پایه اول و دارای مهارت به منطقه اولادقباد اعزام شد.

حسن رضا برخورداری با بیان اینکه برای رفع بهبودی و ترمیم مسائل تربیتی دانش آموزان همه ی رسانه و مسئولان باید در یک تعامل باشند؛ افزود: برخی از رسانه ها با وجود عدم اطلاع از حقیقت ماجرا به بیان اظهارنظرهای غیرمسئولانه پرداختند.

وی، تلاش برای بهبود وضعیت مشکلات شهرستان را نیاز و دغدغه ی یک رسانه برشمرد و خاطرنشان کرد: همه ی ما و رسانه ها وظیفه داریم که در بسترسازی مناسبی برای ارتقاء همه ی شاخصهای شهرستان تلاش کنیم.

تنبیه بدنی دانش آموز کوهدشتی

حسن رضا برخورداری، تکریم شخصیت دانش آموز و معلم را یکی از دغدغه های آموزش و پرورش برشمرد و بیان داشت: معلم و دانش آموز به عنوان دو دست برای آموزش و پرورش هستند.

وی، ضمن تقدیر از عملکرد مناسب برخی رسانه ها گفت: اظهارنظر در خصوص وجود علائم بر روی بدن این دانش آموز، بر عهده ی مراجع قضایی و تشخیص پزشک است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت، ضمن اشاره به نامه ی 22 معلم کوهدشتی در خصوص تنبیه بدنی این دانش آموز افزود: انتظار از همکاران این است که خواستار رسیدگی موضوع باشند و تشخیص کذب محض و یا صدق محض تنبیه بدنی را به عهده ی قانون و پزشکی قانونی بسپارند.

تنبیه بدنی دانش آموز کوهدشتی

حسن رضا برخورداری، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هیچ گونه کوتاهی در خصوص این مورد نداشته و حتا با وجود تعطیلی رسمی در عید مبعث و روز جمعه، مراحل درمان و سلامت دانش آموز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اگر تخلفی در این خصوص محرز شود؛ قطعاً قانون و مجری قانون رسیدگی خواهد داشت؛ بیان داشت: ان شاءالله با سعه ی صدر سال تحصیلی را به پایان رسانده و این گونه مواردی دیگر تکرار نشود.

ضایعات به دنبال اصابت جسم سخت حادث شده است

پس از دو هفته از خبر تنبیه بدنی این دانش آموز لرستانی، طبق تصویر اظهار نظر پزشکی قانونی شهرستان کوهدشت، ضایعات به دنبال اصابت جسم سخت حادث شده و معاینه مجدد به یک ماه آینده موکول شده است.

تنبیه بدنی دانش آموز کوهدشتی
منبع: آسوبان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناصرفلاح نژآد

    باسلام دوستان فرهنگی ای که این طوماررآمضآ کرده اند آیآ درمحل حضورداشته اند.مگه فراموش کرده اندیکی ازصفات نیک معلم راستگویی است.دوستان نه شما ونه من درانجا حضورنداشتیم پس به استنادچه مدارکی اظهآرنظرکنیم دست درعالم غیب هم نداریم

  • شهروند

    ازاداره کل حراست وزارت اموزش وپرورش خواهان پرسش ازامضآکنندگان طومارهستیم که براساس چه مدارکی گواهی میکنندتنبیهی درکارنبوده ایادرمحل کلاس درس این دانش اموز حاضربودند.

  • ناشناس

    یاد معلمان قدیم به خیر اگر کتک میزدند در حد معمول وبدون اثر بود ودروغ هم نمیگفتند

نظرات