لرستان خبر گزارش می دهد

شهرستان بروجرد از بامداد امروز شاهد 9 زمین لرزه بود که بزرگترین زمین لرزه ثبت شده در این شهرستان تا کنون ۳.۵ ریشتر و کمترین زمین لرزه ثبت شده در این شهرستان نیز ۱.۴ ریشتر بوده است.

به گزارش لرستان خبر، شهرستان بروجرد از بامداد امروز شاهد 9 زمین لرزه بود که بزرگترین زمین لرزه ثبت شده در این شهرستان تا کنون ۳.۵ ریشتر و کمترین زمین لرزه ثبت شده در این شهرستان نیز ۱.۴ ریشتر بوده است.

اولین زمین لرزه به قوع پیوسته ۱.۴ ریشتر در ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه بامداد امروز پنج شنبه صورت گرفت و بعد از به ترتیب این شهرستان شاهد هفت زمین لرزه ۲ ریشتری ،۱.۷ ریشتر، ۲.۲ ریشتر،۱.۷ ریشتر،۲.۷ ریشتر، ۳.۴ ریشتر، ۳.۵ ریشتر و ۲.۸ ریشتری بود.

بنا بر این گزارش، کانون اصلی این زمین لرزه ها مربوط به شهر اشترینان در شهرستان بروجرد بوده به طوریکه در این شهر شاهد وقوع شش زمین لرزه از بامداد امروز بوده ایم و بزرگترین زمین لرزه ها به شدت ۳.۵ ریشتر و ۳.۴ ریشتر نیز در این شهر به وقوع پیوسته است.

رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه عمق این زمین لرزه ها بین سه تا ۱۵ کیلومتر از سطح زمین بوده است گفت: بیشترین این زمین لرزه ها تنها ثبت دستگاهی شده و کمتر کسی متوجه لرزش ها شده است.

وی با بیان اینکه مردم تنها دو زمین لرزه با بزرگی ۳.۵ و ۳.۴ ریشتر را احساس کرده اند گفت: تا کنون مشکل خاصی در بروجرد رخ نداده است.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: با این وجود به همه دستگاههای امدادی و اجرایی آماده باش لازم داده شده است.

بنابر این گزارش استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات