عامل توسعه خوشه صنعتی گلیم لرستان:

عامل توسعه خوشه صنعتی گلیم لرستان گفت:گلیم، جاجیم و ماشته استان لرستان منطق با انتظارات بازارهای جهانی تولید شوند.

به گزارش لرستان خبر، امین اسد صالحی عصر امروز در مراسم تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان لرستان که در محل «حمام گپ» خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: گلیم، جاجیم و ماشته لرستان مشروط بر اینکه کیفیت و رنگ آن افزایش یابد قابلیت عرضه در بازارهای خارجی را دارند.

وی باتأکید بر اینکه باید گلیم، جاجیم و ماشته لرستان منطق با انتظارات بازارهای جهانی تولید شوند، افزود: آمادگی خرید این محصولات در خارج از کشور وجود دارد.

عامل توسعه خوشه صنعتی گلیم لرستان عنوان کرد: دو پروژه جاجیم و گلیم را در استان اجرا کردیم اما در استان نتوانستند بر روی افزایش کیفیت آن‌ها اقدامی انجام دهند؛ اما بااین‌حال معتقدیم که می‌شود کیفیت تولیدات را افزایش داد.

اسد صالحی با اشاره به اینکه رنگ‌بندی و نوع بافت این محصولات برای عرضه در بازارهای خارجی بسیار مهم است، تصریح کرد: یکی از وظایف خوشه صنعتی گلیم، جاجیم و ماشته لرستان این است که شاخص‌های موردنظر بازارهای جهانی برای تولید این محصولات را به صنعتگران ارائه دهد و در صورت فراهم کردن انتظارات محصولات به‌ صورت تضمین‌شده به فروش می‌رسند.

وی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، صنعتگران و شرکت‌های تأمین‌کننده مواد اولیه، شرکت‌های صادراتی و تأمین‌کنندگان منابع مالی را از دیگر وظایف خوشه صنعتی گلیم، جاجیم و ماشته لرستان برشمرد و گفت: افرادی در سطح کشور وجود دارند که حاضرند مواد اولیه و نقشه را تأمین کنند و صنعتگران برای آن‌ها تولید کنند و در این راستا خوشه می‌تواند هماهنگی‌های لازم را انجام دهد که در دو مورد این اتفاق افتاد اما در استان صنعتگران نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

عامل توسعه خوشه صنعتی گلیم لرستان تصریح کرد: سال گذشته دو دوره آموزشی باهدف بهبافی و افزایش کیفیت بافت‌ها در بروجرد و خرم‌آباد با حضور اساتیدی از کرمان برگزار شد که مورد استقبال صنعت گران استان نیز قرار گرفتند و حتی اذعان می‌کردند که اشتباهاتی در بافت داشته‌ایم که در این دوره‌های آموزشی متوجه آن‌ها شده‌ایم.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات